samen seksuoloog?

30-07-2012 19:31 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,

mijn partner en ik hebben allebei een vervelend seksverleden achter de rug. ( seksueel misbruik ) en hebben allebei moeite met seks.

binnenkort gaan we allebei traumaverwerking therapie doen ( apart ), en nu is hij doorgestuurd naar een seksuoloog , en ik zit te twijfelen of het voor mij ook niet goed is om naar een seksuoloog te gaan. en zou het dan wat zijn om samen te gaan, aangezien we allebei onze eigen problemen hebben, maar wel samen vrijen. hij zou graag willen dat we samen gaan, maar ik weet niet of ik er verstandig aandoe, en heb geen idee wat ik kan verwachten...

wat denken jullie?
Ik zou dat overleggen met de suxuoloog.

Mijn idee zou zijn om apart te beginnen, gezien het feit dat jullie beide je eigen rugzakje hebben...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
ja Summerdance,daar zat ik zelf dus ook een beetje aan te denken, weet t allemaal even niet meer zo goed, wat nu wel of niet verstandig is ;) bedankt voor je reactie!
Inderdaad overleggen met de seksuoloog, persoonlijk denk ik dat het inderdaad beter zou zijn als beide eerst op hun eigen probleem focussen, waarna je altijd samen kan gaan. Anders zit je daar met 2 verschillende problemen, lijkt mij lastig om mij bij zulke heftige gebeurtenissen zo een consult te moeten delen. Het is toch iets waar je echt eerst zelf aan moet werken denk ik.
ja cm_89 misschien word het dan wel teveel voor beiden ? ik heb woensdag gesprek met behandelaarster ( zit momenteel vanwege dat trauma opgenomen in inrichting omdat het niet meer ging ) , zou ik daar kunnen vragen misschien? ( geen idee!)
Zou ik zeker doen, ik denk dat zo een behandelaar zeker wel goed advies kan geven! Succes.
dank je wel! ( vind t stiekem wel eng, zeker met behandelaarster te bespreken, mag haar niet zo...) Maarja, anders kom ik er niet denk ik..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven