Gratis/goedkope sporten
vrijdag 21 maart 2025 om 13:32
Het valt mij op dat sporten echt steeds veel en veel duurder wordt.
Ooit was ik lid van Sportcity voor iets van 30, misschien 40 euro per maand. Nu kost datzelfde abonnement minimaal 53 euro per maand. Ook dacht ik dat ik vroeger per MAAND betaalde en niet per 4 weken, huh??
Er zijn veel "alternatieven" voor sportscholen als crossfit, paaldansen of gewoon de zwem- en voetbalvereniging. De verenigingen vallen nog wel mee qua prijs maar al die andere sporten, wauw?
Dus het leek me een leuk idee om een topic te maken over welke sporten voor niks of heel weinig geld gedaan kunnen worden
Ooit was ik lid van Sportcity voor iets van 30, misschien 40 euro per maand. Nu kost datzelfde abonnement minimaal 53 euro per maand. Ook dacht ik dat ik vroeger per MAAND betaalde en niet per 4 weken, huh??
Er zijn veel "alternatieven" voor sportscholen als crossfit, paaldansen of gewoon de zwem- en voetbalvereniging. De verenigingen vallen nog wel mee qua prijs maar al die andere sporten, wauw?
Dus het leek me een leuk idee om een topic te maken over welke sporten voor niks of heel weinig geld gedaan kunnen worden

zondag 6 april 2025 om 18:34
Ik ben heel benieuwd bij welke SportCity jij lid was. Hier is het abonnement 32,99 per vier weken, waarmee ik naar meerdere vestigingen kan en vijf keer p/m iemand gratis kan meenemen. En ze hebben hele fijne groepslessen. Er is nog wel een duurder arbo voor de vip-vestigingen, die hebben er een sauna bij.
Verder: powerwalken! Lekker vroeg in de ochtend, kan overal. Podcastje op en gaan.
Verder: powerwalken! Lekker vroeg in de ochtend, kan overal. Podcastje op en gaan.
zondag 6 april 2025 om 18:45
Dit heb ik ook een tijd gedaan, makkelijk en ideaal idd.
woensdag 9 april 2025 om 21:17
Vanuit de norm van gratis en goedkoop is duurzaamheid wel een ding.
Ik wandel en fiets. Ik heb goede schoenen en kleding hiervoor. Maar gaan lang mee en koop ik netjes in de aanbieding. Gemiddeld 6 uur per week.
Ik tennis sinds 4 jaar. Contributie is 200 euro op jaar basis en dan kan ik alles doen wat er te doen is. En dat is veel.
Ik les wekelijks 12,50 per week
Ik speel competitie. Gemiddeld 40 euro op jaar basis.
Elk jaar nieuwe schoenen.
Sportkleding heeft ook wel eens vervanging nodig maar ben ik niet zo happig op.
Nu na 4 jaar een nieuw racket gekocht (100 euro).
Gemiddeld tennis ik in het voorjaar 5/6 uur per week. Najaar 2/3uur per week.
Ik wandel en fiets. Ik heb goede schoenen en kleding hiervoor. Maar gaan lang mee en koop ik netjes in de aanbieding. Gemiddeld 6 uur per week.
Ik tennis sinds 4 jaar. Contributie is 200 euro op jaar basis en dan kan ik alles doen wat er te doen is. En dat is veel.
Ik les wekelijks 12,50 per week
Ik speel competitie. Gemiddeld 40 euro op jaar basis.
Elk jaar nieuwe schoenen.
Sportkleding heeft ook wel eens vervanging nodig maar ben ik niet zo happig op.
Nu na 4 jaar een nieuw racket gekocht (100 euro).
Gemiddeld tennis ik in het voorjaar 5/6 uur per week. Najaar 2/3uur per week.
donderdag 10 april 2025 om 19:09
Fit4Free is een tijd geleden van naam veranderd en heet nu ook Sportcity.Eirlys schreef: ↑06-04-2025 18:34Ik ben heel benieuwd bij welke SportCity jij lid was. Hier is het abonnement 32,99 per vier weken, waarmee ik naar meerdere vestigingen kan en vijf keer p/m iemand gratis kan meenemen. En ze hebben hele fijne groepslessen. Er is nog wel een duurder arbo voor de vip-vestigingen, die hebben er een sauna bij.
De voormalige fit4free filialen hebben veel goedkopere abonnementen.
De oorspronkelijke sportcity zijn wel belachelijk duur. Voor wat zij vragen kan je in veel steden 2 abonnementen bij lokale en vaak betere gyms afsluiten.
zaterdag 12 april 2025 om 13:20
Op de homepage van Sportcity staat dat het abonnement vanaf € 27,99 per 4 weken is.
Maar als ik dan een vestiging selecteer staat er:
https://www.sportcity.nl/rijswijk
Minimaal € 49,99 per 4 weken of € 52,99 per 4 weken.
Verschil is dat je met het duurdere abonnement ook naar andere vestigingen kunt.
Lekker misleidend van Sportcity!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in