Crosstrainer of hometrainer

23-04-2021 19:35 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil meer gaan sporten. Naast wandelen wil ik eigenlijk ook iets doen waarmee ik wat actiever aan mijn conditie werk en kalorieen wil verbranden.

Ik heb nu een fitness hoelahoop en wat gewichten in huis gehaald en ga daar helemaal los op. Nu is mijn volgende stap om of een crosstrainer of een hometrainer te kopen en als dat bevalt eventueel ook een roeitrainer erbij.

Als, en ook echt als het mag zie ik mijzelf nog niet in de sportschool staan om het een en ander uit te testen. Ik heb diabetes type 1 en eigenlijk nog herstellende van Corona. Ondanks dat het nu goed met mij gaat, wil ik het risico niet oplopen in een sportschool.

Ik ben benieuwd welke van de twee het meest aan te bevelen zijn of welke jij hebt en wat je ervaringen ermee zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hier een crosstrainer en dat bevalt uitstekend! In combinatie met wat gewichten, appjes , wat elastieken en een kettlebell is dat prima te doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik neig zelf ook naar een crosstrainer, vroeger in de sportschool gebruikte ik die ook iets vaker als de hometrainer.
Niet meer maar ik had een crosstrainer. Je traint niet alleen je benen maar ook armen. Fietsen vind ik alleen buiten leuk.
Crosstrainer heb ik op marktplaats gekocht en ook weer via marktplaats verkocht. Ik heb bijna 4 jaar voor niks dat ding gehad en een hoop plezier.
Alle reacties Link kopieren
Geen hometrainer maar een spinningfiets.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook voor een crosstrainer gaan. Met een beetje rustig trappen op een hometrainer verbrand je weinig calorieën.
Alle reacties Link kopieren
Crosstrainer is in bestelling! Ben benieuwd hoe ik het ga ervaren.
Alle reacties Link kopieren
anoniem_pje_x schreef:
05-05-2021 17:18
Crosstrainer is in bestelling! Ben benieuwd hoe ik het ga ervaren.
En, heb je 'm al? Ben benieuwd want ik overweeg hetzelfde
Alle reacties Link kopieren
Boekenzijndebom schreef:
15-05-2021 22:01
En, heb je 'm al? Ben benieuwd want ik overweeg hetzelfde
Yes ik heb hem, sinds donderdag staat ie op zijn vaste plek. Zowel donderdag als vandaag een workout gedaan. Ik ben super gemotiveerd om dit op te pakken en het is echt heerlijk dat ie gewoon in huis staat. Wel merk ik dat ik al even niks aan sport heb gedaan en ben na enkele minuten al goed bezweet en na 25 minuten heb ik de energie er wel uit.

Zal wel een kwestie van wennen en opbouwen zijn. Heb je nog vragen? Stel ze gerust. Ik ben in ieder geval nu al erg blij met de keuze die ik heb gemaakt en het gemak ervan
Alle reacties Link kopieren
Wat goed!

Heb je 'm online gekocht of ben je eerst ergens gaan kijken/testen?
En moest je 'm zelf in elkaar zetten of werd dat gedaan door het bedrijf waar je 'm gekocht hebt?

Er is zoveel keus. Waar je heb je op gelet bij de aanschaf?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een bij de decathlon gekocht. Ik moest hem zelf in elkaar zetten maar dat was in een uur wel gedaan. Maatje van mij heeft deze al iets van drie jaar terug gekocht en is er dagelijks op aan het sporten.

Mijn vereiste was een vliegwiel zwaarder als zeven kilo, en het maximaal belastbare gewicht heb ik 130 kg genomen. Het dubbele als mijn gewicht maar dat merk je terug in de degelijkheid.

Een zwaarder vliegwiel betekent dat de beweging die je maakt vloeiender overgebracht word. Verder kan ik die van mij op 9 trainingsprogrammas instellen en kan ik ook gewoon normaal starten en zelf de weerstandsniveaus aanpassen wanneer ik wil.
Alle reacties Link kopieren
Ah dankje! Ik ga ook maar weer eens serieus kijken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven