Kleding voor bredere schouders en bovenarmen

12-08-2023 07:13 10 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

In coronatijd is mijn vriend thuis gaan sporten, fitness/krachttraining. Ik had het al vaker geprobeerd op een sportschool, maar ik heb te weinig discipline daarvoor en sportte verder nauwelijks. Nu konden we elkaar motiveren en lukte het wel. Ik voel me veel fitter en beter nu.

Maar langzamerhand merk ik dat mijn vormen zijn veranderd. Je ziet vrij weinig en ik krijg weleens te horen dat ik ben afgevallen, al ben ik juist iets zwaarder geworden. Alles binnen de grenzen van gezond gewicht, dus prima.

Veel nettere kleding zit alleen te strak om mijn schouders en bovenarmen. Eerst dacht ik dat mijn vriend te heet had gewassen, maar in de winkel merk ik het ook. Een maat groter is vaak te wijd om de heupen en onderarmen.
Voor casual kleding is het niet echt een probleem. Truien zijn vaak wijd genoeg en ik draag veel hemdjes in de zomer omdat ik het snel warm heb. Maar daarmee kan ik niet naar kantoor...

Is dit probleem herkenbaar voor vrouwen hier op het forum? Hoe heb jij dit opgelost? Ik hoor het graag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaar. Ik ben niet gespierd maar heb voor mijn bouw brede schouders, relatief grote borsten en helaas de ‘moeke-armen’ van mijn oma geërfd. Bloesjes hoef ik dus meestal niet te proberen, vanwege te lange mouwen of jurkeffect. Ik heb wel wat bloesjes van King Louie met korte mouw, die enigszins elastisch zijn waardoor ze wel heel mooi zitten. Sowieso het meeste met korte of halflange mouw, zodat het niet opvalt dat mijn armen te kort zijn voor maat 38.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik draag veel elastisch materiaal, want reguliere jurkjes en tops, sluiten niet in de rits aan de achterkant, hebben gapende knoopsgaten aan de voorkant en/of de armsgaten snijden in de voorkant en onderkant van mijn schouders. En alles zoveel mogelijk mouwloos, met kapmouwtjes en dan een vest of blazer in grotere maat erover. Korte mouwen toont imo niet met biceps eronder en in lange mouwen passen mijn armen niet.
Als ik ergens een simpele witte bloes voor nodig heb, haal ik hem bij de herenafdeling en strijk er met stijfsel een V-hals in om het wat vrouwelijker te maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je zou kleding zelf kunnen maken.

Je kan een bestaand ontwerp zelf aanpassen (patroon kopen waar twee maten op staan) of een bestaand kledingstuk zelf vermaken. Je koopt dan de grotere maat en past de rest aan. Je kan dat ook laten doen in een atelier.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
De tip om in een herenblouse een V-hals te strijken vind ik echt een goede.

King Louie kende ik niet, maar ziet er ook leuk uit en past qua stijl ook wel. Gelukkig is er ook een fysieke winkel.

Bedankt iedereen tot zover.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het nadeel van sporten is dat je vrij snel nieuwe kleding moet kopen :-)
En dat je zwaarder wordt is niet erg. Het zal vooral komen door meer spiermassa. Maar die zit over het algemeen op betere plekken dan het vet wat langzaam verdwijnt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is de reden dat ik geen zware krachttraining (meer) doe. Ik wil niet nog bredere schouders en bovenarmen, die heb ik al van mezelf, en ook geen boomstammen van dijen. Ik ontwikkel daar heel snel spieren. Van pilates, power yoga, roeimachine en lichte krachttraining krijg ik ook sterke spieren, maar minder volumnieus .
Dus mijn oplossing is: kap ermee :P
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het geen straf hoor om nieuwe kleding te kopen :-D. Maar ik realiseer me ook dat dat anders is als je krap bij kas zit. Leuke dingen zien en ze dan niet passen is minder.

En als het niet goed voelt, moet je het natuurlijk vooral niet doen. Bij mij valt het wel mee hoeveel je ziet van spierontwikkeling. Ongemerkt is er toch wel iets gebeurd blijkbaar. Ik vind het niet erg, het is alleen even wennen met kleding.
Alle reacties Link kopieren Quote
impala schreef:
12-08-2023 16:19
Dit is de reden dat ik geen zware krachttraining (meer) doe. Ik wil niet nog bredere schouders en bovenarmen, die heb ik al van mezelf, en ook geen boomstammen van dijen. Ik ontwikkel daar heel snel spieren. Van pilates, power yoga, roeimachine en lichte krachttraining krijg ik ook sterke spieren, maar minder volumnieus .
Dus mijn oplossing is: kap ermee :P
:rofl:

Ik ben er juist blij mee. Ik heb van mezelf een heel recht lijf, weinig taille. Die schouders en benen geven tenminste nog een beetje zandloperfiguur, anders ben ik een klein plat legoblokje
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaar, ik kan geen getailleerde jasjes of mantel aan. Tenzij ik in plaats van maat 38-40 richting de 46 ga en dan kan ik er in zwemmen.
Alles wat meerekt, zou je nog kunnen proberen. Zara kun je overslaan.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven