EK vrouwen voetbal 2017

15-07-2017 16:28 263 berichten
Wie volgt het ook?
Ik ga naar de openingswedstrijd in Utrecht, spannend!!!
Alle reacties Link kopieren
RP7 schreef:
29-07-2017 20:54
Eerste versierde huis deze week ook gespot. Maar jeej wat knap weer en wat een mooi enthousiasme na de wedstrijd. Nu word het overigens een heel stuk zwaarder, maar vanavond even genieten.
Ja, hartstikke leuk dit.

2-0 :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Vrouwenvoetbal is voor mij alleen maar méér voetbal, dus meer shit. Hoe minder voetbal hoe liever. Ongeacht of het vrouwen zijn of mannen.

Als de nederlandse vrouwenploeg wint, zal verwacht ik de populariteit van het vrouwenvoetbal toenemen. Een soort van Anky effect.

Toen Anky van Grunsven de olympische medaille won met dressuur, werd dressuur ineens heel populair.
Heb samen met mijn dochter zitten kijken, leuk hoor dat ze door zijn. Maar het niveau is echt triest af en toe..die keepster..echt..en die verdedigsters.. en die op het middenveld die denkt dat ze hard kan schiten ofzo.. ik heb er intussen een stuk of 3 - 4 gezien die iets kunnen op een redelijk constant niveau..maar het is echt nog erg hotseklots met de rest van het elftal hoor.
En dat geeft niet..maar laat ze dan wel in hemelsnaam ophouden met dat "mannen nadoen" met die gebaartjes en maniertjes..het ziet er zo lullig uit..heb gewoon plezier en geniet van je sport, ga niet die macho of primadonna maniertjes van de mannen overnemen.
tomcat schreef:
29-07-2017 23:42
Heb samen met mijn dochter zitten kijken, leuk hoor dat ze door zijn. Maar het niveau is echt triest af en toe..die keepster..echt..en die verdedigsters.. en die op het middenveld die denkt dat ze hard kan schiten ofzo.. ik heb er intussen een stuk of 3 - 4 gezien die iets kunnen op een redelijk constant niveau..maar het is echt nog erg hotseklots met de rest van het elftal hoor.
En dat geeft niet..maar laat ze dan wel in hemelsnaam ophouden met dat "mannen nadoen" met die gebaartjes en maniertjes..het ziet er zo lullig uit..heb gewoon plezier en geniet van je sport, ga niet die macho of primadonna maniertjes van de mannen overnemen.
Maar intussen komen ze wel verder dan die huilies van het mannenelftal, die altijd bij het minste of geringste gaan liggen pruilen om een strafschop binnen te halen. Bah, wat een gezeur.
Alle reacties Link kopieren
tomcat schreef:
29-07-2017 23:42
Heb samen met mijn dochter zitten kijken, leuk hoor dat ze door zijn. Maar het niveau is echt triest af en toe..die keepster..echt..en die verdedigsters.. en die op het middenveld die denkt dat ze hard kan schiten ofzo.. ik heb er intussen een stuk of 3 - 4 gezien die iets kunnen op een redelijk constant niveau..maar het is echt nog erg hotseklots met de rest van het elftal hoor.
En dat geeft niet..maar laat ze dan wel in hemelsnaam ophouden met dat "mannen nadoen" met die gebaartjes en maniertjes..het ziet er zo lullig uit..heb gewoon plezier en geniet van je sport, ga niet die macho of primadonna maniertjes van de mannen overnemen.
Nou ik zat van de week naar PSV te kijken en het gros van de dames speelde vele malen beter dan die mannen.

Wat ik wil vind, is dat je hierdoor meer realiseert wat voor debiele sport voetbal eigenlijk is. Mannenvoetbal ben je gewend dus dan heb je dat minder door :proud:
Ik kijk nog steeds hoor, maar vergeleken met andere sporten (hockey, volleybal, basketbal,...) is voetbal eigenlijk maar een knullige sport.
Theamuts schreef:
28-07-2017 18:36
Bedoel je zoiets?: https://www.youtube.com/watch?v=DKgPrTRh8_Q
:rofl:

Zoiets ja.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Voldemort schreef:
29-07-2017 23:49
Maar intussen komen ze wel verder dan die huilies van het mannenelftal, die altijd bij het minste of geringste gaan liggen pruilen om een strafschop binnen te halen. Bah, wat een gezeur.
Verder komen ze omdat de sport in de breedte niet zo sterk is als bij mannenvoetbal, daarnaast niet alle mannen komen uit Zuid- Europa, Duitsland of Zuid- Amerika daar is dat gedrag normaal vinden de scheidsrechters die er vandaan komen ook trouwens.
AnAppleADay schreef:
30-07-2017 09:22
Nou ik zat van de week naar PSV te kijken en het gros van de dames speelde vele malen beter dan die mannen.

Wat ik wil vind, is dat je hierdoor meer realiseert wat voor debiele sport voetbal eigenlijk is. Mannenvoetbal ben je gewend dus dan heb je dat minder door :proud:
Ik kijk nog steeds hoor, maar vergeleken met andere sporten (hockey, volleybal, basketbal,...) is voetbal eigenlijk maar een knullige sport.
Dan noem je ook een wedstrijd. Die vond ik, als PSV-supporter, nog niet om aan te gluren :biggrin: . Denk dat Brenet 7 kleuren schijt als hij Lieke Martens tegenkomt.

Wat betreft het vrouwenvoetbal is het heeeeel gunstig dat Denemarken Duitsland gisteren even er uit heeft geknikkerd. Vind het vrouwenvoetbal op het EK qua niveau momenteel niet heel erg onderdoet voor de mannen in de eredivisie. Alleen bij de keepsters is duidelijk dat daar nog heel veel winst te behalen valt. Wat ik ergens ook wel weer logisch vind gezien de korte geschiedenis van de sport. Vind het wel knap dat zoveel nationale sportteams van Nederland goed presteren mondiaal gezien. Met al die sporten geen brood te verdienen in Nederland, maar ondertussen krijgen we wel doordat spelers de keuze maken om naar het buitenland te gaan gedegen nationale teams. En dan denk ik aan sporten zoals handbal, volleybal, waterpolo en nu dus ook het vrouwenvoetbal. Of ja... Valt me eigenlijk in dat het bij al deze sporten voornamelijk de vrouwen zijn die presteren. Of dat dan weer toeval is of niet heb ik geen idee van.
Alle reacties Link kopieren
Dat was mij ook al opgevallen, dames teamsporten doen het echt heel goed in Nederland nu.

En ik moest ook een beetje huilen om PSV, hopelijk maken ze het nog een beetje goed in de return maar ik ben bang van niet...
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
31-07-2017 15:25
Dat was mij ook al opgevallen, dames teamsporten doen het echt heel goed in Nederland nu.

En ik moest ook een beetje huilen om PSV, hopelijk maken ze het nog een beetje goed in de return maar ik ben bang van niet...

Dat is al een aantal jaren zo, Nederlandse mannen zeker bij voetbal zijn nogal arrogant, kunnen weinig hebben en zijn erg lui, maarja dat maken we er ook zelf van weinig straat voetbal, overal kunstgras velden etc. etc.
Alle reacties Link kopieren
Ja over het algemeen zie je in sporten waar minder geld in omgaat meer teambuilding. De voetbaldames spelen bijvoorbeeld al veel meer over en voelen echt als een team. En dat heb ik eigenlijk bij bijna alle sporten behalve mannenvoetbal waar het echt een stel ego's bij elkaar is.
Ik blijf de documentaire 'het andere Oranje' over de hockeymannen heel goed vinden omdat je zo'n groot verschil ziet in hoe zo'n team is opgebouwd en samenwerkt t.o.v. de voetbalmannen.
Alle reacties Link kopieren
Het is weer bijna zover.
Nog penalty's in Denemarken-Oostenrijk nu.
Denemarken in de finale. Nu wij!
Alle reacties Link kopieren
francieneke schreef:
03-08-2017 20:41
Denemarken in de finale. Nu wij!
En die hebben jullie al bewezen aan te kunnen :-D
(ik ben Belg, vandaar de jullie)
Veel volk zo te zien, moet een mooi moment zijn voor hen!
:cheer:
NED 1-0 ENG
Alle reacties Link kopieren
:cheer:
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
:cheer2: NED 2-0 ENG :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Wooohooo 2-0!!!!
Alle reacties Link kopieren
:cheer2:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Ik juich met jullie mee. :cheer: :yes:
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
:blob: :cheer2: NED 2-0 ENG :cheer2: :angel: :jump: :cheer2: :cheer: :hyper: :kneel: :bigkiss: :-D
De scheids kan er geen genoeg van krijgen hahaha
Alle reacties Link kopieren
Whahahaha wat een feest!
:blob: :cheer2: NED 3-0 ENG :cheer2: :angel: :jump: :cheer2: :cheer: :hyper: :kneel: :bigkiss: :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven