Zin maken

02-06-2014 18:47 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Graag jullie visie op cq ervaringen met meevrijen met je partner. Zin maken zeg maar.

Is het ok? Ook op langere termijn? Of als het vaker gebeurt?

Mijn eigen idee is, zolang je t fijn hebt én gewoon kan stoppen als t er toch niet inzit, prima. Want je hebt t fijn gehad.

Context:

Nu zit ik aan de kant van het hogere libido. Mijn vriendin 'maakt weleens zin'. Ze zegt dat ze altijd geniet. Dat merk ik ook aan haar. Toch is het niet ok. Ik begrijp t niet. Ze kan t niet uitleggen. Wat mis ik?

Bedankt voor de input. Mss niet erg van belang, maar ik ben een vrouw.
Wat begrijp je niet? Dat ze minder behoefte heeft aan sex? Of dat ze mee wil vrijen terwijl ze geen zin heeft? Ik vrij ook wel eens mee als ik geen zin heb. Lijkt me niet zo'n probleem, toch? Als je eenmaal bezig bent komt de zin meestal wel.
Hoezo is het niet ok dat zij af en toe zin maakt? Wat wil je dan, dat ze iedere keer zegt: nee nu niet, ik heb geen zin?

Ik zie het probleem niet
Wat ik niet begrijp is, dat ze dat doet én zegt dat ze ervan geniet, er idd zin is gekomen, het achteraf bezien toch niet ok voor haar voelt.

Dat ze minder behoefte heeft valt weinig aan te begrijpen, dat is een gegeven.
Ik vind het prima dat ze af en toe zin maakt. Ik zie het probleem ook niet. Maar ik vind het ook niet fijn de rekening gepresenteerd te krijgen. Daarom mijn vraag, wat mis ik?
Zin maken af en toe voor de ander lijkt me geen probleem. Achteraf "de rekening opmaken" wel
quote:Ayh schreef op 02 juni 2014 @ 18:59:

Ik vind het prima dat ze af en toe zin maakt. Ik zie het probleem ook niet. Maar ik vind het ook niet fijn de rekening gepresenteerd te krijgen. Daarom mijn vraag, wat mis ik?Hoe moet ik dat voor me zien dat jij de rekening ervan gepresenteerd krijgt? Wat doet of zegt ze?
Aangeven dat ze heel veel voor me over heeft. Dat het toch niet zo goed voor haar voelt. Wat dan natuurlijk tegenstrijdig is met dat ze er wel van heeft genoten.

Daarom begrijp ik t niet. En dacht ik, ik gooi t eens in de groep. Misschien komt hier een ander perspectief.
quote:Ayh schreef op 02 juni 2014 @ 19:11:

Daarom begrijp ik t niet. En dacht ik, ik gooi t eens in de groep. Misschien komt hier een ander perspectief.Nee hoor, ik snap het ook niet. Het zal wel vrouwenlogica zijn, daar ben ik te slim man dom voor.
Mijn vriend en ik maken ook wel eens zin. Ons libido ligt aardig gelijk maar je hebt nooit zin op precies hetzelfde moment.

Meestal (zeg maar bijna altijd) komt de zin vanzelf wel tijdens het vrijen. Alleen ik heb er nog nooit een rotgevoel over gehad en voor zover ik weet hij ook niet.

Ik snap het verhaal van je vriendin ook helemaal niet. Als het niet goed voelt kun je er toch niet van genieten?

En wat bedoel je met "later de rekening gepresenteerd krijgen"?
quote:ThunderassMan schreef op 02 juni 2014 @ 19:16:

[...]

Nee hoor, ik snap het ook niet. Het zal wel vrouwenlogica zijn, daar ben ik te slim man dom voor.Niks vrouwenlogica. Het is gewoon manipulatief.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
......
quote:ThunderassMan schreef op 02 juni 2014 @ 19:16:

[...]

Nee hoor, ik snap het ook niet. Het zal wel vrouwenlogica zijn, daar ben ik te slim man dom voor.

Nee dat is geen standaard vrouwen logica, imo slaat het zelfs nergens op. Je vrijt mee, tijdens dat krijg jezelf ook zin en vindt het fijn maar je toch gebruikt voelen lees ik als een contradictio in terminis.

OF je vindt het toch niet echt fijn en dan kan je je gebruikt voelen, OF je vindt het toch wel fijn maar dan slaat het gebruikt voelen echt nergens op. Maar het wel fijn vinden en je gebruikt voelen, mja wat moet een mens zich daar dan bij voorstellen???
quote:blanche778 schreef op 02 juni 2014 @ 19:31:

Of ze heeft alleen sex met hem omdat ze bang is dat hij ZIJ het anders buiten de deur gaat zoeken. En dat ze achteraf daar toch spijt van heeft?Lees jij ooit een OP wel echt, of vindt je het gewoon leuk om te boel zo op te fokken?
.....
quote:tyche schreef op 02 juni 2014 @ 19:29:

[...]

Niks vrouwenlogica. Het is gewoon manipulatief.Dat is in mijn boekje hetzelfde.
quote:blanche778 schreef op 02 juni 2014 @ 19:39:

Met je verkeerde been uit bed gestapt Naara?Integendeel, mijn dag is tot zover perfect! Maar valt me op dat dat wel vaker gebeurt zo, bij deze persoon. En ik mag toch wel hopen dat ik dat mag uiten, zo op een openbaar forum? Of moet ik net als vele anderen maar meehuilen met de wolven in het bos? Je zegt het maar hoor.
.....
Je hebt dus seks met haar, ze maakt wel eens zin( zoals ieder mens wel eens doet) en dan achteraf krijg je gezeur dat ze het niet prettig vindt, en moet je aanhoren dat ze heulll veulll voor jou over heeft.

Vind ik persoonlijk een beetje emotionele chantage klinken, alleen weet ik niet wat ze er nou mee wilt bereiken.

Ik zou zeggen, vraag het haar, wat wil je....

En ja het is normaal dat je wel eens zin maakt, ik heb zo vaak geen zin ( moe, sacho, gewoon niet in the mood, druk in mn hoofd, niet zo lekker voelen) en dan maak ik ook zin, andersom ook, en dat doe je omdat je een relatie hebt waar je twee mensen hebt met behoeftes, en het niet het einde van de wereld is.

Zo gebeurd het ook wel eens niet wanneer ik of hij echt geen zin hebben.

Zo gaat dat nou eenmaal in een "gezonde" relatie.
quote:blanche778 schreef op 02 juni 2014 @ 19:45:

Zo vaak post ik hier nou ook weer niet, en ja ik dacht dat TO een man was. Maar als jij je beter voelt om mij aan te vallen om niks, ga ja gang maarJe hebt in geen geval de OP goed gelezen, want daarin geeft TO toch in de laatste zin heel duidelijk aan dat ze een vrouw is.....
Jouw 'wel zin' is dus belangrijker dan haar 'geen zin'. Wie bepaalt bij jullie de vakantiebestemming en wie mag de afstandsbediening vasthouden?
Het lijkt erop dat ze seks als een gift ziet, en achteraf een applaus verwacht dat ze je seks gegeven heeft, tegen haar zin in. Want oh oh, wat ze toch niet allemaal voor je over heeft..
@moedersmooiste

dat is ook hoe ik erin sta en hoe ik het gewend ben. Met dien verstande dat in deze relatie de frequentie zodanig is, dat ik nooit zin hoef te maken. In andere relaties was dat wel zo. En dan is de vrijpartij een keer 7 ipv een 10, ook niet zo erg.

Natuurlijk vraag ik het ook aan haar, wat het probleem is. Tot op heden heeft ze het nog niet duidelijk kunnen maken aan mij.

Wel wil ik graag zeggen dat mijn vriendin een hele lieve vrouw is, die mij zeker niet doelbewust zal willen chanteren. Daarom vroeg ik ook naar een ander perspectief op de zaak.
Je kan toch onmogelijk elke keer tegelijkertijd zin hebben? En je kan ook niet verwachten dat jullie beide hetzelfde libido hebben. Als ik zin heb, dan zorg ik er voor dat mijn man ook zin krijgt. En als hij echt geen zin heeft dan laat hij dat ook weten... Niet te druk om maken denk ik. Ik snap wel dat het leuk is als ze er een keer voor moet zorgen dat jij zin krijgt, maar dit kan je toch gewoon met haar bespreken. Breng het dan niet als verwijt, of kritiek. Je kan gewoon zeggen dat je dat opwindend vind ofzo..
je leeft maar 1 keer
quote:korenwolf schreef op 02 juni 2014 @ 19:53:

Jouw 'wel zin' is dus belangrijker dan haar 'geen zin'. Wie bepaalt bij jullie de vakantiebestemming en wie mag de afstandsbediening vasthouden?Waar lees je dat? Ik zeg niet dat ze zin moet maken. Integendeel. Ik heb het erover hoe het gaat als dat aan de orde is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven