Obstacle / mud run wie ervaring?

11-06-2019 07:00 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Wie heeft ervaring met obstacle / mud runs? Het lijkt mij leuk om dit te gaan doen, maar ik heb geen ervaring.

Ik had wel een honderd dagen training gevonden, maar was daar net te laat voor.

Wie heeft tips van hoe te beginnen of trainen? Of waar starterscursussen worden gegeven.
Mag ook een pb zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zorg voor eengoede conditie, je moet meestal stukken hardlopen dus de afstand die je gaat doen moet je zeker kunnen hardlopen. Omdst je veel moet klimmen, hangen etc moet je wel een zekere kracht in je armen hebben. Dus ook weer: trainen! Opdrukken, planken, biceps, triceps etc. Wellicht handig om aan te geven welke omgeving je woont. Bootcamp is vaak goede voorbereidingstraining!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eens meegedaan en vond het erg leuk. Je moet wel al een basisafstand kunnen rennen de rest red je wel.
Al ga je sneller/beter over de obstakels als je wat meer basis kracht hebt in je armen enzo, dus bootcamp of fitness naast het hardlopen is aan te raden.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in de Provincie Utrecht
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gewoon gegaan. Ik kon wel makkelijk 5km hardlopen en ben sowieso door mn werk redelijk gespierd. Heb toen de 12 km gelopen, was makkelijk te doen.
Ga tijdens het hardlopen je krachttraining doen en loop zoveel mogelijk onverhard. Dus kilometer lopen 10x opdrukken. Kilometer lopen 10x optrekken. Enz. Beetje varieren

Er zijn ook verschillende bootcamps die dit aanbieden.
Alle reacties Link kopieren
Dan heb ik nog wat te doen :-)

Momenteel is mijn conditie een stuk minder, maar dit is een leuke gelegenheid om er weer eens aan te gaan werken.

Een bootcamp klinkt wel goed
Ik doe ze graag. Ik doe hitt training en hardloop helling upwards op de loopband. Onderschat de voordelen van flexibiliteit ook niet. Ik ben sneller dan de meeste flink gespierde mannen, want ik klim overal soepel overheen en onderdoor. Dus mijn tip is om ook voldoende aandacht aan stretchen en eventueel yoga te besteden. En deadhangs in je training verwerken is ook geen overbodige luxe.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel alvast voor de bruikbare tips.

Zethetraamopen: train jij in de sportschool? Of doe jij ook aan yoga of andere sporten?
@sannedeb: ik train 4 a 5x per week in de sportschool. Meestal doe ik dan gewichtheffen en wat ik hierboven beschrijf. Soms doe ik een les yoga in de sportschool of crossfit als ik geen zin heb zelf te trainen. Maar in ieder geval ook iedere dag voor het slapen gaan 20min yoga met YouTube. En dagen dat ik niet naar de sportschool ga train ik ook met YouTube.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal mudruns gedaan, ik loop wel regelmatig hard dus qua conditie redt ik het wel. De eerste keer merkte ik dat mijn armen veel te zwak waren. Ik heb een heel aantal onderdelen daardoor niet kunnen volbrengen, zoals bv monkeybars of touwklimmen.
Tweede jaar ben ik veel meer gaan krachttrainen en dat ging een stuk beter. Vorig jaar zo goed als ongetraind gelopen door een lange ziekteperiode. Dat viel weer niet mee. Dus krachttraining is echt wel handig! En sterke mannen zoeken om je te helpen. Dit soort runs moet je ook samenwerken om bijvoorbeeld over de hoge borden te komen. Mijn vriendin en ik zochten bij de start een groep leuke kerels om ons te helpen! Laatste 2 jaar liepen we met een gemenge groep waar tijdens de run al meer bij ons aansloten. Samen is veel leuker. En het gaat niet om de tijd!
Alle reacties Link kopieren
[quote=mariska1974 post_id=30036943 time=1560267754 user_id=347997]
Ik heb een aantal mudruns gedaan, ik loop wel regelmatig hard dus qua conditie redt ik het wel. De eerste keer merkte ik dat mijn armen veel te zwak waren. Ik heb een heel aantal onderdelen daardoor niet kunnen volbrengen, zoals bv monkeybars of touwklimmen.
Tweede jaar ben ik veel meer gaan krachttrainen en dat ging een stuk beter. Vorig jaar zo goed als ongetraind gelopen door een lange ziekteperiode. Dat viel weer niet mee. Dus krachttraining is echt wel handig! En sterke mannen zoeken om je te helpen. Dit soort runs moet je ook samenwerken om bijvoorbeeld over de hoge borden te komen. Mijn vriendin en ik zochten bij de start een groep leuke kerels om ons te helpen! Laatste 2 jaar liepen we met een gemenge groep waar tijdens de run al meer bij ons aansloten. Samen is veel leuker. En het gaat niet om de tijd!
[/quote

Klinkt wel gezellig om het met een groepje te doen. Daar heb ik ook al wel het één en ander over gelezen
Alle reacties Link kopieren
ZetHetRaamOpen schreef:
11-06-2019 15:12
@sannedeb: ik train 4 a 5x per week in de sportschool. Meestal doe ik dan gewichtheffen en wat ik hierboven beschrijf. Soms doe ik een les yoga in de sportschool of crossfit als ik geen zin heb zelf te trainen. Maar in ieder geval ook iedere dag voor het slapen gaan 20min yoga met YouTube. En dagen dat ik niet naar de sportschool ga train ik ook met YouTube.

Bedankt! Dit zijn ook handige tips. Ik zal eens op YouTube gaan kijken
Alle reacties Link kopieren
Wees voorzichtig in het water. Mijn vriend kreeg tijdens een mudrun per ongeluk een slok binnen en is een paar dagen doodziek geweest, waarschijnlijk een besmetting met e.coli.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar weken geleden meegedaan aan mijn eerste run! Door de temperatuur (31 graden) wel rustiger aan gedaan.
Ik vond het echt een hele leuke ervaring en het verbaasde mij hoe veel ik eigenlijk kan (heb nooit zo'n hoge pet op over mijn eigen kunnen) en durf! Dus voor mij was het echt een positieve ervaring!

Ik doe zelf 3 á 4 keer in de week HITT training.
Don't take anything personal from people you are not personal with.
Alle reacties Link kopieren
Chilosa: leuk dat het zo goed is gegaan!

Waar jullie zoals de runs?

Ik zag net wel dat je in Nijverdal mee kan doen aan een workout. Op zich lijkt mij dat ook best leuk. Al is het maar om een beetje de sfeer te proeven van hoe het er aan toe gaat. Het is alleen wel een eindje rijden. Op zich niet zo'n heel groot probleem, maar dichterbij zou prettiger zijn.
Alle reacties Link kopieren
Soort van ongetraind Mudmasters 6km gedaan.

Ik ben niet echt sportief aangelegd, iig geen dingen als crofffit/hitt/bootcamp. Doe wel aan al jaren aan bodybalance, heb toch wel wat spierkracht en veel enthousiasme om over zo een hindernis heen te komen! Niet miepen dat iets te hoog is, gewoon gaan!

Vrienden bleven vragen of ik dat jaar met hun mee ging doen. Ik heb toen wel duidelijk gemaakt dat het hardloopstukje bij mij niet snel zou gaan, maar dat was geen probleem voor hun :biggrin:

Ik zou het wel in de zomer doen, in het voorjaar (begin maart) was het water ijskoud en de buitentemp zo tussen de 5 - 10 graden :facepalm:
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Pingu schreef:
12-06-2019 17:53
Wees voorzichtig in het water. Mijn vriend kreeg tijdens een mudrun per ongeluk een slok binnen en is een paar dagen doodziek geweest, waarschijnlijk een besmetting met e.coli.
Ik vind zo’n mud run zo verschrikkelijk ranzig. Poldersporten in sloten vind ik ook al zo smerig. Dan moet je ook nog eens oppassen voor de ziekte van Weil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven