Paardrijden op “latere” leeftijd

12-01-2020 20:55 3042 berichten
Zijn er meer mensen hier die op latere leeftijd zijn gaan paardrijden of willen gaan paardrijden (en hier eventueel over willen kletsen/ervaringen uit willen wisselen)?

Wat vind je er van? Hoe lang ben je al bezig?
Is het te doen? Vind je het leuk? Rijd je op de manege niet tussen allemaal hele jonge meiden? Heb je groepsles of privéles? Tips? Aandachtspunten?

Ik ben zelf 39 en heb onlangs een kennismakingsgesprek gehad bij een manege. Dat was leuk; lieve mensen, leuke sfeer, paarden zagen er goed en happy uit.
Ik ga binnenkort beginnen met 5 proeflessen (privéles).
Ben zeer benieuwd. Ook of ik het durf en niet als een houten klaas op dat paard zit (ik was vroeger met alles best bang om te vallen en daardoor te stijf en te voorzichtig, ik hoop dat ik daar overheen gegroeid ben :)).

Mijn doel zou zijn om ooit buitenritten in het bos te kunnen maken (erg mooie omgeving voor paardrijden hier).

Wat is jouw doel?
En rijd je op een eigen paard of paarden van de manege?

Dames en heren die al vanaf jonge leeftijd paardrijden mogen uiteraard ook reageren.
Tumtummetje schreef:
15-01-2020 08:52
@misspippilotta, wanneer heb je je eerste les? Of heb ik daar overheen gelezen? Het is inderdaad goed voor de band met mijn dochter. Die veranderd langzaam aan ook in een paardenmeisje. Ze heeft sinds kort haar eigen ponyhalster. :proud:
Afgelopen zomervakantie hebben we met z'n allen een buitenrit gemaakt (dus ook mijn man en zoon, die rijden sporadisch). Was erg leuk! Aankomend jaar willen we dat weer gaan doen met z'n vieren.
Superleuk! Lijkt me echt fantastisch zo, met het hele gezin, lekker buiten in een mooie omgeving. Goed idee om daar een jaarlijks uitje van te maken.

Wat leuk voor je dochter! Leuk, eigen ponyhalster. Helemaal leuk ook om zo op te gaan in iets en echt een passie te hebben. Je moet volgens mij uitkijken dat je niet helemaal LOS gaat met paardenspullen, of niet? Ik zat op een hele mooie website van een winkel bij ons in de buurt te kijken (hele luxe en grote ruitershop blijkbaar) en ik zie echt de mooiste custom made laarzen, caps, zadels, van allessssss en nog wat. Verleidelijk allemaal.

Ik heb volgende week zaterdagmiddag (25e) mijn eerste les. Half uurtje is dat maar, maar volgens haar is dat in het begin intensief genoeg voor beginners. En dan dus in elk geval vijf keer iedere zaterdag een les.
Ik denk trouwens dat je in dat programma van Frans en Mariska Bauer (komt op donderdag en is vorige week begonnen geloof ik) wel gaat zien hoe zij van angst naar liefde voor paardrijden gaat, hoe haar eerste lessen verlopen, etc. Dus ik ga dat wel kijken. Ben wel benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Miss-Pippilotta schreef:
15-01-2020 09:51
Superleuk! Lijkt me echt fantastisch zo, met het hele gezin, lekker buiten in een mooie omgeving. Goed idee om daar een jaarlijks uitje van te maken.

Wat leuk voor je dochter! Leuk, eigen ponyhalster. Helemaal leuk ook om zo op te gaan in iets en echt een passie te hebben. Je moet volgens mij uitkijken dat je niet helemaal LOS gaat met paardenspullen, of niet? Ik zat op een hele mooie website van een winkel bij ons in de buurt te kijken (hele luxe en grote ruitershop blijkbaar) en ik zie echt de mooiste custom made laarzen, caps, zadels, van allessssss en nog wat. Verleidelijk allemaal.

Ik heb volgende week zaterdagmiddag (25e) mijn eerste les. Half uurtje is dat maar, maar volgens haar is dat in het begin intensief genoeg voor beginners. En dan dus in elk geval vijf keer iedere zaterdag een les.
Nou ja bedenk bij caps dat je ze eigenlijk moet vervangen na 1x vallen (uit je handen op de grond of als je van een paard valt), dat zal dat enthousiasme wel wat drukken. Maar met laarzen, paardrijbroeken, zweepjes kan je helemaal los gaan inderdaad! Vooral (custom) leren laarzen zijn de priced possession van vele ruiters. Ik ben heel zuinig op de mijne. :-) Als je een eigen paard hebt/krijgt/neemt wordt het nog erger want dan kun je dekjes, dekens, peeskappen, halsters, zadels, frontriempjes en ga zo maar door kopen, ook weer eventueel custom gemaakt met naam gegraffeerd of zo en helemaal matchy matchy.

Leuk! Ik ben heel benieuwd hoe je het vindt. Half uurtje is in het begin zat, in het begin stuiter je zo dat tegen die tijd je maag al in je keel zit zo wat.
Ugli schreef:
15-01-2020 10:41
Nou ja bedenk bij caps dat je ze eigenlijk moet vervangen na 1x vallen (uit je handen op de grond of als je van een paard valt), dat zal dat enthousiasme wel wat drukken. Maar met laarzen, paardrijbroeken, zweepjes kan je helemaal los gaan inderdaad! Vooral (custom) leren laarzen zijn de priced possession van vele ruiters. Ik ben heel zuinig op de mijne. :-) Als je een eigen paard hebt/krijgt/neemt wordt het nog erger want dan kun je dekjes, dekens, peeskappen, halsters, zadels, frontriempjes en ga zo maar door kopen, ook weer eventueel custom gemaakt met naam gegraffeerd of zo en helemaal matchy matchy.

Leuk! Ik ben heel benieuwd hoe je het vindt. Half uurtje is in het begin zat, in het begin stuiter je zo dat tegen die tijd je maag al in je keel zit zo wat.
Ja, wow....stel dat je dan zo'n dure cap hebt van 800/900 euro. Dat doet wel echt pijn dan.

Ik zou uit moeten kijken om niet helemaal los te gaan, zoveel mooie, fancy dingen.
Ik moet het sowieso eerst echt een tijd doen van mezelf, zodat ik zeker weet dat ik het echt leuk vind en ermee doorga.

Ja, ik ben zo benieuwd. Dat stuiteren klinkt best heftig, ha ha :)
Alle reacties Link kopieren
Miss-Pippilotta schreef:
15-01-2020 11:03
Ja, wow....stel dat je dan zo'n dure cap hebt van 800/900 euro. Dat doet wel echt pijn dan.

Ik zou uit moeten kijken om niet helemaal los te gaan, zoveel mooie, fancy dingen.
Ik moet het sowieso eerst echt een tijd doen van mezelf, zodat ik zeker weet dat ik het echt leuk vind en ermee doorga.

Ja, ik ben zo benieuwd. Dat stuiteren klinkt best heftig, ha ha :)
Oooo dat stuiteren! Ons ‘beginnerspaard’ had voordat ik hem ging rijden een stuiterende beginner gehad. Voordeel was dat ik hem niet hoefde te zadelen maar jee, wat was het arme beest gespannen. Die beginner was echt erg, na 10 lessen aan de lijn riep ze nog steeds ‘staan, zit’ tegen hem en ik begon me af te vragen of ze ook wel eens mensen níet doorliet na de individuele lessen.

Dit verhaal is niet om jou te ontmoedigen uiteraard, als je een beetje ontspant en ritmegevoel hebt, komt het helemaal goed.
Mermedina schreef:
15-01-2020 11:10
Oooo dat stuiteren! Ons ‘beginnerspaard’ had voordat ik hem ging rijden een stuiterende beginner gehad. Voordeel was dat ik hem niet hoefde te zadelen maar jee, wat was het arme beest gespannen. Die beginner was echt erg, na 10 lessen aan de lijn riep ze nog steeds ‘staan, zit’ tegen hem en ik begon me af te vragen of ze ook wel eens mensen níet doorliet na de individuele lessen.

Dit verhaal is niet om jou te ontmoedigen uiteraard, als je een beetje ontspant en ritmegevoel hebt, komt het helemaal goed.
O jee......wat zielig voor zo'n paard. Ik hoop dat het bij mij niet zo gaat. Ontspannen en daardoor niet te stijf/als houten klaas op het paard zitten zal voor mij wel de grootste uitdaging zijn.

Als iemand de basis na voldoende lessen nog niet geleerd heeft wordt het inderdaad op een gegeven moment sneu voor de paarden om iemand eindeloos door te laten gaan (als het paard daar dus echt last van heeft en gespannen door wordt). Ik hoop dat het mij lukt en dat ik niet op een gegeven moment weggestuurd word, dan voel ik me toch een beetje een loser :)

Jullie tips en adviezen helpen wel hoor!
Alle reacties Link kopieren
ik ga maandag kennismaken en dat zal ook de dag worden dat ik priveles krijg. ook ik begin met een half uurtje, dat lijkt mij ook zat idd de eerste paar keren als ik mijn conditie bekijk :-$ een cap heb ik dus nog nieuw in doos :-$ en laarzen in mijn maat heb ik nog staan van zoon, die rijdt op een zorgboerderij. hij heeft alleen inmiddels een paar maten groter dan ik (ik heb maat 38 en hij 44 :lol: ) dus hij gebruikt ze allang niet meer maar ik heb ze wel bewaard voor het geval dat ik ooit eens echt zelf ook weer zou beginnen (nu dus :-) )
mermedina wat sneu voor dat paard, ik hoop niet dat dat bij mij ook zo gaat zijn want dan baal ik echt heel erg :-|
Alle reacties Link kopieren
iones ik vind alleen een prive fb pagina van kim en niks over mogelijkheid om bij haar te lessen? weet je zeker dat ze nog wel lessen geeft? ik vind het een beetje gek om contact op te nemen via haar fb pagina eigenlijk, en al helemaal als ik niet zeker weet of ze überhaupt nog wel lessen geeft..
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic dit zeg!! Ik ben afgelopen jaar begonnen met paardrijden op 42 jarige leeftijd! Ik had vroeger wel met paarden gewerkt,maar dat was meer borstelen en er even opzitten,dus nooit rijden.
En nu zijn we 8,5 maanden verder en is er heel wat veranderd.
Na een paar maanden lessen(ik vond het zo leuk dat ik meer wou) vond ik een leasepaard.
En dat paard is nu inmiddels van mij :-)
Ik kan heerlijke buitenritten met haar maken en dat vind ik zelf echt het mooiste wat er is.
Maar ook de stal waar ze staat is heel gezellig.Ik voel me af en toe net weer 18 tussen al die meiden.
En het leuke van op oudere leeftijd beginnen...je verdiend je eigen geld...dus als ik een keer een leuke rijbroek of dekje wil kopen..dan doe ik dat gewoon.

Dus geniet ervan TO...en je bent echt niet de enige op de manege.Ik rij met allemaal oudere vrouwen en het is supergezellig. Volg je droom :-)
lizenlotte schreef:
15-01-2020 13:46
ik ga maandag kennismaken en dat zal ook de dag worden dat ik priveles krijg. ook ik begin met een half uurtje, dat lijkt mij ook zat idd de eerste paar keren als ik mijn conditie bekijk :-$ een cap heb ik dus nog nieuw in doos :-$ en laarzen in mijn maat heb ik nog staan van zoon, die rijdt op een zorgboerderij. hij heeft alleen inmiddels een paar maten groter dan ik (ik heb maat 38 en hij 44 :lol: ) dus hij gebruikt ze allang niet meer maar ik heb ze wel bewaard voor het geval dat ik ooit eens echt zelf ook weer zou beginnen (nu dus :-) )
mermedina wat sneu voor dat paard, ik hoop niet dat dat bij mij ook zo gaat zijn want dan baal ik echt heel erg :-|
Wow, Lizenlotte! Wat gaaf! Dat gaat snel. Maandag al. Geweldig. Ik ben benieuwd hoe je het vindt / wat je eerste indruk is en of het goed voelt daar. Leuk dat je zo snel al terecht kunt.
Fijn dat je die spullen nog hebt, worden ze eindelijk ook gebruikt. Goed dat je ze bewaard hebt.
Spannend!!!!
saskia18 schreef:
15-01-2020 14:06
Wat een leuk topic dit zeg!! Ik ben afgelopen jaar begonnen met paardrijden op 42 jarige leeftijd! Ik had vroeger wel met paarden gewerkt,maar dat was meer borstelen en er even opzitten,dus nooit rijden.
En nu zijn we 8,5 maanden verder en is er heel wat veranderd.
Na een paar maanden lessen(ik vond het zo leuk dat ik meer wou) vond ik een leasepaard.
En dat paard is nu inmiddels van mij :-)
Ik kan heerlijke buitenritten met haar maken en dat vind ik zelf echt het mooiste wat er is.
Maar ook de stal waar ze staat is heel gezellig.Ik voel me af en toe net weer 18 tussen al die meiden.
En het leuke van op oudere leeftijd beginnen...je verdiend je eigen geld...dus als ik een keer een leuke rijbroek of dekje wil kopen..dan doe ik dat gewoon.

Dus geniet ervan TO...en je bent echt niet de enige op de manege.Ik rij met allemaal oudere vrouwen en het is supergezellig. Volg je droom :-)
Wat een gaaf verhaal!
Het KAN dus gewoon :)
Jij geeft ons nieuwelingen hoop. :)
Maar jee, wat is dat onwijs snel gegaan bij jou dan. Zo kort geleden begonnen en nu helemaal hooked en al een eigen paard.
Echt een Penny-verhaal :). Heerlijk om je af en toe weer 18 te voelen. Fijn dat de stal zo gezellig is. En heerlijk dat je nu buitenritten kunt maken wanneer je wilt en elkaar steeds beter leert kennen. Heb je nog wel lessen ook?

Klopt wat je zegt; heerlijk dat je nu je eigen geld verdient en kunt doen en kopen wat je zelf wilt.
Veel plezier Pippilotta!

Ik rijd ook paard. Ik heb het zelf als kind geleerd en heb het als volwassene weer opgepakt, ook omdat mijn dochter reed en het weer ging kriebelen.
Het rijden is leuk, maar ik houd ook van de sfeer op maneges en ik hou ervan om in de stallen bij de paarden te zijn en ze te borstelen.
Dank je wel, Oriander!
Leuk... nog een moeder bij wie het door de dochter weer ging kriebelen. Superleuk dat je het weer opgepakt hebt.
Die sfeer en de verzorging lijken me ook leuk (behalve stallen schoonmaken dan, ha ha :)).
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
15-01-2020 13:50
iones ik vind alleen een prive fb pagina van kim en niks over mogelijkheid om bij haar te lessen? weet je zeker dat ze nog wel lessen geeft? ik vind het een beetje gek om contact op te nemen via haar fb pagina eigenlijk, en al helemaal als ik niet zeker weet of ze überhaupt nog wel lessen geeft..
100% zeker.
Een vriendin van mij heeft er rijles en haar dochtertje ook. En een buurvrouw heeft ook bij haar gelest. Inderdaad raar dat ze geen website ervoor heeft.
Ik denk dat je haar moet benaderen onder "stal de beekzijde". Dat is haar stal/manege.
Alle reacties Link kopieren
Miss-Pippilotta schreef:
15-01-2020 14:33
Wat een gaaf verhaal!
Het KAN dus gewoon :)
Jij geeft ons nieuwelingen hoop. :)
Maar jee, wat is dat onwijs snel gegaan bij jou dan. Zo kort geleden begonnen en nu helemaal hooked en al een eigen paard.
Echt een Penny-verhaal :). Heerlijk om je af en toe weer 18 te voelen. Fijn dat de stal zo gezellig is. En heerlijk dat je nu buitenritten kunt maken wanneer je wilt en elkaar steeds beter leert kennen. Heb je nog wel lessen ook?

Klopt wat je zegt; heerlijk dat je nu je eigen geld verdient en kunt doen en kopen wat je zelf wilt.
Ik heb zeker nog lessen ;-) Ik moet echt nog heel veel leren.Voordeel is dat mijn paard al wat ouder is en al heel wat ruiters op haar heeft gehad.Daardoor vergeeft ze mij mijn fouten.Ik leer ontzettend veel van haar,ook kwa omgang en dat is zo heerlijk!!
Alle reacties Link kopieren
Er zijn wel echt hele mooie paarden spullen te koop ja. Ik heb zelf zwart suède laarzen en een paar bruine van struisvogel leer. Ik zou me echt arm kunnen kopen aan laarzen. Ik hou wel echt van kwaliteit dus wat dekens, beenbeschermers ed betreft kom je dan wel op een simpel uiterlijk en dat is minder aantrekkelijk om te verzamelen. De winter dekens die mijn paarden hebben zijn er bijvoorbeeld maar in één kleur dus die verzameling is zo rond. Echt fijne dekjes vind ik ook vrij schaars, terwijl het aanbod reuze is. Het stomme is dat het dus ook nog per paard en per zadel verschilt wat fijne dekjes zijn.

Ik heb ook met mezelf afgesproken dat ik nog maar één hoofdstel per paard per discipline mag hebben. Daar zou ik me ook arm aan kunnen kopen namelijk.

Een cap moet je inderdaad een nieuwe kopen na een val, maar soms heeft een merk daar ook een goede service voor. Een Samshield kun je naar de fabriek opsturen en dan wordt hij hersteld.

Maar ja kortom, paardrijden is gewoon erg leuk. Ik word er alweer helemaal enthousiast van. Heb helaas al een maand niet gereden vanwege een zwaar gekneusd bekken en gekneusde knie (uiteraard opgelopen door een val van een paard). Toen ik in het zand lag te wachten op hulp was ik wel even in staat om te stoppen met die kut sport XD
Gisteren weer gereden en het ging weer ietsje beter. Ik betrap mij echt op "rare trekjes" die ik 20 jaar geleden niet had. Zoals het naar voren hangen bij het (aan) galopperen.... Heb ik echt nooit gedaan. Maar het was nu al weer beter dan vorige week.
En al die paardenspullen :blob: Ik word daar altijd heel erg blij van. Als ik echt door blijf gaan met rijden wil ik "mooie" laarzen. Nu rijdt ik met jodhpurs en chaps van de decathlon. Zijn ook prima. Heb wel laatst een nieuwe rijbroek gekocht (en van die lange sokken).

@Wennas, lijkt mij zo leuk om een eigen paard te hebben en dan steeds allemaal leuke "dingetjes" kunnen kopen. Je hebt een flinke klap gemaakt zo te lezen! Ik hoop dat je snel weer op je paard(-en) kunt kruipen. Wat vind je leuker: dressuur of springen?

@Saskia, gaaf dat je weer ben begonnen en dan ook meteen zo verslaaft bent dat je een eigen paard koopt! Eigen paard staat hier ook op het lijstje, maar op dit moment ontbreekt de tijd er nog voor. Misschien over een jaar of vier. Dan is mijn dochter ook wat ouder en mijn man klaar met zijn studie (want ook die wil dan het rijden echt goed oppakken).

@oriander, lekker is dat tutten he. Ik vind het erg ontspannend na een drukke werkdag en dan ondertussen het gekwebbel van de andere meiden om je heen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren weer heerlijk gereden en ontzettend veel geleerd!!Er loopt sinds kort iemand bij ons op stal die ontzettend goed kan lesgeven en hij gaf me een paar tips...allemachtig,wat liep mijn paard daarna lekker zeg!!

@tumtummetje Je bent echt nooit te oud om een paard te kopen :-) ik ken iemand die was 50 toen ze haar eerste kocht.En als ik zie hoeveel lol ze hebben....

@Miss Pipilotta..Ik ben echt heel erg benieuwd naar je eerste les..over 1.5 week heb je hem toch?Ons wel op de hoogte houden hoor :-)
Voor degene die op een manege (leren) paardrijden; willen jullie hier eens naar kijken en bij stilstaan?
De pony's en paarden die hard werken voor ons plezier verdienen het!

https://manegepeerd.nl/
Alle reacties Link kopieren
@ tuntummetje, Ik vind het eigenlijk beide even leuk, maar springen is zo'n gedoe met al die hindernissen opbouwen en weer afbreken dat ik het eigenlijk veel te weinig doe. Ik vind er namelijk ook niks aan om maar een enkele hindernis in de baan te hebben, ik wil wel echt wat trainen ipv wat rond hobbelen.

Ik hoop dit weekend weer op mijn iets bravere paard te stappen. Die andere moet ik nog maar zien. Dat is nogal een portret en hij is ongelooflijk vlug. Pijnlijke aangelegenheid als hij nu begint te stuiteren en daarbij kom ik er waarschijnlijk niet eens op nu.


Wat fijn dat jullie zo lekker hebben gereden!
@ Saskia: dat lijkt me inderdaad heel fijn, dat je paard ervaren is. Heel mooi dat je veel van haar leert. Echt super dat het zo snel is gegaan allemaal en dat je nu je eigen paard hebt. Door echt alleen met haar te werken, lessen te volgen en buiten te rijden leer je elkaar echt door en door kennen en bouw je echt een band op. Gaaf hoor! Ik hoop echt dat het mij ook zo goed gaat bevallen.
Wat fijn dat je zulke goede tips had gekregen! Ik hoop dat je vaker les kunt krijgen van deze persoon.
Yes, over anderhalve week (volgende week zaterdag einde van de middag). Kan niet wachten!

@ Wennas: klinkt best heftig. Echt balen dat je nu niet kunt rijden. Ik snap dat je er vlak na je val even klaar mee was. Lijkt me best heftig om te vallen (maar goed, als je al lang rijdt raak je er misschien aan gewend dat het kan gebeuren en weet je misschien enigszins hoe je jezelf nog enigszins op kunt vangen of kunt zorgen dat je niet onder je paard terecht komt).
Goed idee om even te beginnen op je brave paard... Laat ons maar weten hoe het is gegaan. En beterschap!!
Ha ha, die afspraken met jezelf over een maximaal aantal hoofdstellen e.d. snap ik wel. Ik ben ook zo'n type dat helemaal LOS kan gaan en op een gegeven moment slaat dat natuurlijk nergens meer op.
Dat is wel fijn van die service met de caps. Eigenlijk ook wel logisch nu je het zo zegt, want ik zag dus echt caps van 1000 euro of meer.... zou wel heel zuur zijn als je die na een simpele val weg zou kunnen gooien. Fijn als het dan toch in de fabriek gerepareerd kan worden.

@ Tumtummetje: fijn dat het alweer beter ging! Goed bezig. Elke week weer een paar stapjes vooruit. Heb je nu elke week les? En heb je na één proefles nu gelijk groepslessen? Met hoeveel ruiters? Vond je dat niet spannend?
Ha ha.....jaaaaa...verslavend, al die mooie spullen. Goede afspraak met jezelf. Als je het rijden echt leuk vindt en blijft doen, dan is het een extra leuke beloning (en goede inverstering) om op een gegeven moment echt mooie en goede laarzen te kopen. Dan kun je er ook echt extra van genieten. Nu is het gewoon heel slim dat je het zo gedaan hebt. Ik moet dat van mezelf ook doen. Eerst een tijd kijken of het goed gaat en als ik het leuk vind en blijf doen, dan mag ik losgaan....
Alle reacties Link kopieren
@Wennas Lees net jouw berichtje,dat je eraf gevallen bent.Balen is dat he..heb je nu geen angst om er weer op te stappen?
Ik ben er nu 1.5 week geleden vanaf gevallen.Idioten vonden het leuk op pal naast de rijbak nog ff een flinke strijker ofzo af te steken...gevolg..paard in dikke paniek en ik die er kostte wat kost probeert op te blijven zitten.Nou...toen ze na de eerste rodeo nog een keer begon,ben ik er dus vanaf gepleurd.Man..wat deed dat ff zeer.Een 40+ lijf is daar echt niet meer voor gemaakt :nope: Heb een dikke week niet meer kunnen rijden( gekneusde schaambeen en last van mijn stuit). Was toen best wel even een dingetje om er weer op te gaan zitten.Niet zozeer om het paard,maar meer van..oh help,als ze nu maar niks meer afsteken.Die angst zat er wel weer even in.Maar na gisteren....gelukkig geen last meer :-)
Alle reacties Link kopieren
Oh dat vind ik de ergste vallen. Jij in de penarie door andermans domme acties. Ik kan daar zo boos om worden! Met buitenritten zijn er altijd van die idioten die naar je gaan toeteren of schreeuwen of met loslopende honden lopen. Leuk hoor, kijken wat paardje gaat doen, tot er iemand een ambulance mag bellen. :whip:

Miss Pippolita, de aller 1e val is de ergste. In mijn lesje als kind was dat ook het punt dat mijn lesgenootjes afhaakten óf doorgingen en er dan ook echt voor bleven gaan. Ik ben tientallen keren gevallen, maar de laatste keer is alweer een jaar of 5 geleden (nieuw record, haha). En toen kon ik mid-air nog zijn hals grijpen en hing ik ondersteboven aan de hals, dus die telt niet eens echt.
Alle reacties Link kopieren
ow ja dat vallen.. ik ben er vroeger tijdens de les ook al eens 2 keer vanaf gevallen, 1 keer had ik mijn rug zwaargekneusd (smakte tegen de bak aan) maar ondanks dat ben ik er later wel weer opgeklommen.
saskia fijn dat jij sinds gisteren geen last meer hebt en wennas beterschap verder en ik hoop dat je dit weekend daadwerkelijk weer te paard zit!
ugli aan een paard zijn hals hangen valt bij mij ook niet onder vallen hoor, das gewoon een alternatieve manier van knuffelen tijdens het rijden ;-)
Alle reacties Link kopieren
Nou ja het is dat hij meteen verbaasd stil stond ("wat DOE je, dit is ZWAAR!"), anders had ik gewoon in het zand gelegen. :-D Heb me daarna alsnog laten vallen, maar goed dan kun je tenminste zelf kiezen hoe je landt haha. Dat is de enige keer dat ik die mazzel heb gehad trouwens, normaal ga ik gewoon knoerthard richting grond als ik eenmaal ga. :shame:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven