Olympische winterspelen

14-01-2018 00:00 856 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beetje vroeg misschien maar dan is ie er maar vast: een topic over de olympische winterspelen.
Wie gaat dat volgen? En wat kijk je graag?
Zelf vind ik het schaatsen (langebaan, shorttrack ook wel) het leukst en zal verder ook volgen hoe Nederlanders in andere sporten het doen.
het kan mij ook nog niet echt boeien deze tak.
eerste rondje mag je niet inhalen (??) Er zit niet echt snelheid in. Je kan dus, zoals Koen reed, na 4 rondes al door zijn en dan hoef je niets meer te doen, behalve finishen
Bizar spel is dit. Kan het niet eens sport noemen denk ik. Het lijkt wel schaken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit een paar keer live gezien en dat is echt heel gaaf! En zo’n halve finale is wel anders dan een finale natuurlijk, waar je niet genoeg hebt aan een tussensprint.
Alle reacties Link kopieren
Ach ik vind het wel leuk ! En inderdaad finale is anders; top 3 na 16 ronden wil je dan halen natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Ahhhh spannend! Had toch wel gehoopt op zilver maar dit is ook mooi :-)
Mooie prestatie van Irene Schouten. :worship:
mooie medaille voor Irene!
Nice!
Alle reacties Link kopieren
Ze lijkt er zelf (nog) niet echt heel blij mee.
nu de heren nog en dan is het voor ons land afgelopen volgens mij met de deelnemers
Alle reacties Link kopieren
Kramer lijkt het allemaal voor de lol te doen, beetje hobby-en :proud:
kom op Sven
koen brons, dat is mooi!
Alle reacties Link kopieren
Netjes hoor! En een medaille voor België! De eerste sinds jaren!
Leuk voor Koen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie Sven nog wel over 4 jaar gewoon weer meedoen voor deze afstand. Dit is iets waar je nog veel langer mee kan en volgens mij vindt hij het best leuk.
Alle reacties Link kopieren
mooi om te zien dat Sven gelijk rust houdt op het moment dat hij Koen naast zich zag
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ja, Sven gunde Koen duidelijk de medaille. Vond ik wel heel bijzonder. Die wist kennelijk al dat er geen twee oranje podiumplaatsen inzaten.
Alle reacties Link kopieren
ElizabethThatcher schreef:
24-02-2018 14:25
Ja, Sven gunde Koen duidelijk de medaille. Vond ik wel heel bijzonder. Die wist kennelijk al dat er geen twee oranje podiumplaatsen inzaten.
Hij wist vooral dat hij die sprint niet ging halen en dat Koen het wel zou kunnen. Bij Massastart is het ook veel samenwerken. Zag je ook bij de dames, Anouk was aan het voorbereiden voor Irene. Nu was het Sven die beter is in het opentrekken en Koen die beter is in de sprint.
Goed gedaan van Sven. Da's vlgs mij het hele idee een beetje hierachter.
Vind het wel leuk om te zien.
AnAppleADay schreef:
24-02-2018 14:09
Netjes hoor! En een medaille voor België! De eerste sinds jaren!
Kennelijk de tweede schaatsmedaille ooit voor België?
Alle reacties Link kopieren
ElizabethThatcher schreef:
24-02-2018 14:37
Kennelijk de tweede schaatsmedaille ooit voor België?
Onze vorige medaille op de winterspelen in het geheel was in 1998 door een genaturaliseerd NL'er, daarvoor was het van 1948 geleden ... Geeft wel een beeld !
Alle reacties Link kopieren
ElizabethThatcher schreef:
24-02-2018 14:37
Kennelijk de tweede schaatsmedaille ooit voor België?
Die was voor Veldkamp, een schaats Belg
Alle reacties Link kopieren
Zo, op het laatste moment nog weer twee medailles erbij. Ik denk dat Koen, gezien zijn vorm, hier blij mee kan zijn (en uiteindelijk ook wel zal zijn). Voor Schouten ook mooi. Mocht eindelijk in actie komen en dan brons na zo'n moeilijke periode (privé).
Zilver voor Swings vind ik ook leuk.

Wel even afkicken nu zonder olympische spelen. Toch één van de mooiste sportevenementen.
Schouten en Verweij allebei brons, dat is mooi, op deze laatste dag. Jammer dat het alweer voorbij is. Ik heb ervan genoten hoor, tussen de bedrijven door ook op mijn werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven