Legday & krachttraining in het algemeen

13-05-2022 22:51 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Inmiddels ben ik een tijdje bezig met krachttraining (vaker op en af gedaan, nu gestructureerd sinds januari). Nog geen zichtbare resultaten, wel merkbaar al een stuk sterker. Helemaal prima!

Is het efficiënter om je benen 2x per week te trainen ipv 3 of 4 keer? En is het bijv beter om het op te splitsen in quad focused en glute focused? Ik begrijp dat niet helemaal. De leukste oefeningen vind ik squatten, deadliften en hipthrusten met als afsluiter nog 1 of 2 apparaten. De compounds doe ik ongeveer 4-5 sets van 7-8 herhalingen, waarbij de laatste set vaak met weer minder gewicht dan mn max en dan tot failure gaan qua herhalingen.

Hebben jullie nog tips, toevoegingen, aanbevelingen? Ik ben nu een paar maanden zo bezig en ben benieuwd hoe jullie hier tegen aan kijken. Sinds kort ook meer bezig met upperbody, al vind ik dat minder leuk :’). Ik probeer vooral te zoeken en te doen wat ik leuk vind, maar wil wel vooruitgang boeken qua kracht, spiermassa en uiteindelijk toch ook fysiek zichtbare resultaten. Qua voeding eet ik zoveel mogelijk intuïtief, heb het wel eens bij gehouden maar dan word ik er te obsessed mee en dat werkt niet. Ik weet nu ongeveer hoe veel ik moet eten en kan goed mn hongergevoel aanvoelen en hierop aansluiten.

Ik wil hier vooral mijn huidige stand van zaken mee delen en zien of er nog verbeteringen te behalen zijn:).
Roomsnoesje schreef:
16-05-2022 12:13
Je had een typefoutje gemaakt, ben zo vrij om het even te verbeteren. :$
Haha, ik probeerde positief te blijven :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
16-05-2022 07:25
Ben je een man of een vrouw?
Vrouw (in de 30, 1m 60 dus klein van stuk).
Train al wel 20 jaar consequent, dat helpt ook.
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
16-05-2022 15:32
Vrouw (in de 30, 1m 60 dus klein van stuk).
Train al wel 20 jaar consequent, dat helpt ook.
Goals!!!!
Hoe vaak train je per week? En wat doe je precies?
Alle reacties Link kopieren
Net PR deadlift 70kg! (Ben 26, 155cm en 65kg).
Amily schreef:
16-05-2022 18:20
Net PR deadlift 70kg! (Ben 26, 155cm en 65kg).
Sterk!! :yes:
Alle reacties Link kopieren
Amily schreef:
16-05-2022 18:20
Net PR deadlift 70kg! (Ben 26, 155cm en 65kg).
Lekker hey! :cheer:

Ik train sowieso 6x per week volgens een heel gestructureerd schema, dat ik om de zoveel weken ook weer volgens een bepaalde structuur en met een bepaald doel in gedachten omgooi.
Discipline en regelmaat is zo belangrijk - ik heb geen boodschap aan "een keer geen zin hebben" :)

Mijn eetpatroon heeft wel echt veel inspanning en rekenwerk gekost overigens, ik heb het aantal kcal met heel kleine stapjes omhoog gewerkt.
apppie schreef:
16-05-2022 22:44
Lekker hey! :cheer:

Ik train sowieso 6x per week volgens een heel gestructureerd schema, dat ik om de zoveel weken ook weer volgens een bepaalde structuur en met een bepaald doel in gedachten omgooi.
Discipline en regelmaat is zo belangrijk - ik heb geen boodschap aan "een keer geen zin hebben" :)

Mijn eetpatroon heeft wel echt veel inspanning en rekenwerk gekost overigens, ik heb het aantal kcal met heel kleine stapjes omhoog gewerkt.
O wauw, 6x is vaak! Ik haal dat niet, heb echt rustdagen nodig. Meestal doe ik 3x full body (vooral onderlichaam gecombineerd met pull ups en military presses) en een keer bovenlichaam. Verder wat yoga, en veel wandelen als cardio-vorm.

Hoe ziet jouw schema eruit? Split, neem ik aan, met een aparte training voor elke spiergroep? Vind je dat niet saai? Ik heb het ooit geprobeerd maar miste de afwisseling.
Alle reacties Link kopieren
samarinde schreef:
17-05-2022 02:39
O wauw, 6x is vaak! Ik haal dat niet, heb echt rustdagen nodig. Meestal doe ik 3x full body (vooral onderlichaam gecombineerd met pull ups en military presses) en een keer bovenlichaam. Verder wat yoga, en veel wandelen als cardio-vorm.

Hoe ziet jouw schema eruit? Split, neem ik aan, met een aparte training voor elke spiergroep? Vind je dat niet saai? Ik heb het ooit geprobeerd maar miste de afwisseling.
Full body doe ik inderdaad bijna niet, dat is niet handig als je zo veel traint. Héél soms, als ik echt niet vooruit te branden ben :)

Ik train push (borst, triceps), pull (rug, biceps), legs, rust, push (schouders, triceps), pull, legs.

Met op alle dagen wisselende oefeningen, zowel isolatie als compound.
Fitness is mijn passie, dus saai vind ik het niet zo snel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven