Geld ophalen

19-11-2019 21:06 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,
Volgend jaar tijdens pinksterweekend gaan mijn team en ik naar een internationaal voetbaltoernooi in Denemarken.
Hartstikke leuk natuurlijk, alleen we weten allemaal niet zo goed hoe we geld op kunnen halen.
Het gaat om redelijk veel geld, dus kleine ophaal acties werken niet extreem goed, omdat wij dan dat heel vaak moeten gaan doen.

Het kan van alles zijn!
Kunnen jullie ons helpen met ideeën om geld op te halen, of om sponsoren te zoeken?

Alvast bedankt,
Julia
Alle reacties Link kopieren
Hier (Duitsland) is het heel normaal om iets te organiseren waar iedereen aan bijdraagt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar erg aan moest wennen. Voorbeeldje;
Mijn dochter zat op ballet. De juf organiseerde een sinterkerstuitvoering in december en er ging een lijst rond met wat er nodig was. Wij als ouders werden geacht iets van die lijst te regelen. Dat kon een (zelf gebakken) taart zijn, of een paar pakken koffie, broodjes, beleg en meer van dat soort dingen. Geld mocht ook, want de drank werd geregeld door de uitbater van de zaal die ze huurde.

Komen we op die uitvoering, bleek dat we (ja, wij dus ook) bonnen moesten kopen voor koffie, thee, taart en broodjes. Dus je sponsorde een taart en betaalde vervolgens nog eens flink om je eigen taart te mogen eten.

Dat was voor ons de eerste keer, maar we kwamen er al snel achter dat elke vereniging op deze manier geld binnen haalt. Het koor, de toneelvereniging, vrouwenbond, muziekcorps, de school, overal kun je naar kerstuitvoeringen en overal wordt om een donatie gevraagd.
Het is wel veel werk trouwens!!

Dus. Organiseer een opa-kleinkind-toernooi, of een oma-kleinkind-toernooi. Laat iedereen bijdragen, zorg dat iedereen de halve (of hele) familie meeneemt en maak ´s avonds de kas op.

Of neem een bijbaan en betaal het daarvan. Is sneller en makkelijker.

Mijn dochter vliegt in januari naar Tenerife, ze gaat een vriendin bezoeken. Heenvlucht kost 2 tientjes, terug 5 tientjes.
Dat ze een extra koffer wil meenemen en haar auto moet parkeren maakt het wat duurder, maar al met al geen bedrag waar ze weken krom voor moet liggen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Marnamai schreef:
29-11-2019 22:23
Is een weekendje Denemarken in een jeugdhotel dan zo duur dat je dat niet zelf kan betalen?
Of wil je persé in 't Hilton van Kopenhagen logeren?


En anders:
De drank in de kantine 50 cent per drankje opslaan.

Zal meer opbrengen dan eender welke sponsor-zoekerij.
Haha, dan zou je een hoop commentaar krijgen als je de drank ineens met 50 cent verhoogd in de kantine. Bij ons is de drank dit seizoen 20 cent duurder geworden en dan wordt er al volop geklaagd.
Alle reacties Link kopieren
Pumps_italiaans schreef:
29-11-2019 00:27
Ik wil wel gratis mee. Dan schenk ik koffie en thee voor iedereen.
Ik heb nog een oude leren voetbal in de schuur. Geen idee wie hem daar heeft gedoneerd. Mag je wel hebben. Zet ik er wel een handtekening van Johan Cruijff op.
Recent terug gevonden in een schuur.
Misschien wil een van de ouderen nog een oude voetbalschoen erbij doen.
Lijkt het echt. (Maar ik dnek niet dat ik tijd heb.)

Rommelmarkt organiseren in een straat waar de meesten wonen?
Kan je eerst langs de deuren gaan om oude spullen van maximaal gewicht op te halen en dan door verkopen. Lukt het niet dan gaat het allemaal naar de kringloop.
Het moet interessant zijn eens een paar minuten in jouw hoofd te kijken....
Geesina schreef:
02-12-2019 14:55
Het moet interessant zijn eens een paar minuten in jouw hoofd te kijken....
Nou, ik dacht het niet.
Kijk even in je eigen hoofd.
Kijken doe je met je ogen en de kutwijven doen het met een spiegel. :)

Misschien ook een kijktip om naar de twee kutwijven te kijken die in DWDD te zien waren.
KIJKEN zit dus in een tv. Op dit forum waren die KUTWIJven ook.
Is interessanter dan mijn hersenen te willen zien.
Gebruik dus je eigen verstand.
Dat mag niet!!!!
Die kutwijven - zoals ze zichzelf noemen.
Die willen nog veel meer laten zien.
Dat is pas interessant. Past ook bij dit forum. Dat was er op te zien.

EDIT: die twee dames verdienen er een aardig centje mee...
Zwartgrijze piemels bungelden aan een soort van waslijntje.

De kleurrijke klei hadden ze schijnbaar voor hun eigen lipjes gereserveerd? :flag:
Alle reacties Link kopieren
Euhm, oké... Leuke post, Pumps. :|
Life is short. Eat dessert first.
Blondie456 schreef:
02-12-2019 13:28
Haha, dan zou je een hoop commentaar krijgen als je de drank ineens met 50 cent verhoogd in de kantine. Bij ons is de drank dit seizoen 20 cent duurder geworden en dan wordt er al volop geklaagd.
Hang je er een bordje bij dat het "voor de goede zaak" en voor dat tornooi is en dat de prijs terug zakt achteraf.
Iedereen tevreden, want moet niemand naar allerlei benefiet-gala-matchen komen of zijn auto laten wassen bij een "carwash voor Denemarken" of iets dergelijks.
Marnamai schreef:
02-12-2019 15:17
Hang je er een bordje bij dat het "voor de goede zaak" en voor dat tornooi is en dat de prijs terug zakt achteraf.
Iedereen tevreden, want moet niemand naar allerlei benefiet-gala-matchen komen of zijn auto laten wassen bij een "carwash voor Denemarken" of iets dergelijks.
Hier betalen ze het zelf onderling als ze op toernooi willen naar het buitenland. Je hebt ook duidelijk geen enkel idee hoe het werkt in een sportkantine. Je kunt niet elk moment de prijzen veranderen. Daar wordt ook over gesproken in de algemene ledenvergadering. Wij hebben een vereniging met meer dan 1600 leden. Het gebeurd zo vaak dat er een elftal op toernooi gaat. Ik denk niet dat mensen het pikken om ineens 2,50 voor een pilsje te betalen omdat er mensen op toernooi willen naar het buitenland. Daar is de opbrengst van de kantine niet voor.
doornroosje9 schreef:
02-12-2019 15:16
Euhm, oké... Leuke post, Pumps. :|
Nu was ik dus wél even in de war.
Er was net een topic over onderbroeken.
Die is verwijderd i.v.m. trollen volgens CM topic.
Er rolde zomaar een gedicht uit mijn vingers.
Dat kwam hier terecht.

Maar een rommelmarkt organiseren is géén gek idee.
Dat kan heel goed. Net als voor geld gedichten helpen maken.
Voetbalkantine is er? Dan kan er ook een vergunning gevraagd?
Of te koop aanbieden in kantine. Als goed voetbaldoel. :)
Alle reacties Link kopieren
De dochter van mijn vriend doet ook een sport waarvoor ze eens per jaar in het buitenland mee doet aan een EK of WK (als ze zich kwalificeert)

De vereniging komt gedeeltelijk tussen in de kosten en haalt extra geld op via deur-aan-deur wafelverkoop, een tosti-dag met tombola. Het resterende bedrag betalen de ouders.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Wat kost zoiets dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven