Korte hardloopbroek

30-03-2019 10:04 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan zijn korte hardloop broek aanbevelen? (Geen 3/4 legging) Ik ben opzoek naar een fijne!
Ik zie vaak broekjes met een broekje/slip erin zin deze fijn? Ooit een gekocht met iets langere pijpen maar deze kropen steeds omhoog.
dianaf schreef:
30-03-2019 19:48
Idd. Katoen droogt niet snel genoeg en zeker als je langer dan 15 minuten loopt en een beetje zweet krijg je als snel last van schuurplekken. Het is veel te dik en wordt (vind ik) ook snel viezig. Mijn vader liep 30 jaar geleden de marathon en nee, hij was geen professioneel atleet, maar hij liep toen al niet in een katoen broek.

Betere kleding maakt sporten gewoon fijner.

Maar (aan) Pejeka ik neem aan dat jij ook gewoon nog een korset en een hoepelrok draagt.
Ik vermoed van niet, want Pejeka is een man ;-)
Pejeka, ik vind het werkelijk wonderbaarlijk dat je het zelfs in een topic over hardloopbroeken presteert om je eeuwige stokpaardje te berijden.
pejeka schreef:
30-03-2019 19:26
Katoen neemt prima vocht op. Ik denk dat het grootste dilemma is dat ze niet "hip" zijn, geen spannende kleurtjes en patroontjes hebben die passen bij de neon-gekleurde strepen op de sportschoenen en dat men graag wil uitstralen dat men de meest actuele sport-combinatie draagt om de indruk te wekken dat men professioneel bezig is ofzo. Maar een ruimzittende korte broek of sportbroek zoals we eind jaren '80 of in de jaren '90 droegen, is voor de meeste mensen prima geschikt om in te joggen. Tientallen wereldrecords zijn gezet door atleten in dat soort kleding destijds. Dus zou niet weten waarom een amateur heden ten dage zich daarin niet zou kunnen bewegen.
Maar katoen blijft nat en schuurt. Dat merk je misschien niet bij 5km, maar bij 10 of 20 toch zeker wel. En dat rennen echt veel mensen.

Morgen is de Zandvoort circuit run, daar rennen echt veel vrijetijdslopers aan mee. Het heeft gewoon invloed op je tijd als je schurende, natte katoen draagt. 12 of 21km rennen, waarvan 7km op het strand is voor veel mensen toch best pittig en dan wil je niet dat je kleding in de weg zit.

In de jaren 80 en 90 renden er veel minder mensen dan nu, en de langere afstanden liep men toen ook niet in katoenen joggingbroek.

Is er nou nooit eens een topic waarvan je zegt: “Goh, dat wist ik niet. Dan moet ik mijn mening bijstellen. Leuk om te weten.”?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zo'n korte broek van Nike met strakke korte broek er in, maar dat strakke broekje kruipt bij mij omhoog.

Welke ik het fijnst vind zijn tights van Nike die net iets langer zijn dan die shorts, ziet er een beetje uit als een wielrennerbroekje. Niet het allermooist, maar voor iemand met een beetje bovenbeen wel erg fijn.
#doeslief
+1 voor Nike!
Loesiepoesie schreef:
01-04-2019 22:56
Ik heb ook zo'n korte broek van Nike met strakke korte broek er in, maar dat strakke broekje kruipt bij mij omhoog.

Welke ik het fijnst vind zijn tights van Nike die net iets langer zijn dan die shorts, ziet er een beetje uit als een wielrennerbroekje. Niet het allermooist, maar voor iemand met een beetje bovenbeen wel erg fijn.
In de Nike Tempo shorts zit geen strak broekje met pijpjes, maar zo’n gaas onderbroekje dat ook in zwembroeken zit. Dat kan dus niet opkruipen.
Alle reacties Link kopieren
PatatasBravas schreef:
30-03-2019 20:51
Ik vermoed van niet, want Pejeka is een man ;-)
O ja, was ik even vergeten. Dan minus de hoepelrok, want ook mannen droegen vroeger wel korsetten. ;-)
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
pejeka schreef:
30-03-2019 19:33
De meeste mensen die na het werk een rondje joggen, zijn noch van het kaliber Sven Kramer, noch van het kaliber Kees Verkerk. Die hebben echt geen sportuitrusting nodig alsof ze aan de komende Olympische Spelen gaan deelnemen.


Maar bij dat rondje joggen na je werk moet je ook uitkijken dat je geen blessures oploopt. Met een verkeerde uitrusting loop je die wel op, ook al ben je een recreant die maximaal een uurtje rent. Een katoenen broek wordt nat, blijft nat, en schuurt meer. En biedt totaal geen comfort. Een tight kost ongeveer net zoveel (het hoeft geen Nike te zijn), biedt wel comfort en geen schuurplekken.
Ik heb vroeger behoorlijk veel hardgelopen en gesport, waaronder in mijn diensttijd. Kan me niet herinneren dat ik ooit een natte (ouderwetse katoenen) sportbroek heb gehad van het zweten en bijbehorende schuurplekken. Wel een natte onderbroek, maar daar gaat het hier niet over en ik kan me ook niet herinneren dat dat nou een probleem was.

Ik verbaas me eerlijk gezegd net als pejeka ook altijd over die hardlopers en wielrenners die zich uitmonsteren alsof ze gaan voor het nieuwe wereldrecord. Ik vind het nogal potsierlijk staan (zeker die shirts vol reclame), maar het zijn ongetwijfeld prettiger stoffen en modellen, hoewel ik me afvraag of de verschillen nu zo wereldschokkend zijn. Ik sport niet meer dus een vergelijkend warenonderzoek zit er niet in.
Nou ja, het is verder ook heel eenvoudig. Die ouderwetse broek van zware katoen is ook nergens meer te koop, dus je zal wel moeten.

En schuurplekken tijdens het rennen van een halve marathon was ook in de jaren ‘80 een probleem onder hardlopers. Nog steeds komen er mannen met bloedende tepels over de finish, maar als je dat kunt voorkomen, waarom niet?

En misschien gaat iemand niet voor een wereldrecord, maar dan toch wel voor een persoonlijk record. Dat is verhoudingsgewijs dan toch ook een zware inspanning. Als je een paar minuten van je tijd af wil schaven, kost dat toch best veel energie. Ook al loopt een Keniaan het in de helft van de tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan alleen maar voor mijzelf spreken, maar deze vrijetijdsrenner rent als het mee zit z’n 3 x per week tussen de 10 en 20 km. Dat al jaren. Ik heb graag fijn zittende kleding aan, ik heb geen uitgebreide sport kleding collectie maar alle basics. Ik koop graag kwalitatief goede kleding. Zo heb ik al jaren een heel fijn jasje, lange mouwen shirt, winter en normale lange broek. Van A merken, ooit eens de mist mee in gegaan door shirt met lange mouwen van h & m te kopen, die reguleerde zweet voor geen meter. Wat is er mis met iemand die er graag up to date bij loopt?

Enige waar ik mij dan over verbaas zijn de enorme belt met voedsel/gel/water voorraad voor een 10 km loop.

Ik heb een broekje gekocht! Dank jullie wel voor de tip’s!
Alle reacties Link kopieren
Skippy85 schreef:
30-03-2019 16:02
Ik heb de Asics Sprinter, een korte tights. Deze rekt lekker mee, kruipt niet op en valt bij mij lang genoeg om geen last te hebben van schurende bovenbenen. En heeft een klein sleutelzakje in de band.

Die binnenbroekjes kruipen altijd op bij mij en dat loopt niet fijn.

KLIK
Lijkt me een fijn broekje! Wel even wennen, ben gewend aan wijdere broekjes. Dit is qua zicht wel wat anders. Maar ach als het maar fijn loopt :)
pejeka schreef:
30-03-2019 19:33
De meeste mensen die na het werk een rondje joggen, zijn noch van het kaliber Sven Kramer, noch van het kaliber Kees Verkerk. Die hebben echt geen sportuitrusting nodig alsof ze aan de komende Olympische Spelen gaan deelnemen.

Maar die hebben vaak een minder atletisch figuur en daardoor meer last van schuurplekken. Bovendien zweten die meer, omdat het hun meer moeite kost.
Ik heb vroeger op hoog niveau gesport. Het kost me nu meer inspanning om een rondje te lopen, dan in de tijd dat ik over de baan zweefde.
Welk broekje je kiest hangt af van je figuur. Ben je een peer, dan kun je Odlo eens proberen. Heb je normale heupen met dikke billen dan valt Nike vaak goed. Ik ben vrij recht en dan zitten die Aziatische merken als Asics en Pearl Izumi vaak goed. Ik dacht dat Adidas en Puma vrij lange pijpen hadden bij de tights, maar jij zoekt kort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven