Sex tussen neef en nicht

30-10-2020 23:10 304 berichten
Ik ga het in deze topic hebben over één van de laatste taboes op het gebied van sex, namelijk sex tussen neef en nicht. Wat vinden jullie van sex tussen neef en nicht? Vind je dat het moet kunnen of kan het maar beter een taboe blijven? Heeft iemand van jullie er ervaring mee?
vampierprinsesje schreef:
31-10-2020 10:09
Het risico op afwijkingen voor kinderen tussen neef en nicht is volgens mij vergelijkbaar met kinderen krijgen na je 40ste, en dat vinden we toch ook niet verwerpelijk? Op biologische grond is het pas een probleem als je generaties lang neven en nichten laat trouwen zoals de adellijke families vroeger.

Op persoonlijk niveau vind ik het vreemd als men echt samen is opgegroeid als familie, maar mensen moeten het zelf weten. Als je bij wijze van spreke op volwassen leeftijd een neef tegenkomt die je niet eerder gekend hebt of die je misschien maar heel sporadisch gezien hebt in je jeugd dan kan ik me voorstellen dat je daar verliefd op kan worden en zou dat in mijn ogen gewoon moeten kunnen.

Mijn en ook mans familie zijn niet heel erg uitgewaaierd over het land. Al drie keer gehad dat ik op een ouderavond in een lokaal zat met een neef of nicht van mij of mijn man. Zat mijn kind dus bij een achterneef/nicht in de klas. En wat oudere achternicht was ooit de juf van onze jongste zoon. Mijn kinderen hadden geen idee, zelfs niet als zo iemand dezelfde achternaam had, als wij of als opa/oma want best veel voorkomende namen.

Zo zouden ze in theorie dus ook de wel wat verder wonende achterneven/nichten kunnen ontmoeten zonder dat wij dat door hebben. De liefde zou al kunnen zijn opgebloeid voordat iemand in de gaten heeft hoe het zit.
Tiana_76 schreef:
31-10-2020 09:30
Nee joh. Elizabeth en Philip zijn geen volle neef en nicht. Ze zijn beiden achter-achter-kleinkinderen van Victoria. Daar zitten heel wat stappen tussen hoor.

Charles en Camilla delen een voorouder uit de 17e eeuw. Dat zou ik geen hechte bloedverwanten noemen hoor.
De queen en haar man zijn daar te oud voor.

Dat klopt niet, Camilla is ook nog eens het familiebloed ingeworpen aan het begin van de 20ste eeuw.
Alle reacties Link kopieren
Het extra risico op aangeboren genetische afwijkingen is ongeveer 2-3% hoger dan bij een niet-verwand paar. (https://www.huisartsengenetica.nl/info/consanguiniteit)

Dat extra risico is vergelijkbaar met kinderen krijgen op hogere leeftijd (35+) of via vruchtbaarheidsbehandelingen. Daarvan beweert niemand dat het walgelijk is.

Van seks komen ook niet altijd kinderen. Ala beide partners het prima vinden, kan ik geen bezwaren bedenken.
Duratys schreef:
31-10-2020 10:51
Het extra risico op aangeboren genetische afwijkingen is ongeveer 2-3% hoger dan bij een niet-verwand paar. (https://www.huisartsengenetica.nl/info/consanguiniteit)

Dat extra risico is vergelijkbaar met kinderen krijgen op hogere leeftijd (35+) of via vruchtbaarheidsbehandelingen. Daarvan beweert niemand dat het walgelijk is.

Van seks komen ook niet altijd kinderen. Ala beide partners het prima vinden, kan ik geen bezwaren bedenken.
Het inteelt-bezwaar is inderdaad maar heel beperkt terecht. Het is vooral cultureel en emotioneel een onderwerp.
Cateautje schreef:
31-10-2020 10:38
De queen en haar man zijn daar te oud voor.

Dat klopt niet, Camilla is ook nog eens het familiebloed ingeworpen aan het begin van de 20ste eeuw.
Ik kan daar niks over vinden.

As it turns out, the future king and queen have a lot more in common than their love for each other. In fact, Prince Charles and Camilla are related. The royal couple shares similar ancestry that dates back to the 17th century. In addition, Camilla’s great-grandmother was Prince Charles’s great-grandfather, King Edward VII’s mistress (though it is not confirmed that they are related through that relationship). Camilla is also related to the late Princess Diana.
Tiana_76 schreef:
31-10-2020 11:42
Ik kan daar niks over vinden.

As it turns out, the future king and queen have a lot more in common than their love for each other. In fact, Prince Charles and Camilla are related. The royal couple shares similar ancestry that dates back to the 17th century. In addition, Camilla’s great-grandmother was Prince Charles’s great-grandfather, King Edward VII’s mistress (though it is not confirmed that they are related through that relationship). Camilla is also related to the late Princess Diana.
Volgens mij was het koning George die er de minnares uit Camilla's familie had, maar het kan ook Edward zijn geweest, die wipte rond als geen ander. Daarvoor is het te lang geleden dat ik dat precies wist. Meerdere vrouwen uit die familie zijn minnaressen van hoge adel geweest in de loop der eeuwen.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 31-10-2020 13:16
1.78% gewijzigd
Cateautje schreef:
31-10-2020 13:08
Volgens mij was het koning George die er de minnares uit Camilla's familie had, maar het kan ook Edward zijn geweest. Daarvoor is het te lang geleden dat ik dat precies wist. Meerdere vrouwen uit die familie zijn minnaressen van hoge adel geweest in de loop der eeuwen.
Er staat toch dat dit helemaal niet bevestigd is? Het is dus een vermoeden, roddel.
Tiana_76 schreef:
31-10-2020 13:10
Er staat toch dat dit helemaal niet bevestigd is? Het is dus een vermoeden, roddel.
Ik weet niet waar jij je info vandaan hebt.
Cateautje schreef:
31-10-2020 13:18
Ik weet niet waar jij je info vandaan hebt.


Uit het citaat waar je op reageert. Overigens is het niet zo vreemd dat zoiets niet officieel bevestigd is in een tijd dat het geschreven woord er nog niet voor iedereen was. Gezien de hoeveelheid van geruchten die er zijn over de adel zal het gerust wel kloppen.
In_Tenebris schreef:
31-10-2020 13:26
Uit het citaat waar je op reageert. Overigens is het niet zo vreemd dat zoiets niet officieel bevestigd is in een tijd dat het geschreven woord er nog niet voor iedereen was. Gezien de hoeveelheid van geruchten die er zijn over de adel zal het gerust wel kloppen.
Ja zeg, mooi verhaal, tssk.
Alle reacties Link kopieren
Ceder schreef:
31-10-2020 10:57
Het inteelt-bezwaar is inderdaad maar heel beperkt terecht. Het is vooral cultureel en emotioneel een onderwerp.
Wordt denk ik wel anders als in de generaties ervoor ook regelmatig in de familie is getrouwd. Zoals de al eerder genoemde Volendamse ziekte, en ook in andere besloten culturen/gemeenschappen.
Alle reacties Link kopieren
Een neef en nicht van mij hebben een relatie en wonen samen. Hun moeders zijn zussen van elkaar. Niemand in de familie maakt er een punt van. Het is een leuk stel, ze hebben het leuk samen. Wat is het probleem?
Ik vind hier dingen van.
Ik weet weer eens niet wat ik lees. Het Viva forum blijft mij verrassen. Voor mij staat -na je seksueel aangetrokken voelen tot kinderen, dieren en lijken- je seksueel aangetrokken voelen tot familie op een goede vierde plek qua ranzigheid. Bijzonder dat zoveel andere mensen zich afvragen wat het probleem is. :nope:
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
31-10-2020 15:01
Ik weet weer eens niet wat ik lees. Het Viva forum blijft mij verrassen. Voor mij staat -na je seksueel aangetrokken voelen tot kinderen, dieren en lijken- je seksueel aangetrokken voelen tot familie op een goede vierde plek qua ranzigheid. Bijzonder dat zoveel andere mensen zich afvragen wat het probleem is. :nope:
Nou inderdaad, ik snap ook niks van sommige reacties; iemand vindt het zelfs bekrompen als je bedenkingen hebt bij seks tussen neef en nicht. Ik moet er gewoon niet aan denken, getsie. Ik ken al mijn volle neven en nichten goed, we zijn min of meer samen opgegroeid als onderdeel van één familie. Ik moet er ook niet aan denken dat mijn kinderen verkering of iets zouden hebben met de kinderen van mijn zus, gewoon niet nee. Vindt niemand dat dan raar?
Alle reacties Link kopieren
Nee. Ze doen niemand kwaad. Niemand heeft er last van.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
3 jaar geleden was er op de relatie pijler een topic van een vrouw wiens man verliefd was op zijn zus en ze hadden ook seks . Als ik mij goed kan herinneren, had zij ze bijna betrapt ook.. velen dachten dat het allemaal verzonnen was.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
31-10-2020 15:17
Nee. Ze doen niemand kwaad. Niemand heeft er last van.
En anderen mogen dat ranzig vinden.
Alle reacties Link kopieren
Zonnebrillie schreef:
31-10-2020 15:26
3 jaar geleden was er op de relatie pijler een topic van een vrouw wiens man verliefd was op zijn zus en ze hadden ook seks . Als ik mij goed kan herinneren, had zij ze bijna betrapt ook.. velen dachten dat het allemaal verzonnen was.
En als je de denkwijze doortrekt dan vinden sommige forummers dat dat moet kunnen want 2 volwassenen, niemand heeft er last van, bla bla.
Alle reacties Link kopieren
Mijn neef en nicht houden van elkaar en ik lig er geen minuut wakker van.
Ik vind hier dingen van.
Turtlerain schreef:
31-10-2020 15:34
En als je de denkwijze doortrekt dan vinden sommige forummers dat dat moet kunnen want 2 volwassenen, niemand heeft er last van, bla bla.
Inderdaad. :pukey:
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
31-10-2020 15:01
Ik weet weer eens niet wat ik lees. Het Viva forum blijft mij verrassen. Voor mij staat -na je seksueel aangetrokken voelen tot kinderen, dieren en lijken- je seksueel aangetrokken voelen tot familie op een goede vierde plek qua ranzigheid. Bijzonder dat zoveel andere mensen zich afvragen wat het probleem is. :nope:

Het is niet gangbaar, maar om het nou ranzig te noemen.. :@@:

Ik denk dat niemand bewust gaat bedenken om even verliefd te worden op hun neef of nicht. En als je eenmaal verliefd bent, dan zie je elkaar niet als neef/nicht maar dan zie je gewoon de persoon op wie je verliefd bent.

Als ik nu bedenk dat ik wat met een van mijn neven zou hebben dan moet ik er ook niet aan denken, maar dat komt omdat ik totaal geen verliefde gevoelens voor een van hen heb.

Als je onverhoopt wel gevoelens krijgt, dan vind ik niet dat je die verliefdheid maar meteen moet laten voor wat het is omdat het toevallig je neef of nicht is.

Heb niet het hele topic gelezen, maar risico's voor kinderen vallen ook reuze mee. Het is dus alleen een probleem als mensen er een probleem van maken en ik zou niet weten waarom het nodig is om er een probleem van te maken.
Here am I in my little bubble
Lotus90 schreef:
31-10-2020 15:01
Ik weet weer eens niet wat ik lees. Het Viva forum blijft mij verrassen. Voor mij staat -na je seksueel aangetrokken voelen tot kinderen, dieren en lijken- je seksueel aangetrokken voelen tot familie op een goede vierde plek qua ranzigheid. Bijzonder dat zoveel andere mensen zich afvragen wat het probleem is. :nope:
Nou, het verschil is denk ik alleen al dat seks met je neef/nicht niet strafbaar is en seks met kinderen, dieren en lijken wel. Hele rare vergelijking maak je.
Tiana_76 schreef:
31-10-2020 16:44
Nou, het verschil is denk ik alleen al dat seks met je neef/nicht niet strafbaar is en seks met kinderen, dieren en lijken wel. Hele rare vergelijking maak je.
Voor jou maakt dat een verschil. Voor mij totaal niet. Er is zo ontzettend veel niet bij wet verboden en alsnog hartstikke fout.
Lotus90 schreef:
31-10-2020 16:47
Voor jou maakt dat een verschil. Voor mij totaal niet. Er is zo ontzettend veel niet bij wet verboden en alsnog hartstikke fout.
Dat kan. In dit geval is het echt een kwestie van perceptie. Om dan anderen zo langs jouw meetlat te leggen vind ik weer verwerpelijk.
Alle reacties Link kopieren
Turtlerain schreef:
31-10-2020 15:34
En als je de denkwijze doortrekt dan vinden sommige forummers dat dat moet kunnen want 2 volwassenen, niemand heeft er last van, bla bla.
Nee hoor, want je trekt alsmog een grens
En die grens ligt bijvoorbeeld bij wat Mag in Nederland

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven