Saai huwelijk?

20-07-2021 18:11 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

30 april dit jaar zijn J en ik getrouwd, momenteel ben ik ook 18 weken zwanger van ons eerste kindje.
We wonen in een super mooie rustige straat in Rotterdam met een hele grote tuin, 2 katten en een hond.
Perfect dus?
Nou. Eerlijk. Het gaat echt wel goed tussen ons en we zijn gelukkig, er is alleen 1 best groot ding wat continu tussen ons in staat. De seks. Hij heeft een enorm hoog libido, terwijl die van mij altijd al wat lager was, maar nu met de zwangerschap is die bijna nergens meer te bekennen.
En echt. We hebben de grootste lol, houden heel veel van elkaar, maar J wil echt elke dag (‘s ochtends, ‘s middags en ‘s avonds) seks.
Nu hebben we gemiddeld 2x per week seks, voor de zwangerschap was dat 3-4 x.
Ik snap dat het heel vervelend is voor J dat de seks niet meer zo spannend is en dat ik steeds geen zin heb of gewoon echt te moe ben.
We hebben het er echt heel vaak over gehad en kunnen er gelukkig wel over praten.
Maar hij probeert het elke dag en wil continu aan me zitten, en dan niet gewoon romantisch en lief, maar echt dat hij uit is op seks. Omdat hij dat de hele dag doet is de lol er voor mij ook af, continu nee moeten zeggen en hem continu moeten teleurstellen heeft ervoor gezorgd dat het steeds minder leuk word voor mij. Ik heb meerdere keren aangegeven dat hij het even moet laten rusten en mij de eerste stap moet laten zetten, daar stemt hij mee in, maar als ik de volgende dag geen stap zet is hij meteen teleurgesteld en probeert hij het weer.
Ik weet dat het grootste “probleem” bij mij ligt, door m’n zwangerschap en m’n lage libido, maar ik zou echt willen dat ik er wat meer zin in zou hebben.
Zijn er mensen die zich in deze situatie herkennen en tips hebben om ons seks leven weer nieuw leven in te blazen? Of andere tips? Alles is welkom. Dit is namelijk echt het enige vervelende tussen ons. We hebben nooit ruzie, zijn heel open en eerlijk tegen elkaar, kunnen lachen, huilen, alles.

Mvg
Nien
Alle reacties Link kopieren
TO, het ligt niet aan jou. Zijn libido ligt ook niet aan hem, maar zijn gedram en zijn verwachtingspatroon (en zijn slechte inlevingsvermogen in jou) zijn wel zijn probleem.

Verder ben ik het 100% eens met wat 05-2019 op pagina 1 zegt.
Alle reacties Link kopieren
Wat erg zo'n vent hij respecteerd jou grenzen niet. Ik zou er kotsmisselijk van worden en mijn weerstand tegen ooit nog sex met hem zou nog groter worden.
lilalinda schreef:
21-07-2021 09:48
ik vind het inde situatie dat 1 van beiden zwanger is, misselijk, hormonaal overhoop ligt. Alsnog (met tegenzin) seks heeft
Wel degelijk drammen, wat deze man doet. En ik gok, dat onder normale mannen, hij ook verketterd wordt
De meeste (min of meer normale) mannen drammen ook behoorlijk door als ze seks willen.......

Ik ben niet anders gewend, dan mannen die drammen om seks.
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
21-07-2021 16:52
De meeste (min of meer normale) mannen drammen ook behoorlijk door als ze seks willen.......

Ik ben niet anders gewend, dan mannen die drammen om seks.
Ik gelukkig niet
Anna54 schreef:
21-07-2021 15:02
Wat erg zo'n vent hij respecteerd jou grenzen niet. Ik zou er kotsmisselijk van worden en mijn weerstand tegen ooit nog sex met hem zou nog groter worden.
Toegegeven, een man die grenzen niet respecteert is vreselijk.
Het totale gebrek aan inlevingsvermogen rondom de zwangerschap van partner is echt bedroevend.

Maar.....

Er was natuurlijk al een mismatch in libido vóór er grtrouwd en bezwangerd werd. En dátbis wel degelijk beide partners aan te rekenen.

Wat denk je dan eigenlijk? Als ik trouw, veranderd hij wel?
Alle reacties Link kopieren
TO, je hebt geen probleem of ineens een bizar laag libido. Het is heel normaal dat je verandert onder de omstandigheden van je zwangerschap, en ik hoop dat je weet dat 2x per week voor veel stellen de norm is en helemaal niet gek of bizar weinig. Natuurlijk kan dat voor jullie anders zijn en is dat helemaal prima, maar het is allesbehalve prima dat hij doordramt en jou een kutgevoel geeft hierover.

Luister naar lilalinda, die zegt verstandige dingen.
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik met mijn huidige partner (écht een enorm lot uit de loterij, ik laat hem nooit meer gaan!!!) samen ben weet ik dat ik niet tegen mijn zin hoef te seksen. Dat het niet erg is dat ik een keer geen zin heb als hij wel graag wil.
In jullie seksbeleving zit verschil. In een normale situatie kun je een keertje zin maken als je dat leuk vindt, maar dan nog moet het van jou uitkomen en niet omdat HIJ het zo nodig heeft.
Nu ben je zwanger, er gebeurt veel in je lijf. Hij mag wel wat meer rekening met jou houden nu. Als je geen zin hebt, heb je geen zin.
Continu plukken is op zich niet erg, mijn vriend en ik zijn ook erg aanrakerig samen. Maar dan zit er niet continu de "dreiging" (want dat is het nu een beetje) achter dat je seks moet hebben.

Ik zou zeggen: Ga een goed gesprek aan. Geef aan wat het met jou doet. Dat je best begrip hebt voor zijn behoeften, maar dat het nu toch ff iets minder vaak gaat gebeuren. Ik neem aan dat hij geen plank in zijn bed wil, maar een vrouw die ook echt geniet van de seks.
Yraatje schreef:
21-07-2021 17:03
Sinds ik met mijn huidige partner (écht een enorm lot uit de loterij, ik laat hem nooit meer gaan!!!) samen ben weet ik dat ik niet tegen mijn zin hoef te seksen. Dat het niet erg is dat ik een keer geen zin heb als hij wel graag wil.
In jullie seksbeleving zit verschil. In een normale situatie kun je een keertje zin maken als je dat leuk vindt, maar dan nog moet het van jou uitkomen en niet omdat HIJ het zo nodig heeft.
Nu ben je zwanger, er gebeurt veel in je lijf. Hij mag wel wat meer rekening met jou houden nu. Als je geen zin hebt, heb je geen zin.
Continu plukken is op zich niet erg, mijn vriend en ik zijn ook erg aanrakerig samen. Maar dan zit er niet continu de "dreiging" (want dat is het nu een beetje) achter dat je seks moet hebben.

Ik zou zeggen: Ga een goed gesprek aan. Geef aan wat het met jou doet. Dat je best begrip hebt voor zijn behoeften, maar dat het nu toch ff iets minder vaak gaat gebeuren. Ik neem aan dat hij geen plank in zijn bed wil, maar een vrouw die ook echt geniet van de seks.
Inderdaad...... dat neem jij aan......
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jullie samen een probleem hebben. Tuurlijk is seks hebben tegen je zin een no go. Maar als jullie exclusiviteit hebben afgesproken op seksvlak, trekt te partner hier wel flink aan het kortste eind. Uiteindelijk is seks wel een eerste levensbehoefte.

Ik snap dat je opdroogt van drammen, maar je kunt niet van je partner verwachten dat hij maar geduldig zit te wachten als een hondje tot er eindelijk weer een botje wordt toegeworpen. En bedenk ook eens eerlijk, als je partner zou moeten wachten op jouw avances, hoeveel geduld zou hij dan moeten hebben?
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
fitch schreef:
22-07-2021 00:35
Ik denk dat jullie samen een probleem hebben. Tuurlijk is seks hebben tegen je zin een no go. Maar als jullie exclusiviteit hebben afgesproken op seksvlak, trekt te partner hier wel flink aan het kortste eind. Uiteindelijk is seks wel een eerste levensbehoefte.

Ik snap dat je opdroogt van drammen, maar je kunt niet van je partner verwachten dat hij maar geduldig zit te wachten als een hondje tot er eindelijk weer een botje wordt toegeworpen. En bedenk ook eens eerlijk, als je partner zou moeten wachten op jouw avances, hoeveel geduld zou hij dan moeten hebben?
Eerste levensbehoefte? Joh je gaat niet dood als je geen sekspartner hebt.
Alle reacties Link kopieren
fitch schreef:
22-07-2021 00:35
Ik denk dat jullie samen een probleem hebben. Tuurlijk is seks hebben tegen je zin een no go. Maar als jullie exclusiviteit hebben afgesproken op seksvlak, trekt te partner hier wel flink aan het kortste eind. Uiteindelijk is seks wel een eerste levensbehoefte.

Ik snap dat je opdroogt van drammen, maar je kunt niet van je partner verwachten dat hij maar geduldig zit te wachten als een hondje tot er eindelijk weer een botje wordt toegeworpen. En bedenk ook eens eerlijk, als je partner zou moeten wachten op jouw avances, hoeveel geduld zou hij dan moeten hebben?
Ze is zwanger
Hormonaal gedoe
Misselijk

Dit is tijdelijk.
Alle reacties Link kopieren
fitch schreef:
22-07-2021 00:35
Ik denk dat jullie samen een probleem hebben. Tuurlijk is seks hebben tegen je zin een no go. Maar als jullie exclusiviteit hebben afgesproken op seksvlak, trekt te partner hier wel flink aan het kortste eind. Uiteindelijk is seks wel een eerste levensbehoefte.

Ik snap dat je opdroogt van drammen, maar je kunt niet van je partner verwachten dat hij maar geduldig zit te wachten als een hondje tot er eindelijk weer een botje wordt toegeworpen. En bedenk ook eens eerlijk, als je partner zou moeten wachten op jouw avances, hoeveel geduld zou hij dan moeten hebben?
Dit kun je wel verwachten hoor, vooral als je net drie maanden geleden een kind op de wereld hebt gezet. Hallo zeg.
Alle reacties Link kopieren
Van een zwangere vrouw verwachten, dat ze neukt, als hij zin heeft
is vergelijkbaar met van iemand met een gebroken been verwachten, dat jullie op hike-vakantie gaan. Want jullie gaan altijd op hike-vakantie!
volstrekt onredelijk
Wat een rare en middeleeuwse reacties in dit topic.
Alle reacties Link kopieren
fitch schreef:
22-07-2021 00:35
Ik denk dat jullie samen een probleem hebben. Tuurlijk is seks hebben tegen je zin een no go. Maar als jullie exclusiviteit hebben afgesproken op seksvlak, trekt te partner hier wel flink aan het kortste eind. Uiteindelijk is seks wel een eerste levensbehoefte.

Ik snap dat je opdroogt van drammen, maar je kunt niet van je partner verwachten dat hij maar geduldig zit te wachten als een hondje tot er eindelijk weer een botje wordt toegeworpen. En bedenk ook eens eerlijk, als je partner zou moeten wachten op jouw avances, hoeveel geduld zou hij dan moeten hebben?
Wat een onzin. Ze hebben nog twee keer per week seks. En al was dat niet zo, heeft ie een hand en is seks geen eerste levensbehoefte dat je er dood aan gaat als je tijdelijk, door een zeer specifieke situatie, dat minder of niet hebt. Geduldig te wachten als een hondje? Doe even normaal :nope: Je kunt zeker wel van een partner verwachten dat deze redelijk omgaat met veranderde omstandigheden.
fitch schreef:
22-07-2021 00:35
Ik denk dat jullie samen een probleem hebben. Tuurlijk is seks hebben tegen je zin een no go. Maar als jullie exclusiviteit hebben afgesproken op seksvlak, trekt te partner hier wel flink aan het kortste eind. Uiteindelijk is seks wel een eerste levensbehoefte.

Ik snap dat je opdroogt van drammen, maar je kunt niet van je partner verwachten dat hij maar geduldig zit te wachten als een hondje tot er eindelijk weer een botje wordt toegeworpen. En bedenk ook eens eerlijk, als je partner zou moeten wachten op jouw avances, hoeveel geduld zou hij dan moeten hebben?
Even voor de context.
Ben jij een man of een vrouw?
Noia schreef:
22-07-2021 08:54
Even voor de context.
Ben jij een man of een vrouw?

Dat lijkt me wel duidelijk toch?
RikM schreef:
22-07-2021 09:35
Dat lijkt me wel duidelijk toch?
Haha ja! Inmiddels wel.
Komt iig net zo drammerig over als de man van TO.

“Botje toewerpen” :facepalm:
lilalinda schreef:
22-07-2021 08:35
Van een zwangere vrouw verwachten, dat ze neukt, als hij zin heeft
is vergelijkbaar met van iemand met een gebroken been verwachten, dat jullie op hike-vakantie gaan. Want jullie gaan altijd op hike-vakantie!
volstrekt onredelijk
Ben het helemaal met je eens hoor, maar wat ik niet begrijp is dat dit probleem ook vóór huwelijk en zwangerschap al bestond en in plaats van toen oplossen, is TO willens en wetens op die trein gestapt.

Hoe dan?
Alle reacties Link kopieren
Waarom wordt er altijd zo snel geroepen dat mensen uit elkaar moeten? Er valt in deze situatie toch nog heel wat te behalen?
Ik zou eerst eens uitzoeken waarom hij 3 keer per dag zo'n behoefte heeft. Ik vind dat abnormaal veel.
En ik vind dat nog al problematisch overkomen. Waar komt dat vandaan. Dat hebben pubers van 17. Neem aan dat hij al wat ouder is.
Don't worry be happy
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
22-07-2021 10:59
Ben het helemaal met je eens hoor, maar wat ik niet begrijp is dat dit probleem ook vóór huwelijk en zwangerschap al bestond en in plaats van toen oplossen, is TO willens en wetens op die trein gestapt.

Hoe dan?
Maar dat is een voldongen feit
Blijkbaar zijn er nog steeds vrouwen die mannen drammen en dan hum zin moeten krijgen
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
21-07-2021 17:08
Inderdaad...... dat neem jij aan......
Dat klopt. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een man het fijn vindt om een vrouw te hebben die niet mee doet. Die er alleen ligt zodat hij ff zijn gang kan gaan.
Dan kan hij namelijk meer plezier beleven aan zijn linker- of rechterhand, want dan beweegt er nog iets....
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
22-07-2021 00:54
Eerste levensbehoefte? Joh je gaat niet dood als je geen sekspartner hebt.
Ik zit dit hier echt niet zelf te verzinnen. Bekend met de piramide van Maslow? Google daar maar eens op.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
fitch schreef:
22-07-2021 15:14
Ik zit dit hier echt niet zelf te verzinnen. Bekend met de piramide van Maslow? Google daar maar eens op.
en dat mag ook masturbatie zijn
Alle reacties Link kopieren
Noia schreef:
22-07-2021 10:48
Haha ja! Inmiddels wel.
Komt iig net zo drammerig over als de man van TO.

“Botje toewerpen” :facepalm:
Beetje flauwe reactie, maar ik heb niet zo’n enorm libido, dus voor mij heeft dit nooit gespeeld. Ik vind alleen dat wel heel snel over de behoeften van de partner heen wordt gestapt. Seks hebben terwijl je geen zin hebt is een no go, dat heb ik al eerder geschreven. Maar je kunt als oplossing in het midden toch wel een ‘handje helpen’? Dat lijkt mij nou niet de grootste moeite voor TO. Als je op seksueel vlak exclusiviteit afspreekt, kun je dit niet eenzijdig opzeggen, je kunt wel zoeken naar een tijdelijk compromis waar beiden zich in kunnen vinden.

In de OP staat dat partner regelmatig toespelingen maakt, er staat nergens dat hij geen nee accepteert, pas dan is het imo drammen.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven