Obstacle / mud run wie ervaring?

11-06-2019 07:00 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Wie heeft ervaring met obstacle / mud runs? Het lijkt mij leuk om dit te gaan doen, maar ik heb geen ervaring.

Ik had wel een honderd dagen training gevonden, maar was daar net te laat voor.

Wie heeft tips van hoe te beginnen of trainen? Of waar starterscursussen worden gegeven.
Mag ook een pb zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zorg voor eengoede conditie, je moet meestal stukken hardlopen dus de afstand die je gaat doen moet je zeker kunnen hardlopen. Omdst je veel moet klimmen, hangen etc moet je wel een zekere kracht in je armen hebben. Dus ook weer: trainen! Opdrukken, planken, biceps, triceps etc. Wellicht handig om aan te geven welke omgeving je woont. Bootcamp is vaak goede voorbereidingstraining!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eens meegedaan en vond het erg leuk. Je moet wel al een basisafstand kunnen rennen de rest red je wel.
Al ga je sneller/beter over de obstakels als je wat meer basis kracht hebt in je armen enzo, dus bootcamp of fitness naast het hardlopen is aan te raden.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in de Provincie Utrecht
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gewoon gegaan. Ik kon wel makkelijk 5km hardlopen en ben sowieso door mn werk redelijk gespierd. Heb toen de 12 km gelopen, was makkelijk te doen.
Ga tijdens het hardlopen je krachttraining doen en loop zoveel mogelijk onverhard. Dus kilometer lopen 10x opdrukken. Kilometer lopen 10x optrekken. Enz. Beetje varieren

Er zijn ook verschillende bootcamps die dit aanbieden.
Alle reacties Link kopieren
Dan heb ik nog wat te doen :-)

Momenteel is mijn conditie een stuk minder, maar dit is een leuke gelegenheid om er weer eens aan te gaan werken.

Een bootcamp klinkt wel goed