Thuis sporten

30-01-2023 08:12 33 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Met kindjes lukt het me niet meer om 3x per week naar de sportschool te gaan. Ik wil naast de 2x sportschool nog minimaal 1x thuis sporten. Hebben jullie tips voor leuke online sportlessen?
Ik heb een matje, gewichten, elastieken en een bodypump set. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een VR bril en heb daar FitXR op. Cardio, boksen, shape, dansen.
Net waar ik zin in heb, en wanneer. Pittig!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn ervaring is dat thuis sporten me slecht motiveert helaas. Hardlopen lukt me wel goed. Maar das met jonge kinderen niet zo haalbaar
Alle reacties Link kopieren Quote
Met de app van Basic Fit heb je toegang tot allemaal online lessen. Die doe ik thuis. Ook bodypump, xco, core enz.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe al mijn sporten (4-5 x p.w.) vanaf 2009 thuis en het bevalt mij uitstekend.
Het is eigenlijk een soort verslaving geworden ;-).

Als je iets zoekt wat niets kost, raad ik je Popsugar Fitness aan op Youtube.
Als je er wel voor overhebt, Beachbody.com is mijn favoriet.
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom kun je niet naar de sportschool?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
30-01-2023 08:31
Waarom kun je niet naar de sportschool?

Ze gaat 2x per week en wil minimaal 1x per week thuis sporten, zo staat er in haar OP van 5 zinnen.
himalaya wijzigde dit bericht op 30-01-2023 08:34
3.09% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb 3 jaar de routines van Personal Body Plan gevolgd, dat vind ik een aanrader. Kost je 15,- per maand, heb je trainingen op maat (en afgestemd op het materiaal dat je thuis hebt). Zeker met kindjes vond ik dat ideaal (en fysiek uitdagend)
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
30-01-2023 08:34
Ze gaat 2x per week en wil minimaal 1x per week thuis sporten, zo staat er in haar OP van 5 zinnen.
Maar thuis sporten is gewoon echt minder fijn
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
30-01-2023 08:35
Maar thuis sporten is gewoon echt minder fijn
Ja dat vind jij daar zullen ook veel mensen anders over denken.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Joppie schreef:
30-01-2023 08:54
Ja dat vind jij daar zullen ook veel mensen anders over denken.

Precies, en dat was de vraag van TO ook niet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Popsugar fitness op Youtube inderdaad, heb tijdens corona wat lessen gedaan, ze hebben een groot en breed aanbod.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
30-01-2023 08:35
Maar thuis sporten is vind ik gewoon echt minder fijn

Iedereen is anders.

Ik sport dagelijks thuis, yoga en van die workout-challenges.
Het huis uit moeten om elders te gaan sporten: het idee alleen al zou me de moed in de schoenen laten zakken en vervolgens zou ik dus niet gaan.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
30-01-2023 08:31
Waarom kun je niet naar de sportschool?
TO heeft kleine kinderen. Gaat 2x per week naar de sportschool en wil nog 1x thuis sporten. Moet ze nu gaan vertellen wat voor werk ze doet, op hoeveel reistijd de sportschool zit of hoe de taakverdeling thuis is ofzo, dat 3x per week niet lukt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
30-01-2023 08:35
Maar thuis sporten is gewoon echt minder fijn
Oh ik vind het juist wel prettig. Ligt er wel een beetje aan wat je wil doen en welke faciliteiten (ruimte etc) je hebt maar juist dat je heel flexibel bent, geen reistijd hebt en desnoods bijvoorbeeld 2 keer 20 minuten iets kunt doen vind ik ideaal.
Ik doe op het moment een challenge van Chloe Ting en wil daarna beginnen met wat krachttraining. Er is zoveel te vinden op Youtube, je vult gewoon in hoe lang en welk soort workout je wilt en je krijgt tig resultaten.

Voor de krachttraining wilde ik de Iron challenge van Caroline Girvan doen maar die vind ik na wat filmpjes enzo bekeken te hebben voor mijn persoonlijke fitness level nog net even te zwaar.

Ik vind thuis sporten wel fijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was in de lockdown enthousiast over de workouts van rachel gulotta. En pop pilates is ook leuk, die heeft van die kalenders waarbij je dagelijks een andere routine doet.

Als je graag iets van cardio doet kan ik je growithjo aanraden.

Allemaal op youtube.
Alle reacties Link kopieren Quote
Op YouTube, cardio:
Keoni / Reps To The Rhythm
Jessicasmithtv
Lucy Wyndham-Read
Grow with Jo

Op YouTube, yoga:
Yoga with Adrienne

Kwartiertje bewegen met Olga Commandeur
Nederland in beweging (ook op YouTube)
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mij lukt het ook nietnom naar de sportschool te gaan, ook vanwege kleine kinderen en m'n werk. Plus ik hou er niet van om alleen te gaan.
Ik heb divers materiaal thuis en daarmee lukt het prima.

Ik doe nu fullbody workout, (kick)boks workout en ik wil graag les mills doen, af en toe pak ik een video van hun op yt.
Je richting is belangrijker dan je snelheid
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik sport al jaren thuis met Les Mills on demand. Vind het ideaal, kan doen wat ik wil, wanneer ik maar wil. Zou niet meer anders willen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik sport thuis met de app HASfit (51,00 euro per jaar). Veel verschillende losse workouts, cardio, HIIT, kracht en maandprogramma’s op verschillende niveaus.

De workouts worden gegeven door een stel, waarbij de man een wat zwaardere variant van de oefening doet. Ik heb zelf dumbbells, kettlebells en een resistance band.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
30-01-2023 08:35
Maar thuis sporten is gewoon echt minder fijn
Dat verschilt per persoon.
Ik heb juist niet de discipline / motivatie om naar de sportschool te gaan want dat moet op gezette tijden.
Thuis sporten kan ik doen wanneer het mij uitkomt en er is geen reistijd.
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren Quote
@Kerststress: Zijn de trainers van Les Mills leuk?
Ik heb het vroeger geprobeerd maar het sprak mij niet zo aan.

@Explorista: Jessica Smith vond ik geweldig toen ze nog bij ExerciseTV zat maar haar eigen workouts vind ik een beetje amateuristisch, vooral haar hondje, hoe lief die ook is...
Maar dat is misschien smaak.

Ik doe nu dus vooral Beachbody maar het beste (en meest gevarieerde) vond ik ooit ExerciseTV die bestaat helaas niet meer maar veel workouts staan nog wel op Youtube.
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, vind ik wel! Lekker energiek, met goede muziek eronder. Wel Engels allemaal, dat moet je liggen. Ik kon destijds geloof ik eerst 2 weken gratis proberen, zoiets kan vast nu ook nog wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh wow, wat veel reacties, super fijn, dank daarvoor! Ik ga ze deze week op mijn gemak allemaal bekijken, er zit vast iets tussen dat me aanspreekt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven