Thuis sporten voor beginner

21-05-2020 20:26 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Leuke online / YouTube workouts gezocht voor iemand (ik) die noch jeugdig noch fit noch dun is.... Wat ik zoek en niet kan vinden:
-het liefst een soort opbouw omdat ik niet weet waar te beginnen, bijv een haalbare 30 Day challenge
- geen gespring (onderburen en gewoon geen zin in)
- met als doel: sterkere spieren en meer conditie zodat ik minder snel kwaaltjes (rugpijn) krijg en meer zin krijg actief te zijn.
Niet zo de focus op calorieën en afvallen, daar wordt ik niet blij van.
Ik loop heel veel op mijn werk (verpleegkundige) en fiets overal heen dus enige basisconditie aanwezig.
Vast bedankt voor alle tips 😊!
Bij mij helpt yoga heel erg goed tegen rugpijn. Is dat iets voor je TO?
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
21-05-2020 23:43
Skinnylove?! Serieus?!! Wat een achterlijke naam voor een site, dat neem je toch niet serieus?

Afgezien daarvan ben ik met je eens dat je ook na je 50e (en later) prima nog conditie kan opbouwen, zolang je maar rekening houdt met je belastbaarheid en goed opbouwt.

Echt hè haha. Maar de tekst is wel precies waar het om gaat. Vooral de laatste alinea.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
21-05-2020 23:44
Bij mij helpt yoga heel erg goed tegen rugpijn. Is dat iets voor je TO?
Ja ik doe regelmatig yoga with Adrienne vooral als ik me strammig voel.

Ik ben niet stokoud hoor, 42, ik begin echter wel te voelen dat ik geen 22 meer ben en mijn lichaam sneller kwaaltjes krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Schaf een kettlebell aan van 4 kg, en een kettlebell van 6 kg en ga youtube workouts volgen.
En schaf dumbells aan van 2 kg, 3 kg en 5 kg en doe hetzelfde.

Het is in het begin pittig als je niet ervaren bent maar je gaat ontzettend snel vooruit. Let er op dat je een workout kiest met goede uitleg. Verwijzen ze naar een filmpje waarin uitleg wordt gegeven: kijk die
En zorg dat je altijd een spiegel hebt zodat je je houding in de gaten kunt houden.
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
22-05-2020 01:33
Ja ik doe regelmatig yoga with Adrienne vooral als ik me strammig voel.

Ik ben niet stokoud hoor, 42, ik begin echter wel te voelen dat ik geen 22 meer ben en mijn lichaam sneller kwaaltjes krijgt.
Ah nee, 42 is echt te oud😜
Alle reacties Link kopieren
Geen Youtube, wel een top app: Down Dog, voor yoga. Je kunt alles zelf instellen (welke stem, muziek of niet, hoe lang, hoe intensief, welke stijl), echt een aanrader!
Ik ben begonnen aan een 30 day yoga challenge voor beginners van PsycheTruth op YouTube. Zo hebben ze nog diverse 30 day challenges.

Ik heb net dag 5 afgewerkt. Tot vandaag kon ik de poses netjes afwerken als absolute beginner maar vandaag ging het mis. Ik geraakte niet netjes in de nieuwe poses, laat staan dat ik ze kon vasthouden. :facepalm: Nu zei Julia wel dat het ok is als het niet lukte en dat ik trots moet zijn dat ik de uitdaging ben aangegaan, maar ik kan mezelf er toch niet toe aanzetten om trots te zijn op dat houterige gestuntel. :proud:

Nu twijfel ik of ik morgen aan dag 6 moet beginnen of dat ik beter dag 5 nog eens herhaal. Maar ik heb wel afwisseling nodig om gemotiveerd te blijven...

Is Pilates iets voor jou TO? Dat doe ik er ook bij. Daar zijn ook diverse 30 day challenges van te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze workout donderdag gedaan, toen 2 dagen spierpijn :P en vanmorgen weer gedaan.
Dit is wel een beetje wat ik prettig vind: aardige instructors, geen gehups, niet op de grond en toch je spieren gebruiken. Dus ik ga op zoek naar meer van dit:

https://youtu.be/IhaF7jYEqpg
Alle reacties Link kopieren
@trolleydolly, ik zou idd een dagje herhalen dan? Als je het verder wel leuk vindt om te doen is het de moeite wel, ook al gaat het langzamer.
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
24-05-2020 11:56
Ik heb deze workout donderdag gedaan, toen 2 dagen spierpijn :P en vanmorgen weer gedaan.
Dit is wel een beetje wat ik prettig vind: aardige instructors, geen gehups, niet op de grond en toch je spieren gebruiken. Dus ik ga op zoek naar meer van dit:

https://youtu.be/IhaF7jYEqpg
Hasfit! Ja, die hebben fijne workouts.

Ik ben begonnen aan een 50 pushups challenge. Kom nu niet verder dan 20, dus leuke uitdaging!
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
21-05-2020 20:50
Ik weet het eigenlijk niet, ik wil me eigenlijk gewoon sterker en energieker voelen?
Ik heb er weinig verstand van :P
Ik heb vanochtend voor het eerst deze gedaan en man, wat werd ik er vrolijk van!!!

https://www.youtube.com/watch?v=q7ytBN8eaiM

Ik doe het overigens als warming up voor een programma bij fitchannel, dat kan ik je ook aanraden. Zijn workouts van 25 minuten waar ik me echt van kapot ga zweten. De eerste maand is nu gratis, dus je kunt kijken of het bij je past of niet.
Alle reacties Link kopieren
Ow sorry, mijn eerste links is wel gehups....

Waar ik ook graag op sport is Blogilates, zij heeft onwijs veel pilatesfilmpjes van 7-30 minuten. Sommige zijn wat zwaarder, maar je kunt prima opbouwen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/watch?v=p-i-WIJM4CI
Laatst postte iemand hier de Workouts van Lucy Wyndham-Read

Geen gespring, veel variatie en moeilijkheid en sympathieke dame met een lekker accent.
maddyalbright wijzigde dit bericht op 24-05-2020 22:51
16.00% gewijzigd
Hangmat schreef:
24-05-2020 11:58
@trolleydolly, ik zou idd een dagje herhalen dan? Als je het verder wel leuk vindt om te doen is het de moeite wel, ook al gaat het langzamer.
Ik heb het filmpje achteraf nog eens bekeken en toen bleek dat het minder lastig is dan ik dacht. Als je in de 3 legged dog pose staat is het wat lastig om op je scherm te checken of je het goed doet. Tijdens de oefening dacht ik dat de instructrice zei dat ik ook 1 arm in de lucht moest steken. Nou dat ging.. 3 seconden. Maar dat had ze dus helemaal niet gezegd. Beginner he... :facepalm: Ik ga morgen dus lekker verder. :yes:
Alle reacties Link kopieren
Tvp
DeeDee76 schreef:
21-05-2020 21:09
Ik werk ook als verpleegkundige en toen de Corona Crisis begon kwam Radboud Sportcentrum met leuke work outs op YouTube:

https://www.youtube.com/results?search_ ... ortcentrum

Ik sport al graag buiten maar voor een thuis Workout vond ik deze erg leuk en er is voor ieder wat wils.
Ik vind deze slecht. Hij begint al met een oefening die veel mensen niet zomaar ff doen en deze kan heel erg fout gaan. Verkeerd uitstappen en je kniebanden gaan er aan.
TrolleyDolly schreef:
24-05-2020 22:46
Ik heb het filmpje achteraf nog eens bekeken en toen bleek dat het minder lastig is dan ik dacht. Als je in de 3 legged dog pose staat is het wat lastig om op je scherm te checken of je het goed doet. Tijdens de oefening dacht ik dat de instructrice zei dat ik ook 1 arm in de lucht moest steken. Nou dat ging.. 3 seconden. Maar dat had ze dus helemaal niet gezegd. Beginner he... :facepalm: Ik ga morgen dus lekker verder. :yes:
Yoga werkt ook niet zo dat je eerst bepaalde houdingen onder de knie moet hebben om verder te gaan. Je kan gewoon doorgaan, ook al gaat het een dag voor geen meter.
Circuit/hittraining
Hier zijn wel oefeningen bij om je hartslag omhoog te krijgen met een yoga matje kun je best burphees doen of jumping squats en lunghes. Niet als een olifant springen maar gewoon relaxed en gecontroleerd. Maar je wil niks met springen las ik.
Rekken en strekken en yoga poses. Goede warming up doen
Ik strek me armen uit naar de zijkant schouderhoogte en zet een timer op 1 minuut en draai kleine rondjes naar voor dan 15 sec rust en hetzelfde maar dan naar achter 15 sec rust en dan van boven naar beneden. Marge van +/- 10 cm. Die voel ik wel en voor benen billen tikken joggen op de plaats jumping jacks. Rug strechen en dan doe ik losse oefeningen met gewichten voor biceps(curls heel, en half boven helft en onderhelft daarna weer heel, super traag of 1 om 2 tellen, triceps(vooral dips en met een zwaarder gewicht Dumbbell tricep extension. Schouders ook veel losse oefeningen die ik ken van bodypump. Ik heb ook een koker voor xco thuis vind ik ook leuk om te doen. Van bodypump doe ik ook oefeningen met de rug met de barbel.
Opdrukken(kan ook vanaf knieën) en burphees dat kan ook zonder springen. Verschillende soorten Squats en en verschillende soorten luches en glute bridges Met gewicht of weerstandsband. Deathlifts met barbel of kettlebelt kan ook op 1 been. Of zonder gewicht en dan jumping squats en lunghes mijn buren horen niks daarvan. Bulgarian spit squats enz enz Kan ook ergens in een parkje waar je heen hardloopt bv
Ik doe ook donkey kicks, de regenboog, de kardashian, zijwaartse kick enz varianten zijn eindeloos zet vaak zoiets op en doe mee. Als je beter wird kun je enkelgewichten gebruiken.
https://youtu.be/c2EiYsdrIgI Romee strijd

Wat mij hielp en sterker maakte na een blessure: Schaatsbewegingen(je staat op 1 been de ander strek je uit achter het staande been alsof je schaatst met knie van het slot je trekt je been in naast het staande been en zonder de grond te raken trek je de knie op en herhaalt 20 keer per been set van 3) en andere evenwichts en stabiliteits oefeningen uit bv yoga. Standing dive, de boom, krijger 3, maansikkelhouding, Ardha Chandrasana, De Danser (Natarajasana), Zijwaartse plankhouding, Bakasana, zonnegroet, de stoel tegen de muur en dan om de beurt een been heffen enz
Oefeningen met weerstandsband als je geen gewicht hebt zijn leuk. Vooral doen wat je leuk vind en blijven variëren.
Planken ook heel veel variaties in. Goed voor de buik en rug.

Na je workout goed strekken erna.
Rug openers doen. Cooling down

Ik heb een bozo bal en in 2 maten fitnessballen. Daar doe ik buik mee maar ook been oefeningen dat is wel pittig. Losse gewichten een kettlebelt en 2 barbels dus weet niet of je wat hebt aan mijn post maar ik gebruik alles 3 keer per week. Daarnaast doe ik veel touwtjespringen(sorry weer springen) skeeleren, racefietsen en hardlopen en zwemmen en wandelen.

Optima vita is idd leuk
Op Linda komt iedere week een workout ivm corona Decatlon ook
Er zijn eindeloos veel videos soms kijk ik er 1 en via die kom ik bij een andere die leuk is. Via de sportschool heb ik fitchannel. Ik zoek ook bodypump en xco lessem op(less mils)

Ik train vooral zelf op lekkere muziek en dan fullbody geen video ik ken het wel een beetje nu maar kijk wel naar me houding in de ruit of ik recht sta. Voor iedere spiergroep 3 oefeningen bv en bij benen 5 en dan alles 3/4 keer herhalen 7/15 herhalingen. Vooral rustig opbouwen en als iets pijn doet stoppen. Door met het volgende. Niet te veel in 1 keer.

Je kunt ook 3 keer per dag 15 minuten doen ipv 1x 45 wat voor jou werkt.

Succes met thuis sporten!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor 10 euro het basisprogramma van hasfit gekocht. 30 workouts on fitter en sterker te worden.
Als je een Apple-apparaat hebt: https://apps.apple.com/us/app/workout-f ... d839285684

Je kunt heel veel gratis doen, elke dag een 7M workout, verschillende niveau's, bv. "intro to fitness", uitleg met filmpjes, programma's om bv. speciaal aan je buikspieren te werken en je kunt het zo zwaar maken als je zelf wilt.
Alle reacties Link kopieren
ken je The Body Coach?
https://www.youtube.com/channel/UCAxW1X ... TYlRfn6rYQ
(heel fijn om naar te kijken... en zijn oefeningen zijn ook fijn)
Hangmat schreef:
26-05-2020 05:42
Ik heb voor 10 euro het basisprogramma van hasfit gekocht. 30 workouts on fitter en sterker te worden.
En je bent vertrokken! :yes: Is dat een dagelijks programma?

Ik heb net dag 7 achter de rug. Hiervoor deed ik aan touwtje springen maar ik kreeg daar blessures van. Het is nu een week geleden dat ik mijn laatste blessure op liep en ik voel dat het nog steeds niet helemaal ok is. Gisteren heb ik wel heel kort gesprongen op blote voeten zodat ik controle had over hoe ik neerkom. Dat ging wel ok. Ik ga proberen om het heel langzaam weer op te bouwen. Maar niet meer zo vaak en zo lang als eerst.
Alle reacties Link kopieren
https://www.fitnessblender.com/videos

Hele leuke site met verschillende levels, kun je zelf een keuze maken! Gratisj!
Thanks hoetepetoet, ik heb 'm bewaard.
Alle reacties Link kopieren
Maduixa schreef:
24-05-2020 22:09
Ik heb vanochtend voor het eerst deze gedaan en man, wat werd ik er vrolijk van!!!

https://www.youtube.com/watch?v=q7ytBN8eaiM

Ik doe het overigens als warming up voor een programma bij fitchannel, dat kan ik je ook aanraden. Zijn workouts van 25 minuten waar ik me echt van kapot ga zweten. De eerste maand is nu gratis, dus je kunt kijken of het bij je past of niet.
Leuk filmpje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven