Lange Afstand Wandelpaden (Internationaal/nationaal)

20-12-2017 16:12 37 berichten
Ik wandel graag. Liefst met rugzak en kampeerspullen meerdaagse tochten. Heerlijk vind ik dat, die (relatieve) vrijheid. Genieten van de omgeving, je hoofd leeg maken en voldoening van een fysieke inspanning.

Hier in Nederland heb ik het Trekvogelpad (Van Bergen aan Zee naar Usselo) al helemaal uitgelopen. En ook het Krijtlandpad helemaal gewandeld.

Ook een meerdaagse tocht in Luxemburg gelopen en volgend jaar ga ik hopelijk 2 weken wandelen in Schotland. Heb daar ongelooflijk veel zin in! Inmiddels heb ik al een gedeelte van het South West Coast Path (Somerset/Devon en kleine stukjes in Cornwall en Dorset) gewandeld. Die combinatie van aan de ene hand land en aan de andere hand water vind ik geweldig!

Zijn er hier nog meer mensen die het leuk vinden. Die net als ik buitenmensen zijn? Collega's en vrienden vinden het aar raar dat ik het leuk vind om eerst een belachelijk end te lopen en dan in een tentje te kruipen terwijl het buiten koud is........

Welke paden heb je gelopen? Welke kan je aanraden of juist niet? Welke staan op je verlanglijst om ooit nog eens te doen? Wat heb jij mee in je rugzak en van wat dacht je achteraf: dat had ik beter thuis kunnen laten?

Mijn Wishlist: Hebredean Walking Trail en de GR5.

Nog altijd op zoek naar fijne regenkleding en dan met name een jas/poncho in combinatie met grote rugzak.

Misschien is het fijn om tips en ervaringen uit te wisselen.
kaartje7654 schreef:
20-12-2017 17:24
Nog nooit gedaan, maar lijkt mij inderdaad erg leuk! Alleen een misschien stomme vraag, hoe doe je dat met eten? Ik neem aan dat je niet voor alle dagen eten bij je hebt? Maar zijn er genoeg restaurants of supermarkten langs een wandelroute?
In de boekjes van de GR in Frankrijk staat overal duidelijk bij wat voor voorzieningen zijn. Wij hadden een pitje+ brander mee. We namen droge rijst/pasta in zakjes mee (afgewogen) en een paar zakjes met gedroogde pastasaus. Afhankelijk van de voorzieningen werd dat aangevuld met groente, vlees en fruit. Brood is in Frankrijk nooit zo'n probleem.
Met de kerstdagen hebben wij een 2daagse tocht gewandeld. Een nieuwe MudSweatTrail van Station Holten naar Ommen. 40 km in totaal.
Was erg mooi. Je gaat hierbij over zoveel mogelijk onverharde paden. Het is de 4e MST die de NS heeft, wij hebben er 3 gelopen inmiddels. De 4e is door onze achtertuin dus al bekend. Maar ze zijn echt een aanrader! Vooral die van station Dieren naar Arnhem! Je loopt dan trouwens met een GPS! Er zit wel een beschrijving bij, die is redelijk. Dus een GPS bij je hebben is wel een aanrader!

Ook net een week Oostenrijk geboekt voor deze zomer! Gaan we heerlijk wandelen!

We doen het op meerdaagse kampeertochten net als wat Idris schrijft. Brandertje mee, gedroogd voedsel en aanvullen met wat je onderweg kan vinden. In de boekjes staat goed aangegeven waar je onderweg wat kan kopen. Is even puzzelen vooraf!
Onze trektocht over de eilanden van de Buiten Hebriden in Schotland gaat door!
De jeugdherberg in Oban is geboekt, net als een hostel in Vatersay. Daarna begint de trektocht en zullen we voornamelijk kamperen en af en toe een jeugdherberg pakken als het zo uitkomt met de route.

Vandaag een mooie regenjas van North Face gekocht en van mijn vriend een soft shell gekregen (alvast voor mijn verjaardag later deze maand). Later wil ik nog een keer een icebreaker kopen en dan ben ik klaar wat kleding!

O, ik heb er zo ongelooflijk veel zin in!! Alleen met de voorbereidingen al!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt geweldig, Love2hike! Ik kan me je enthousiasme goed voorstellen.

Wij zijn nog nooit in Schotland geweest en denken erover om in augustus de West Highland Way te lopen. Ik weet dat het erg druk is op deze route, maar hij lijkt me zo mooi. Iemand ervaring?
Babooshka77,
Mijn broer heeft die ooit gelopen, jaren terug. Zal eens vragen wat hij zich er nog van kan herrinneren....

De vliegtickets Amsterdam-Glasgow en Inverness-Amsterdam zijn geboekt. Net als de boot van Stornoway-Ullapool zijn geboekt. De trein Glasgow-Oban, de ferry van Oban-Castlebay en de bus van Ullapool-Inverness nog niet omdat we daar nog te vroeg voor zijn.

Al een paar mooie reisverhalen over de Hebriden gevonden, dus voldoende leesplezier voor de komende tijd!
Alle reacties Link kopieren
Babooshka77 schreef:
07-01-2018 10:43
Klinkt geweldig, Love2hike! Ik kan me je enthousiasme goed voorstellen.

Wij zijn nog nooit in Schotland geweest en denken erover om in augustus de West Highland Way te lopen. Ik weet dat het erg druk is op deze route, maar hij lijkt me zo mooi. Iemand ervaring?
Met de WHW niet, wel heel veel goede dingen over gehoord! Wij hebben afgelopen zomer Isle of Skye trail in Schotland gelopen. Echt waanzinnig! Super verlaten, prachtige campingspots gehad én heeeeel veel regen haha. Maar goed, daar kan de gemiddelde Nederlander wel tegen.

Vorig jaar ook een 2 daagse tocht in luxemburg gedaan & heel veel dagtochten als training voor de vierdaagse.

Dit jaar gaan we Tour Mont Blanc lopen, volgens National Geographic een van de mooiste routes ter wereld. Heb er super veel zin in!
JobEva,
Oei, dat klinkt ook goed! Ga ik ook eens googlen! Kom tijd te kort!!

Ik ben nu opzoek naar een goede, lichtgewicht, waterdichte verrekijker. Die ook goed in de schemer gebruikt kan worden. Ik heb altijd geroepen dat ik nog eens ottertjes in het wild wil spotten. Die zijn er op de Buiten Hebriden, maar gaan vooral in de schemer op jacht.
Voor de rest staan de eilanden ook bekend om de vele vogels.

Als iemand tips heb, dan hoor ik die graag!
Pinaco,
Isle of Sky is inderdaad waanzinnig mooi! Jammer van de regen! Dat hebben wij daar niet gehad, wel zwaar bewolkt!
Zijn daar met 2 Engelsen wezen wandelen die we daar in de independent youth hostel tegen kwamen. Dwars door beekjes, weilanden etc. onderwijl grappen te maken over ‘the woman of Skye, always dressed in white’. Prachtige omgeving, veelste kort geweest. Dus hoop er nog eens terug te komen.
Pinaco,
Welke 2 daagse tocht hebben jullie in Luxemburg gelopen?
Wij hebben vorigjaar daar ook 3 dagen gewandeld, de Escapardenne Lee Trail.
Alle reacties Link kopieren
Mullerthal trail! Waaaanzinnige omgeving. Ben echt verliefd geworden op Luxemburg.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag eens de pelgrimstocht naar Santiago de Compostela lopen. Niet vanaf Frankrijk, maar een korter stuk.
Cum non tum age
Te lang, te moeilijk, te duur dus zal 'm nooit lopen, maar deze lijkt me zo gaaf:
Continental Divide Trail (door New Mexico, Colorado, Wyoming, Idaho and Montana), lengte 3.100 miles oftewel een kleine 5000 km.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven