Fitnesstrampoline en Pilatusring

26-02-2021 17:52 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Foutje, pilatesring, thanks Captain H. 😊

Wie van jullie heeft ervaring met het sporten op zo'n fitnesstrampoline? Kun je er iets over vertellen? Bv. Welk merk heb je? Waarom dit merk? Merk je iets aan je lijf qua afvallen/conditie? Hoe vaak doe je dit? Hoe lang per keer?

Ik zie enorme prijsverschillen. Wat maakt nou dat de ene 99 kost en de andere 299 of nog een stuk meer. Voor de zelfde diameter en beide met stangen. Ik ga er wel vanuit dat zo'n duurdere, bv een Bellicon (heb even info opgezocht) echt heel goed is. Maar je moet het maar kunnen betalen. Maar zal dan automatisch de goedkopere een miskoop zijn denk ik dan meteen. Wat denken jullie?

En een pilatesring, wat zijn jullie ervaringen hiermee? Welk merk hebben jullie en is dit naar tevredenheid?
Kun je dit naast het trampolinespringen doen of zal dit to much zijn voor je lijf?

Ik wil nu echt wat gaan doen aan mijn gezondheid/lijf en mij lijken dit twee dingen die ik wel kan volhouden. Maar wie weet vergis ik mij hierin. Bedankt alvast voor het antwoorden.

Inmiddels 1 besteld. Zal maandag binnenkomen. Ik zal laten weten wat ik er van vind. Ben echt reuze benieuwd of dit nu is wat ik echt leuk ga vinden en door zal zetten. Wb de pilatesring, daar verdiep ik mij morgen nog wat meer in. Wat ik tot nu toe heb gelezen/gezien lijkt het mij wel interessant.
frutseltje1982 wijzigde dit bericht op 28-02-2021 23:48
48.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
26-02-2021 22:38
Ja als ik toch een keer zo'n ding koop wordt het er zeker een met stang, dan heb ik tenminste nog iets van houvast.
Ik ook, zeker met stang. Zonder is sowieso vragen om problemen 😏.
Frutseltje1982 schreef:
26-02-2021 23:08
Dat is fijn dat je er blij mee bent. Maar verder zou ikzelf het nergens voor gebruiken. Dus ik zet wel een You Tube filmpje op 😊.
Nee als je geen switch hebt dan zou ik het daar zeker niet voor kopen.

Ik had nog nooit met een pilatesring getraind maar ik vond het wel leuk! Zo'n ding geeft best wat weerstand.
Ehm, ik heb meestal een grote hekel aan fitness... Maar in de tuin hebben we een trampoline ingegraven. Zou ik die fitness oefeningen ook op een grote trampo kunnen doen?

Ik beweeg altijd veel, maar nooit intensief, en ik was een beetje aan het zoeken of daar iets aan te doen is...
Alle reacties Link kopieren
Bij sommigen zie je de veren en bij anderen zit er een plastic rand omheen. Zit die rand altijd erbij? Lijkt me wel veiliger?
blijmetmij schreef:
27-02-2021 14:04
Ehm, ik heb meestal een grote hekel aan fitness... Maar in de tuin hebben we een trampoline ingegraven. Zou ik die fitness oefeningen ook op een grote trampo kunnen doen?

Ik beweeg altijd veel, maar nooit intensief, en ik was een beetje aan het zoeken of daar iets aan te doen is...
Lijkt mij wel, heb je ook meer ruimte om te springen. Kortom gewoon eens proberen.
TsumTsum schreef:
27-02-2021 15:00
Lijkt mij wel, heb je ook meer ruimte om te springen. Kortom gewoon eens proberen.
Ik kan me ook voorstellen dat een kleine trampoline sneller op en neer veert, als je begrijpt wat ik bedoel: hoe groter, hoe dieper je zakt in het midden, maar mogelijk gaat het dan wel trager. Maar misschien klopt dat niet.
Alle reacties Link kopieren
remedialteacher schreef:
27-02-2021 14:51
Bij sommigen zie je de veren en bij anderen zit er een plastic rand omheen. Zit die rand altijd erbij? Lijkt me wel veiliger?
Ja die rand zit er altijd bij, maar let wel: bij een trampoline met ijzeren veren. Zou ik dus echt niet aanraden. Veel beter is een trampoline met elastieken en springt ook fijner. En dan zit er bij mijn weten nooit een rand omheen.
mariekekol wijzigde dit bericht op 27-02-2021 21:52
2.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
blijmetmij schreef:
27-02-2021 19:47
Ik kan me ook voorstellen dat een kleine trampoline sneller op en neer veert, als je begrijpt wat ik bedoel: hoe groter, hoe dieper je zakt in het midden, maar mogelijk gaat het dan wel trager. Maar misschien klopt dat niet.
Een grote kindertrampoline springt heel anders dan die speciale fitnesstrampoline. Je doet op de fitnesstrampoline ook hele snelle kleine pasjes. Dat lukt je niet op zo’n grote die hoger springt. Maar ongetwijfeld dat er voor de grote trampoline ook oefeningen bestaan, maar jumping fitness doen ze daar niet op.
Alle reacties Link kopieren
@Mariekekol

Is een keuze van een 100euro trampoline volgens jou ook oké t.o.v. eentje die 299 kost? Zelfde diameter, beide hebben stangen. Ik twijfel nu heel erg of goedkoper dan een miskoop zou zijn. Maar een dure wil ik ook niet omdat ik niet weet of het me gaat bevallen. Keuzes keuzes keuzes :lol:

Update; ik heb er inmiddels 1 besteld. Komt ws. maandag binnen. Ik zal laten weten wat ik er van vind.
Alle reacties Link kopieren
Oh spannend! Ik heb die van 300 euro wel gezien ja, maar zelf ook nooit geprobeerd, maar als ik al het verschil ervaar tussen mijn ijzeren veren trampoline van 60 euro en die ik nu (tweedehands) heb van zeg maar het dubbele, voel ik al zoveel verschil. Ik vond die van 300 ook te gortig hoor! Ik weet wel dat je daar een model kunt kiezen afgestemd op je gewichtsklasse.
Ik hoop dat de trampoline je gaat bevallen!
Ik heb gisteren weer een leuke nieuw instructievideo geprobeerd, JumpingByMaggi. Superleuk! Vandaag weer😉.
Alle reacties Link kopieren
mariekekol schreef:
28-02-2021 09:13
Oh spannend! Ik heb die van 300 euro wel gezien ja, maar zelf ook nooit geprobeerd, maar als ik al het verschil ervaar tussen mijn ijzeren veren trampoline van 60 euro en die ik nu (tweedehands) heb van zeg maar het dubbele, voel ik al zoveel verschil. Ik vond die van 300 ook te gortig hoor! Ik weet wel dat je daar een model kunt kiezen afgestemd op je gewichtsklasse.
Ik hoop dat de trampoline je gaat bevallen!
Ik heb gisteren weer een leuke nieuw instructievideo geprobeerd, JumpingByMaggi. Superleuk! Vandaag weer😉.
Ik hoop het ook 🍀. Jumping by Maggi, ga ik eens bekijken. Ben al een playlistje aan het maken op YouTube.
Frutseltje1982 schreef:
27-02-2021 22:45

Update; ik heb er inmiddels 1 besteld. Komt ws. maandag binnen. Ik zal laten weten wat ik er van vind.
Welke heb je gekocht?

Naar aanleiding van dit topic ben ik ook wel enthousiast geworden over trampoline fitness en zit er ook aan te denken om er een aan te schaffen.
hier in de buurt op marktplaats weinig aanbod dus dat gaat hem niet worden.
Zag via bol.com een trampoline van tunturi met stang en elastieken.
Iemand hier toevallig ervaring mee?
Voor 100 euro zou ik het wel willen proberen.
Alle reacties Link kopieren
Baileyslife schreef:
28-02-2021 17:12
Welke heb je gekocht?

Naar aanleiding van dit topic ben ik ook wel enthousiast geworden over trampoline fitness en zit er ook aan te denken om er een aan te schaffen.
hier in de buurt op marktplaats weinig aanbod dus dat gaat hem niet worden.
Zag via bol.com een trampoline van tunturi met stang en elastieken.
Iemand hier toevallig ervaring mee?
Voor 100 euro zou ik het wel willen proberen.
Die van mij heeft ook een stang en elastieken. Weet zo even niet welk merk het is, maar heb hem in de Lidl webshop gekocht 2 jaar geleden.

Elastieken zijn beter dan ijzeren veren. Tunturi is een prima merk dus als je het kunt missen; gewoon doen.
Alle reacties Link kopieren
Baileyslife schreef:
28-02-2021 17:12
Welke heb je gekocht?

Naar aanleiding van dit topic ben ik ook wel enthousiast geworden over trampoline fitness en zit er ook aan te denken om er een aan te schaffen.
hier in de buurt op marktplaats weinig aanbod dus dat gaat hem niet worden.
Zag via bol.com een trampoline van tunturi met stang en elastieken.
Iemand hier toevallig ervaring mee?
Voor 100 euro zou ik het wel willen proberen.
Van Matchusport. Via Bol.com. die van €92. Diameter 110cm en met ekastieken en een stok. Bij mij ook niks in de buurt qua MP.
Ben benieuwd of ik ook enthousiast blijf als ik eenmaal aan de slag ga 😁. Maar de filmpjes die ik zie en de info die ik lees trekt me wel. Ik zal het zien. Ik kom er nog op terug. Wie weet ben jij binnenkort ook een fanatiek springer 😊.
frutseltje1982 wijzigde dit bericht op 01-03-2021 15:09
20.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
frutseltje1982 wijzigde dit bericht op 28-02-2021 23:45
97.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Wordt een dag later bezorgd. Niet zo erg, ben nu toch ziek.
Alle reacties Link kopieren
Frutseltje1982 schreef:
01-03-2021 14:00
Wordt een dag later bezorgd. Niet zo erg, ben nu toch ziek.
Oh jee beterschap!
Alle reacties Link kopieren
mariekekol schreef:
01-03-2021 14:20
Oh jee beterschap!
Thanks.
En daarom heb ik dus ook een trampoline aangeschaft. Hoe zwaarder ik wordt hoe erger mijn fysieke kwalen worden. Hoe slechter mijn weerstand. Ik ben steeds vaker ziek. Ik hoop echt dat ik het een leuke manier van bewegen ga vinden. Dat ik het eens een keer doorzet.
frutseltje1982 wijzigde dit bericht op 01-03-2021 15:11
3.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Weer wat fout gedaan 😏
Alle reacties Link kopieren
Frutseltje1982 schreef:
01-03-2021 15:05
Thanks.
En daarom heb ik dus ook een trampoline aangeschaft. Hoe zwaarder ik wordt hoe erger mijn fysieke kwalen worden. Hoe slechter mijn weerstand. Ik hoop echt dat ik het een leuke manier van bewegen ga vinden. Dat ik het eens een keer doorzet.
Maar dit is toch al een goed begin! Je bent je ervan bewust en je wilt ermee aan de slag. En ik denk dat het verstandig is om iets te gaan doen dat je leuk vindt, want dan hou je het langer vol en voelt het minder als een verplichting. Zelf ben ik ook geen mega sportief type hoor. Heb wel het rolschaatsen in coronatijd herontdekt. Is dat ook niet iets voor jou? Lekker in een natuurgebied als je dat dichtbij huis hebt?
Alle reacties Link kopieren
mariekekol schreef:
01-03-2021 15:45
Maar dit is toch al een goed begin! Je bent je ervan bewust en je wilt ermee aan de slag. En ik denk dat het verstandig is om iets te gaan doen dat je leuk vindt, want dan hou je het langer vol en voelt het minder als een verplichting. Zelf ben ik ook geen mega sportief type hoor. Heb wel het rolschaatsen in coronatijd herontdekt. Is dat ook niet iets voor jou? Lekker in een natuurgebied als je dat dichtbij huis hebt?
Ik ben toevallig vorig jaar begonnen te skeeleren. Maar omdat ik niks gewend was/ben deed het snel pijn aan mijn benen. Verzuring binnen een paar minuten. Dus na een keer of 5 mee gestopt. Zorgde alleen maar voor frustratie. Misschien als ik wat ben afgevallen en conditie heb opgebouwd dat ik het nog eens probeer.
Ja het is belangrijk dat je iets vind wat je wel vol kan houden en wat je leuk vind want als het steeds niet lukt dan zorgt dat voor frustratie. En als je eenmaal gewend bent aan die trampoline, als het iets voor je is, dan gaat skeeleren uiteindelijk ook beter.
Alle reacties Link kopieren
En wat betreft het trampoline springen. Ja, het is vermoeiend, maar omdat de oefeningen en de muziek zo leuk zijn (vind ik althans) word ik daar doorheen getrokken en overheerst de blijheid. En het eerste kwartier vind ik het zwaarst. Als ik daardoor heen ben, houd ik het tweede kwartier beter vol. Maar na afloop heb ik wel een hoofd als een biet hoor, hijg ik als een stampaard en ben ik van top tot teen bezweet. Maar he, ik had een keer tennisles met Fatima Moreiro de Melo, je weet wel die oud hockeyster, die ook vaak bij RTL Boulevard aanschuift. En zij zei tijdens die tennisles: “zweten is een teken van fitheid” :hyper: .
Alle reacties Link kopieren
mariekekol schreef:
01-03-2021 18:46
En wat betreft het trampoline springen. Ja, het is vermoeiend, maar omdat de oefeningen en de muziek zo leuk zijn (vind ik althans) word ik daar doorheen getrokken en overheerst de blijheid. En het eerste kwartier vind ik het zwaarst. Als ik daardoor heen ben, houd ik het tweede kwartier beter vol. Maar na afloop heb ik wel een hoofd als een biet hoor, hijg ik als een stampaard en ben ik van top tot teen bezweet. Maar he, ik had een keer tennisles met Fatima Moreiro de Melo, je weet wel die oud hockeyster, die ook vaak bij RTL Boulevard aanschuift. En zij zei tijdens die tennisles: “zweten is een teken van fitheid” :hyper: .
Niet als je al zweet als een otter van een beetje stofzuigen. En ook een paarse kop krijgt. Maar daarvoor ga ik ook naar de dokter want dit kan niet gezond zijn. Ze zal het wel gooien op overgewicht, maar dan had ik dit al veel eerder moeten hebben. Maar goed, bij trampolinespringen is dit ook niet erg. Lekker springen en daarna onder de douche.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven