Olympische Spelen Tokyo

22-07-2021 13:39 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen gaan ze dan toch echt beginnen, de Olympische Spelen 2020 in Tokyo.

Zelf ben ik actief als official en daardoor ken ik van die discipline veel deelnemers.
Ben heel benieuwd of de verwachtingen waargemaakt kunnen worden.

Ik heb er zin in!

De medaille spiegel:

🥇 10

🥈 12

🥉 14
girasole3 wijzigde dit bericht op 08-08-2021 10:55
13.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk met je mee. Heb ook zin de OS.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Normaal gesproken zou ik heel graag kijken maar dit keer vanwege alle coronatesten en strenge uitvoeringen daarvan weiger ik om te kijken.
Maandenlange trainingen en 1 foute test en je staat buiten spel.
Alle reacties Link kopieren
Led-lampje schreef:
22-07-2021 13:47
Normaal gesproken zou ik heel graag kijken maar dit keer vanwege alle coronatesten en strenge uitvoeringen daarvan weiger ik om te kijken.
Maandenlange trainingen en 1 foute test en je staat buiten spel.
Wat wou je dan?
Niet testen?

Op zich natuurlijk best een aardige gedachte om het Corona virus vrij door het Olympisch dorp te laten gaan zonder verdere controles. Dat geeft wat extra kleur aan de competitie, kijken hoeveel winnaars in het ziekenhuis terecht komen.
Alles uitstellen tot er ook publiek bij kan om aan te moedigen etc.
De skateboarder had voor noppes hard getraind.
Alle reacties Link kopieren
Led-lampje schreef:
22-07-2021 13:53
Alles uitstellen tot er ook publiek bij kan om aan te moedigen etc.
De skateboarder had voor noppes hard getraind.
Dan zijn we al weer aan de volgende olympische spelen toe misschien.

Ik kijk wel, tenminste als het leuk is om te kijken zonder publiek, daar twijfel ik nog aan.
I like being a mess. It's who I am.
Alle reacties Link kopieren
Led-lampje schreef:
22-07-2021 13:53
Alles uitstellen tot er ook publiek bij kan om aan te moedigen etc.
De skateboarder had voor noppes hard getraind.
Het is al een jaar uitgesteld, dan ben je gerust weer meer dan een jaar verder.
Die sporters trainen allemaal keihard. Nu valt het weg voor enkele sporters, anders zou het voor àlle sporters voor niks zijn geweest.
Er zijn er nog meer positief getest.
Dit gaat mij benieuwen.
https://www.ad.nl/olympische-spelen/twe ... ~a0c40106/
Led-lampje schreef:
22-07-2021 13:47
Normaal gesproken zou ik heel graag kijken maar dit keer vanwege alle coronatesten en strenge uitvoeringen daarvan weiger ik om te kijken.
Maandenlange trainingen en 1 foute test en je staat buiten spel.
Wat heb je daar als kijker last van dan?
Alle reacties Link kopieren
Dat begrijp ik ook niet.
Natuurlijk heel vervelend voor degene die het treft, maar ook een blessure net voor de spelen kan roet in het eten gooien.
Alle reacties Link kopieren
De laatsten die hier in dezelfde accommodatie als ik trainen zijn vandaag of gisteren vertrokken. Ik ga zeker wel kijken, maar ik denk niet 's nachts.
Alle reacties Link kopieren
zx123 schreef:
22-07-2021 16:42
De laatsten die hier in dezelfde accommodatie als ik trainen zijn vandaag of gisteren vertrokken. Ik ga zeker wel kijken, maar ik denk niet 's nachts.
Ja dat vind ik ook wel jammer, er is best veel 's nachts...
Ik vind het dubbel, aan de ene kant kijk ik er naar uit en ben ik van plan veel te gaan volgen maar de hele sfeer die er nu al omheen hangt verpest het wel. Sporters die niks mogen behalve in het hotel blijven, helemaal geen publiek en er is wat gedoe rondom de opening. Zo is degene die de muziek zou verzorgen afgelopen maandag ontslagen omdat hij betrokken was bij een of ander schandaal. En dan nog het gedoe van de Noorse handballers die geen kort broekje aan mogen maar een bloot bikini broekje moeten dragen

Ik snap best dat Tokyo de risico's wil beperken maar ik denk ook: Had het nog een jaar uitgesteld. Er zijn ook al geruchten dat ze alsnog afgelast gaan worden als de situatie in Tokyo/Japan niet verbeterd.
Alle reacties Link kopieren
Nog een jaar uitstellen is op
dit moment geen optie meer.
Het jaar uitstel had voor een aantal
sporters al grote impact, ze werkten helemaal toe naar 2020 en toen moest de hele focus en voorbereiding een jaar opgerekt worden.
Ja voor de sporters vind ik het echt heel erg, een jaar wachten en dan komen de spelen en dan zijn er allemaal weer extra regels waardoor je waarschijnlijk niet optimaal kan 'genieten' van het moment enzo. Maar door dit klote virus is het helaas niet anders, Tokyo kan er ook weinig aan doen want wat is de andere optie. Virus gewoon ongecontroleerd laten rondrazen kan ook niet.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
22-07-2021 15:43
Dat begrijp ik ook niet.
Natuurlijk heel vervelend voor degene die het treft, maar ook een blessure net voor de spelen kan roet in het eten gooien.
1 van de ruiters van het Zweedse team is uitgevallen vanwege een blessure van het paard. Ongeluk zit sowieso in een klein hoekje.

Ik ga wel kijken, die sporters hebben zo hard gewerkt om er te zijn en ik vind het altijd heel leuk om te kijken!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk uit naar Epke's moment :flirting: Ookal is een podium voor hem niet meer haalbaar, voor mij is hij een van de grootste sporthelden van dit moment. Dit worden zijn laatste spelen en dan stopt hij er mee. Ik hoop in ieder geval dat hij een volledige oefening kan draaien en er volop van geniet. Wat een heerlijke vent is dat toch!

Turnen kijk ik sowieso, ben ook benieuwd naar skateboarden, mbx'en, handboogschieten en synchroonzwemmen. Het liefst kijk ik naar sporten die we anders nauwelijks op tv zien. Hockey, voetbal en wielrennen geloof ik wel, die krijgen al genoeg zendtijd.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
22-07-2021 17:06
Ik vind het dubbel, aan de ene kant kijk ik er naar uit en ben ik van plan veel te gaan volgen maar de hele sfeer die er nu al omheen hangt verpest het wel. Sporters die niks mogen behalve in het hotel blijven, helemaal geen publiek en er is wat gedoe rondom de opening. Zo is degene die de muziek zou verzorgen afgelopen maandag ontslagen omdat hij betrokken was bij een of ander schandaal. En dan nog het gedoe van de Noorse handballers die geen kort broekje aan mogen maar een bloot bikini broekje moeten dragen

Ik snap best dat Tokyo de risico's wil beperken maar ik denk ook: Had het nog een jaar uitgesteld. Er zijn ook al geruchten dat ze alsnog afgelast gaan worden als de situatie in Tokyo/Japan niet verbeterd.
Dat van die handbalsters is niet van de OS. Dat waren beachhandbalsters.
En sorry, dat van die bikinibroekjes slaat nergens op. Ze zeggen verplicht te moeten spelen in stringbroekjes zo ongeveer. Zo zag het er op de foto's wel naar uit. Maar Nederland speelt dat in gewone bikinibroekjes. Dat bedekt gewoon de hele kont. Dat kan Noorwegen ook aantrekken.
Buiten dat, totale onzin dat ze geen korte broekjes mogen dragen. Je moet kunnen sporten in de kleding die jezelf prettig vind.
Dan zullen ze zich hard moeten maken voor een reglementswijziging. Zullen vast meer landen willen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk vooral uit naar boulderen/klimmen! Die zijn gelukkig niet ‘s nachts, dus kan ik het mooi opzetten tijdens werk :-D .

Ook paardrijden weer heel veel zin in om te kijken. Daarvan moet ik nog even de tijden opzoeken. Ik vind het leuk, maar ik ga niet m’n wekker om 03:00 zetten om te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Voor bepaalde onderdelen waarbij iemand die ik ken in de finale zit, ga ik wel mijn wekker zetten. Maar niet te vaak, want dat trek ik niet.

Jaren terug wekker gezet voor de 100 meter hardlopen finale mannen met Ben Johnson en Carl Lewis. Een bloedstollend gevecht, wereldrecord tijd, helemaal leuk dat ik dat live had gezien. Twee dagen later bleek Johnson positief bij de dopingtest. Toen overheerste het gevoel: ben ik daarvoor midden in de nacht mijn bed uitgegaan :-?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er klaar voor!
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Ik weet niet wat ik tot nu toe van de opening moet denken. Het is mooi gedaan maar er mist iets naar mijn idee en dat is niet het publiek.
Alle reacties Link kopieren
Esther-93 schreef:
23-07-2021 08:34
Ik kijk vooral uit naar boulderen/klimmen! Die zijn gelukkig niet ‘s nachts, dus kan ik het mooi opzetten tijdens werk :-D
Oh, wanneer is het boulderen, dan zet ik die ook in m'n agenda. Zag hem niet staan op de TeamNL overzichten.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
23-07-2021 13:36
Ik weet niet wat ik tot nu toe van de opening moet denken. Het is mooi gedaan maar er mist iets naar mijn idee en dat is niet het publiek.
Ja had ik ook. Die van Peking vond ik zo mooi, met al die Chinezen op hun trommels en super strakke cheografie, dat had ik hierbij ook wel verwacht. Vond het nu wat lafjes. Maar misschien bewust voor gekozen gezien de situatie?
Alle reacties Link kopieren
Waarom hebben ze eigenlijk nu 2 vlaggendragers voor 1 vlag? Toch helemaal niet logisch met afstand houden enzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven