Push ups

19-10-2017 23:16 41 berichten
Non probleem:
Na een paar jaar weinig fysiek actief te zijn geweest (kind gekregen, drukke baan), sport ik sinds een klein jaartje steeds intensiever en met veel plezier. Ik zie de ook resultaten, zowel qua uithoudingsvermogen, kracht, lichaam en geest. Behalve op het gebied van push ups. Ik oefen met regelmaat conform tips op internet maar zie weinig vorderingen. Ik snap het niet; waarom krijg ik dit nu niet onder de knie? Ik bedoel, dit moet toch te leren zijn? Zelfs door mij?

Daarom: Hoe vaak kan jij jezelf opdrukken? Hoe doe je dit?
Hoe heb je het geleerd? En voor de vrouwen die zich nu kunnen opdrukken maar voorheen na 1 keer opdrukken ook half instortten: hoe lang duurde het voordat je vooruitgang zag? En hoe vaak trainde je?
Horizon81 schreef:
20-10-2017 08:58
Nog tips? :D
Serieuze vraag?
Ik deed een paar maanden geleden een pushup challenge via mijn mobiel. Toen kon ik er dertig achter elkaar op het eind van de challenge. Ik denk dat ik nu tot 10 kom.
Ik ben begonnen met push-ups op de box (zo'n houten waarop je boxjumps doet), eerst op de hoogste stand en daarna steeds lager.

De plaatsing van je handen (recht, naar binnen gedraaid of naar buiten gedraaid, smaller of wijder) maakt ook verschil. Bij mij zijn mijn biceps namelijk een stuk sterker dan mijn triceps.
fluttershy schreef:
22-10-2017 18:30
Ik ben begonnen met push-ups op de box (zo'n houten waarop je boxjumps doet), eerst op de hoogste stand en daarna steeds lager.

De plaatsing van je handen (recht, naar binnen gedraaid of naar buiten gedraaid, smaller of wijder) maakt ook verschil. Bij mij zijn mijn biceps namelijk een stuk sterker dan mijn triceps.
Dacht dat jij alleen squatte:-)
badmeester schreef:
22-10-2017 18:32
Dacht dat jij alleen squatte:-)
;-D

Crossfit, krachttraining en kickboksen. Beetje conditie en power is nooit weg :P
fluttershy schreef:
22-10-2017 18:36
;-D

Crossfit, krachttraining en kickboksen. Beetje conditie en power is nooit weg :P
Zoiets had ik wel verwacht. Maar toen je bovenstukje los was zag ik alleen je lekkere reet.
Ok, heb het even een paar dagen laten zitten. En ineens.. krijg ik er 10 pushups uit :sarcastic:

Niet helemaal tot beneden, maar echt al behoorlijk diep. De 10e moet ik eruit persen; het lukt me dan niet goed meer om een nette/goede techniek te behouden. Maar toch, dit is voor mij een hele overwinning!

Zou ik al die tijd mijn spieren te weinig hersteltijd hebben gegund?
Alle reacties Link kopieren
Zeker heb je herstel nodig, om sterker te worden zeker.
Dit is mijn motto
50 achter elkaar is geen probleem.

pushups is ook vooral techniek, span je buik aan!
Update: kan nu al een tijdje een reeks van 16 achter elkaar. Thuis niet veel meer geoefend; maar doe sinds een paar maanden aan krav maga en daar komen push ups frequent terug in de warming up. Toch vorderingen dus! :)
Hoewel ik me niet kan voorstellen dat ik die 50 van s-meds ooit ga halen.
100!!!

Mede dankzij deze website

http://www.100pushups.nl
Orangetree schreef:
06-04-2018 18:43
100!!!

Mede dankzij deze website

http://www.100pushups.nl
:-o
In 1 keer achter elkaar??
Indrukwekkend!
Nu wel, dat ik begon redde ik. er net 8 ofzo. En dan ook helemaal stuk. Toen adviseerden ze bij mijn crossfitschool dit programma. Was wat sceptisch, en het gaat echt niet vanzelf, maat het werkt wel
3 keer setjes van 12
Alle reacties Link kopieren
4 setjes van 10x per dag zou mooi moeten zijn om je kracht bij te houden...
Alle reacties Link kopieren
Het aller-aller belangrijkste van push-ups is dat je voldoende voorspanning moet kunnen creëren in de hele beweegketen: dat wil zeggen dat je van top tot teen goed aangespannen moet zijn en je niet als een zak aardappelen kunt gaan beginnen.

Dit vergt echter best wel wat oefening/coördinatie/lichaamsbesef en als je echt zo graag push-ups wilt kunnen, zou ik eens met iemand gaan kijken hoe je de omstandigheden voordat je de beweging inzet zo efficiënt mogelijk kunt maken.

Aan de andere kant vind ik persoonlijk dat push-ups wat overrated zijn en niet heel erg functioneel. 4

Succes ermee, ik zou als ik jou was lekker iets gaan zoeken waar je fit van wordt en wat je nog leuk vindt ook, dat maakt het een stuk makkelijker om vol te houden ;-).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven