A.S.R. Vitality weekdoel halen, wie doet er mee?

11-01-2021 09:41 208 berichten
Ik wil meer bewegen dus ik heb me ingeschreven voor A.S.R. Vitality. Wie ook? Misschien kunnen we elkaar stimuleren in dit topic.
Peer_92 schreef:
17-01-2021 15:31
Lilly goed bezig! Het weekdoel gaat inderdaad niet verder maar het totaal aantal punten wel, voor het jaardoel.

Snolkelderij lekker bezig met de Fitbit! Fijn dat je 'm niet voelt zitten. Zo zullen de stappen nog wel een stukje sneller gaan.
...

Ben erachter gekomen dat ik zwanger ben :flirting: dus hopelijk wordt het halen van de doelen dit jaar wel moeilijk :) verklaart wel de hele hoge hartslag van woensdag, maakte me al zorgen over m'n conditie haha.
Gefeliciteerd! :peep: Dat zijn de betere verrassingen!
Met die hoge hartslag haal je wel makkelijker je doelen ;-D
Alle reacties Link kopieren
Peer, gefeliciteerd!!!! Superleuk!
Wordt wel lastig met je doelen inderdaad...

Goed bezig allemaal!

Hier vandaag 15000 stappen gehaald en dus 200 punten, totaal deze week is 900.

Morgen wil ik hardlopen en meteen 200 punten scoren 💪🏼
Pamela sinds wanneer doe jij mee? Ik krijg steeds de indruk dat je het al een tijdje doet, klopt dat?

Ik vind het zo grappig dat ik normaal 30eu betaal voor de sportschool, en nu krijg ik geld toe :jump:
Alle reacties Link kopieren
Snolkelderij schreef:
17-01-2021 18:06
Pamela sinds wanneer doe jij mee? Ik krijg steeds de indruk dat je het al een tijdje doet, klopt dat?

Ik vind het zo grappig dat ik normaal 30eu betaal voor de sportschool, en nu krijg ik geld toe :jump:
Dit is pas mijn tweede week ;)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Peer! Wat leuk.

Pamela: jij bent goed bezig!

Snolkelderij: Haha je hebt gelijk. Ben benieuwd of de sportscholen gelijk open mogen na deze lockdown.
Alle reacties Link kopieren
Hi!
Ja hoor, hier ook eentje! Asr Vitality abonnement genomen en per 1 januari 2021 bij Ditzo voor de ziektekosten verzekerd (dus 4 maanden Asr Vitality gratis).
Voor Kerst had ik de Apple iWatch 6 binnen, wat een geweldig ding is dat!
Ik heb twee keer in de week personal training (buiten) en ik kom daarmee tot nu toe altijd aan 300 punten per keer (o.b.v. hartslag).
Mijn weekdoel staat sinds vandaag nu op 400 punten. De eerste 300 heb ik vanochtend alweer te pakken (met pt)!
Ik ben ook van plan die iWatch helemaal terug te verdienen natuurlijk :-) Dat ik daarbij me scheel betaal aan twee keer in de week een personal trainer vergeten we voor het gemak maar even :-D
Ik vind het concept top! En dat je waardebonnen voor Bol of Zalando kunt kiezen is ook geweldig. Ik haal het abonnement er tot nu toe dik uit.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
13-01-2021 18:03
Gaan jullie trouwens een gezondheidscheck laten doen? Ik heb een afspraak gemaakt voor over 2 weken. Ik ben sowieso altijd al benieuwd naar mijn cholesterol en zo, het is gratis én je krijgt punten. Dus dat is een goede deal.
Ja, heb ik ook al laten doen. Bij een ArboNed in de buurt. Ik haalde niet de volledige punten omdat mijn cholesterol wat aan de hoge kant was. Fijn om te weten! Bij mij is het hoogstwaarschijnlijk genetisch wat aan de hoge kant, ik heb familieleden die hetzelfde hebben en het met voeding niet omlaag kregen. Ik ben wel gestopt met de roomboter (alleen op zondag nam ik dat) en overgeschakeld op oploskoffie i.p.v. cupjes. Over een tijd nog maar eens laten meten.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
11-01-2021 09:47
Oh, ik zie nu ook je tweede bericht. Mijn doel is om het week-, maand- en jaardoel het hele jaar te halen. Ik beweeg altijd al best veel, dus in principe zou het moeten lukken. Ik heb een Apple Watch en heb ook als doel daar alle ringen elke dag vol te maken. Dat is me nu 3 weken achter elkaar gelukt.

De Apple Watch die ik via het programma heb besteld is voor mijn dochter en wil ik dus ook terugverdienen.
Ja, de Activiteitsringen! Ik heb ruim een uur personal training achter de rug en nog is de rode ring niet vol. Daar verbaas ik me soms wel een beetje over. Wat is jouw doel? Ik moet per dag 520 kcal verbranden, minimaal 30 minuten trainen en in 12 uur minimaal 1 minuut per uur staan.
Die kcal zullen wel afhangen van man/vrouw, leeftijd en gewicht enzo? Anyway, hier een vrouw van 49 die 68 kilo weegt.
Alle reacties Link kopieren
forumdame2011 schreef:
18-01-2021 12:48
Ja, de Activiteitsringen! Ik heb ruim een uur personal training achter de rug en nog is de rode ring niet vol. Daar verbaas ik me soms wel een beetje over. Wat is jouw doel? Ik moet per dag 520 kcal verbranden, minimaal 30 minuten trainen en in 12 uur minimaal 1 minuut per uur staan.
Die kcal zullen wel afhangen van man/vrouw, leeftijd en gewicht enzo? Anyway, hier een vrouw van 49 die 68 kilo weegt.
Ik heb mijn calorieën op 500 staan en dat is best pittig vind ik. Mijn dochter daarentegen beweegt minder dan ik (want hele dagen thuis les) en zij redt het vrij makkelijk. Ze heeft een flink hogere hartslag (in rust en bij beweging) en ik denk dat het daaraan ligt. Toen ik corona had, was ik erg snel moe en was mijn hartslag hoger, waardoor mijn watch het zelfs al als training zag als ik aan het koken was :mrgreen:
Ik las wel eens dat sommigen hem op 900 calorieën hadden staan en dat vrij makkelijk haalden, en dan vroeg ik me altijd af hoe dan, maar ik denk nu dat er daarom grote verschillen zijn.

Ik heb daarentegen weer dat hij mijn stappen volgens mij niet helemaal goed telt. Wel als ik wandel, maar hij telt soms ook stappen als ik zit maar wel beweeg. Maar goed, dat komt voor asr vitality wel goed uit ;)

Trainingsdoel heb ik ook op 30 en staan op 12. Dat lukt altijd wel.
Ik heb me naar aanleiding van dit topic ook aangemeld bij ASR.

Afgelopen week heb ik elke dag 10.000+ stappen gedaan en ik doe 2 keer per week PT.

Ik heb mijn Apple Watch ingesteld op 500 kcal en de laatste tijd red ik dat makkelijk, het gaat niet vanzelf, ik moet er wel wat voor doen :-).
Deze week wordt een eitje voor mij! Ik heb de eerste 200 van de 300 punten al binnen :D
Ik heb een lekker stuk gewandeld, dus ik dacht 100 punten te krijgen voor de 10.000+ stappen, maar ik heb er 200 gekregen op basis van mijn hartslag onderweg. Je hoort mij niet klagen ;-)

Ik vind de fitbit heel leuk, ik houd wel van gadgets.

Welkom nieuwe meeschrijvers!
Alle reacties Link kopieren
Snolkelderij schreef:
18-01-2021 16:59
Deze week wordt een eitje voor mij! Ik heb de eerste 200 van de 300 punten al binnen :D
Ik heb een lekker stuk gewandeld, dus ik dacht 100 punten te krijgen voor de 10.000+ stappen, maar ik heb er 200 gekregen op basis van mijn hartslag onderweg. Je hoort mij niet klagen ;-)
Top!

Bij mij geeft hij de punten niet na het synchroniseren, ik zou er 100 moeten hebben want zit nu op 11.000 stappen. Hopelijk doet hij het straks alsnog, anders moet ik er achteraan.
Mijn weekdoel is nu in week 3 nog steeds 300 punten, ik had er meer verwacht!
pamelacourson schreef:
18-01-2021 17:59
Top!

Bij mij geeft hij de punten niet na het synchroniseren, ik zou er 100 moeten hebben want zit nu op 11.000 stappen. Hopelijk doet hij het straks alsnog, anders moet ik er achteraan.
Mijn weekdoel is nu in week 3 nog steeds 300 punten, ik had er meer verwacht!
Het synchroniseren ging vandaag bij mij ook niet direct, duurde even, maar ik had gelezen dat het soms wel 2 dagen kan duren. Dat laatste zal wel zijn in geval van storing. Ik neem aan dat jij je punten al wel binnen hebt inmiddels.
Ik denk dat de weekdoelen niet te hard stijgen om te voorkomen dat mensen zich direct overbelasten. Het programma schijnt echt gebaseerd te zijn op gedragsonderzoek, en het mikt echt op lange termijn gezondheidsverbetering.
Ik ben aan het zoeken naar de documentatie die er achter zit maar heb het nog niet gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt wel logisch ja, anders lopen mensen meteen te hard van stapel. En dat kost de zorgverzekeraars alleen maar geld :)

Ik heb de punten inmiddels inderdaad 👍🏼
forumdame2011 schreef:
18-01-2021 12:38
Ja, heb ik ook al laten doen. Bij een ArboNed in de buurt. ...

Deden ze ook een vetmeting? Daar ben ik zo benieuwd naar, mijn vetpercentage.
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe meeschrijvers :D

Bedankt voor de felicitaties!

Ik heb vandaag weer lekker gewandeld en op basis van m'n hartslag m'n weekdoel al gehaald :D 26.000 stappen, dus lekker wat verbrand vandaag.
Peer_92 schreef:
18-01-2021 19:42
Welkom nieuwe meeschrijvers :D

Bedankt voor de felicitaties!

Ik heb vandaag weer lekker gewandeld en op basis van m'n hartslag m'n weekdoel al gehaald :D 26.000 stappen, dus lekker wat verbrand vandaag.
Jouw stappen tellen direct dubbel nu? ;-D
Alle reacties Link kopieren
Lekker bezig iedereen!
Vorige week had ik woensdag al de 500 punten gehaald, twee dagen flink gewandeld en 1 dag gewerkt waarbij ik de 13000 stappen had behaald.

Deze week wordt wat minder denk ik, het doel staat weer op 500, maar heb een drukke week.

Succes iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Snolkelderij schreef:
18-01-2021 19:02
Deden ze ook een vetmeting? Daar ben ik zo benieuwd naar, mijn vetpercentage.
Nee bij mij in ieder geval niet, ze wegen je, meten je taille omtrek, meten je lengte, nemen je bloeddruk op en meten je glucose en cholesterol in je bloed (d.m.v. 1 vingerprik)
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Hoe gaat het met iedereen?

Ik merk dat ik ongeveer 2 keer per week een grote wandeling maak en de rest van de week te weinig beweeg. Momenteel 6000 stappen en dat gaan er niet veel meer worden, ik ga op tijd naar bed vanavond. Zou het liever spreiden maar ik ben zo moe na een werkdag.
Ik heb de punten van deze week al binnen, dus nu al 10 eu op mijn zalando-account klaarstaan :D
Deze manier van stimuleren werkt bij mij heel goed merk ik, ik wil dat geld niet laten glippen.
Ik merk ook dat ik minder fit ben dan ik dacht. Vandaag heb ik een stuk gefietst tegen de wind in, ik was behoorlijk buiten adem. Het leverde wel weer punten voor het jaardoel. Ik heb mijn fitbit zo ingesteld dat ik tijdens werkuren steeds een seintje krijg als ik niet genoeg bewogen heb dat uur. Dan ga ik de trap 4x op en af. Volgende week worden dat er 5.

Tsja Peer, zwangere vrouwen zijn zeker de eerste maanden heel moe, dat snap ik wel. Lukt het je niet om in de ochtend een extra blokje om te lopen? Dan heb je net die extra stappen om boven de 7500 uit te komen. Ik denk niet dat ze een aangepast programma hebben voor minder-mobielen...
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig, €5 per week is natuurlijk ook wel de moeite waard! Wat betreft fitheid: ik fiets op de racefiets zonder moeite 100km maar ik had gister ook moeite met de wind! Ik kwam doodop bij de trein aan :O niet dat ik super fit ben maar fietsen heb ik meestal geen moeite mee.

Haha ik wil niet meteen alles op de zwangerschap gooien :P hoewel het misschien ook niet meehelpt met m'n energieniveau. Uiteindelijk met uitgebreid koken, rommelen en opruimen nog ruim 8000 stappen gehaald. Ik draai voornamelijk vroege diensten dus een rondje na m'n werk zal ik eerder doen. Misschien maar wel een gewoonte van maken komende tijd.
Ik heb gisteren mijn eerste weekdoel gehaald, dit is wel heel makkelijk geld verdienen. Ik moet alleen nog even aanmelden voor de webshop om wat uit te kiezen. Ben benieuwd waar je uit kan kiezen.

Gefeliciteerd met je zwangerschap Peer, zolang het bij vermoeidheid blijft mag je in je handen knijpen.
Alle reacties Link kopieren
Bella_81 schreef:
21-01-2021 07:49
Ik heb gisteren mijn eerste weekdoel gehaald, dit is wel heel makkelijk geld verdienen. Ik moet alleen nog even aanmelden voor de webshop om wat uit te kiezen. Ben benieuwd waar je uit kan kiezen.

Gefeliciteerd met je zwangerschap Peer, zolang het bij vermoeidheid blijft mag je in je handen knijpen.
Je hoeft niet perse te kiezen, je kunt ook Bol, Wehkamp, Zalando en veel meer waardebonnen kiezen.
Als dat niet had gekund had ik niet mee gedaan. Dat je alleen maar korting op bepaalde artikelen krijgt bedoel ik dus....
Alle reacties Link kopieren
Obscuro schreef:
19-01-2021 09:48
Lekker bezig iedereen!
Vorige week had ik woensdag al de 500 punten gehaald, twee dagen flink gewandeld en 1 dag gewerkt waarbij ik de 13000 stappen had behaald.

Deze week wordt wat minder denk ik, het doel staat weer op 500, maar heb een drukke week.

Succes iedereen!
Deze week doel al gehaald (400 punten), ik kom waarschijnlijk aan 700 punten dus mijn weekdoel gaat vast ook naar de 500!
Gelukkig is het weekdoel max 800 punten, met twee keer in de week personal training zit ik al aan 600 en die 200 moet er ook wel bij te lopen/fietsen zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven