Hardlopen, kramp en slaapvoeten

20-04-2020 19:56 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de derde keer in 3 jaar tijd ben ik begonnen met de 5 km running coach van de Atletiekunie. En weer loop ik letterlijk vast op hetzelfde probleem.
Ik krijg al heel snel pijn in mijn kuiten, die verkrampen helemaal tot ik zelfs amper meer kan wandelen. En vandaag kreeg ik halverwege ook nog 2 slaapvoeten.

Ik wil zo graag die 5 km kunnen lopen, maar elke keer blijf ik hierop hangen. Vandaag 6x 3 minuten rennen met steeds 1, 5 minuut wandelen tussendoor. Maar ik heb zowat 10 minuten wandelen nodig om mijn spieren te laten ontspannen. Dat schiet echt niet op zo.

Ik heb al andere schoenen gekocht, maar dat helpt niets, hoewel ze heerlijk zitten. Ik doe netjes een warming up vooraf. En op de niet rendagen wandel ik een uur. Dat gaat prima. Maar dat hardlopen lukt niet.

Heeft iemand hier misschien tips?
..
Alle reacties Link kopieren
Het wisselt. Vorige week ging het totaal niet. Afgelopen woensdag eigenlijk heel goed. Ik liep toen samen met mijn man, zonder training erbij, gewoon kijken hoe lang het zou lukken. En dat ging veel beter. Ik weet niet waarom.

Ben nu ook sinds 3 dagen magnesium aan het slikken. Morgenavond hopelijk weer tijd voor een rondje.
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven