Niet afvallen ondanks gezond eten en meer sporten

15-10-2017 10:15 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zet dit onderwerp bij sport omdat ik denk daar de beste adviezen te kunnen krijgen. Maar ik sport regelmatig (3x per week intensief, combinatie van cardio en kracht) en daarnaast fiets ik veel, woon-werk, boodschappen etc. Ik gebruik een activity tracker en ik verbruik gemiddeld per dag ca. 2400 kcal.
Ik let erg op mijn voeding, zorg dat ik rond de 2000 kcal per dag zit, ik probeer er niet (te veel en te vaak) boven te komen.
Maar ik val niet af. In gewicht blijf ik op hetzelfde en mijn vet- en spierpercentage wat ik meet met een weegschaal, blijft ook hetzelfde.
Wel merk ik verandering in mijn lichaam, ik zie bijvoorbeeld mijn sleutelbeen veel beter en ik merk dat mijn romp gespierder voelt. Maar in de meetresultaten zie ik dus niets terug en ik ben nog steeds vijf kilo te zwaar en een te hoog vetpercentage.

Ik weet niet goed wat ik niet goed doe, ik wil eigenlijk niet veel minder gaan eten omdat ik anders duizelig en slap word. Maar ik wil wel graag wat afvallen.

Ik eet nu per dag:
5-6 volkoren boterhammen met mager beleg
2 stuks fruit
ruim voldoende groente
100 gram aardappelen, zilvervliesrijst, volkoren pasta oid
stukje vlees (mager)
ca. 100 gram zuivel zoals magere kwark en soms met ca. 40 gram noten muesli
Soms nog een extra tussendoortje zoals wat nootjes of een extra volkoren cracker.
Voer ik mijn eetpatroon in dan kom ik tegen de 2000 kcal.

Eet ik dan toch nog te veel? Of heeft iemand adviezen voor mij?
eiram wijzigde dit bericht op 15-10-2017 10:17
Reden: aanvulling
3.77% gewijzigd
Goed bezig.. en succes! :)
Alle reacties Link kopieren
Morty, mag ik bij deze een tip doen aan een bijna afgestudeerde diëtiste? Je zet heel uitgebreid neer wat Eiram zou moeten gaan eten, maar dat wijkt heel erg af van haar huidige eetpatroon. Terwijl ze in principe prima eet, alleen wat kcal teveel. Volgens mij bereik je veel meer als diëtiste als je uitgaat van het huidige eetpatroon van een client en daar wat kleine aanpassingen in doet, dan door voor te stellen dat ze compleet anders moet gaan ontbijten èn lunchen.
X
anoniem_63a2363ea599a wijzigde dit bericht op 15-11-2018 21:14
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
15-10-2017 10:42
Behalve de noten mis ik de goede vetten. Vis, avocado, olie. Als je dat te weinig binnen krijgt, schijnt dat de vetverbranding in de weg te zitten.
Dit dacht ik ook meteen. Alles is mager. Af en toe een handje noten. Goede vetten heb je nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven