WK 2018

14-06-2018 09:59 701 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een WK-topic!

uitgeschakeld in de groepsfase:
Saoudi-Arabië, Egypte, Marokko, Iran, Australië, Peru, IJsland, Nigeria, Costa Rica, Servië, Duitsland, Zuid-Korea, Panama Tunesië, Polen en Senegal.

uitgeschakeld in de 8ste finales:
Argentinië, Portugal, Spanje, Denemarken, Mexico, Japan, Zwitserland en Colombia.

uitgeschakeld in de kwartfinales:
Uruguay, Brazilië, Zweden en Rusland.

halve finales:
10-07 20.00 uur: Frankrijk 1 - België 0
11-07 20.00 uur: Kroatië 2 - Engeland 1

strijd om plaats 3:
14-07 16.00 uur: België 2 - Engeland 0

finale:
15-07 17.00 uur: Frankrijk 4 - Kroatië 2

eindstand:
1e Frankrijk
2e Kroatië
3e België
4e Engeland
anoniem_370864 wijzigde dit bericht op 15-07-2018 21:39
83.83% gewijzigd
Madrid87 schreef:
15-07-2018 08:16
Ik heb alleen de eerste helft gezien, maar het kon me niet boeien dus ben over gegaan naar Wimbledon. Het zijn ook twee ploegen waar ik niks mee heb, dus ja zag weinig nut om nog verder te kijken. Leuk voor de Belgen.

Vanmiddag gaat het gebeuren, ben gewoon plaatsvervangend nerveus voor beide teams. Frankrijk heeft natuurlijk 2 jaar terug nog onverwacht een finale verloren in eigen land dus die zullen uit zijn op wraak, maar de Kroaten gaan zich echt niet zomaar overgeven. De vraag is wel of ze het fysiek redden gezien de 3x extra tijd die ze toch in de benen zullen hebben zitten. Ik heb echt geen idee wat er gaat gebeuren. Het zou zomaar weer 1-1 kunnen worden en verlengen, maar het kan ook gewoon 3-0 voor Frankrijk worden. Vind het vandaag echt onmogelijk in te schatten. Het kan alle kanten op. Ik vind het zo spannend! Zelden zoveel zin in een finale gehad. Ik gun het de Fransen trouwens ook hoor, maar de Kroaten net iets meer.
Jaaa ik ben ook nerveus. Zit er al klaar voor!!
Frankrijk doet gewoon wat het moet doen. Stabiel het hele toernooi door. Effectief en efficient. En zowel aanvallend als verdedigend sterk.
Ja klopt hoor. Kroatië had de kansen moeten benutten. Ben het niet eens met de penalty trouwens, dat is op dit toernooi zo stom want iedere scheids heeft een andere beslissing genomen in deze situatie.

Nou ja, jammer.
Alle reacties Link kopieren
Its done!
Alle reacties Link kopieren
Die vrije trap van griezmann was trouwens ook niet oke, liet zich gewoon vallen!
Ach, hadden wij er gestaan hadden we maar wat blij geweest met die penalty en de vrije trap ;). Dan had niemand in het oranjekamp daar een woord over gerept.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil het toch graag gezegd hebben :proud:
Orangetree schreef:
15-07-2018 18:59
Ach, hadden wij er gestaan hadden we maar wat blij geweest met die penalty en de vrije trap ;). Dan had niemand in het oranjekamp daar een woord over gerept.
ja klopt hoor, maar objectief gezien...

Aww Kramaric en Lovren zijn verdrietig...
Dat mag, en laten we eerlijk zijn, wij staan er snotverdomme weer eens niet met dat prutselftal van ons.


Alhoewel het voordeel daarvan is dat mijn hartslag en bloeddruk binnen de gezonde marges bleven. Dat lukt niet als Oranje meedoet uiteraard. Dan kan Frankrijk de boom in en zijn we gewoon voor ‘ons’ natuurlijk.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 15-07-2018 19:07
51.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
True that orangetree! Tis niks dat team van ons! Niks aan! Volgend jaar zomer de vrouwen weer toch?
Orangetree schreef:
15-07-2018 19:04
Dat mag, en laten we eerlijk zijn, wij staan er snotverdomme weer eens niet met dat prutselftal van ons.


Alhoewel het voordeel daarvan is dat mijn hartslag en bloeddruk binnen de gezonde marges bleven. Dat lukt niet als Oranje meedoet uiteraard. Dan kan Frankrijk de boom in en zijn we gewoon voor ‘ons’ natuurlijk.
hahaha ja dat is zo, maar mijn bloeddruk is dit WK ook heel vaak enorm hoog geweest.
Alle reacties Link kopieren
Tis daar ander weer dan hier :proud:
Alle reacties Link kopieren
Frambroosje-01 schreef:
15-07-2018 19:27
Tis daar ander weer dan hier :proud:
Nou inderdaad. Zo'n toernooi wordt met militaire precisie georganiseerd en dan staan de gasten in de gutsende regen omdat het weet ik hoe lang duurt voordat er ergens wat paraplu's worden gevonden. Terwijl er voor de gastheer wel heel snel een paraplu beschikbaar is.
Alle reacties Link kopieren
Twee gratis doelpunten voor Frankrijk. Natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Courtois doelman van het toernooi, zeer terecht :cheer:

Ben tevreden met het resultaat van de Belgen, ze hebben goed gespeeld.
Alle reacties Link kopieren
Maar ocharme, Frankrijk, de ceremonie in de gietende regen...
Die stromende regen maakte de vreugde niet minder.
Was wel leuk om die snippers te zien plakken.

Typisch...
Alleen boven Poetin werd een paraplu gehouden.
De anderen waren wel zo sportief om al die spelers met natte haren en pakken te feliciteren met dezelfde hartelijkheid.

Maar voor de spelers moet dat wel lekker zijn geweest. Zo'n heerlijk verkoelende douche als opfrisser. Is leuk en apart zo'n prijsuitreiking in de stromende regen.

I am singing in the rain... (Gene Kelly?) It is oubollig maar dit is een wereldberoemd deuntje https://www.youtube.com/watch?v=U5GKrmtCAgo

Singin' in the Rain Songtext
I'm singing in the rain
Yes, singing in the rain
What a glorious feeling
I'm happy again
I'm laughing at clouds
So dark up above
The sun's in my heart
And I'm ready for love
Let the stormy clouds chase
Everyone from the place
Come on with the rain
I've a smile on my face
I walk down the lane
With a happy refrain
Just singin', singin' in the rain!
Dancing in the rain, da-da-dada
I'm happy again
I'm singing and dancing in the rain
I'm dancing and singing in the rain

OP FRANCE 2 was een prachtig schouwspel van feest i.v.m. 14 juli en de overwinning van Frankrijk als kampioen te zien.
4 plaatjes op één scherm. Ik geloof dat het extra was op TV.

Chantons sous la pluie
Tja, wat moet je ervan zeggen. Voelde een beetje als een anticlimax, die finale. Die vrije trap voor Griezmann was natuurlijk een lachertje, bovendien stonden er spelers buitenspel. Maar ja dat werd uiteraard niet gezien of beoordeeld door de VAR. Zo gaat dat als de kleintjes tegen de grote spelen.
Die penalty sloeg helemaal nergens op, maar vanaf het moment dat de scheids zei dat hij ging kijken wist ik al dat hij hem op de stip ging leggen. Hij was enorm partijdig. Ik was nog wel enthousiast toen ik hoorde dat hij ging fluiten maar voor mij was het echt een aanfluiting helaas.
Ik was bijna blij dat Frankrijk tenminste nog wel 2 normale goals scoorde, zodat het toch nog een beetje verdiend aanvoelde, maar dat bittere gevoel bleef. Ik had het wel verwacht hoor, de kans voor Kroatie was piepklein, zeker na 3 verlengingen in de benen. Maar de arbitrage bepaalde wel een hoop aan de eindstand.

Desondanks gun ik het Varane heel erg, maar baal ik dat de Fransen met hun anti voetbal gewonnen hebben. Die spelers spelen op 10% van hun talenten en het spel was vaak niet om aan te gluren. Er zullen weinig mensen Frankrijk's wedstrijden nog herinneren na dit WK. Kroatie daarentegen. Dat vergeten we niet zo snel.

Blij te zien dat Luka speler van het toernooi werd ( en niet Griezmann die het ook niet verdiende ), ook al waarderen ze hem bij de NOS totaal niet en vond ik het niet leuk om ze hem te zien onderwaarderen en uitlachen omdat hij een penalty gemist had. Er zijn maar weinig mensen daar in de studio geweest die hem echt op waarde geschat hebben. Hij is zo belangrijk. Als ze dat niet zien snappen ze echt niks van voetbal.

Het is al met al toch een maf toernooi geweest, de grote landen stelden bijna allemaal teleur, de meeste topspelers lieten het afweten, de underdogs kwamen enorm ver.
Het was leuk, maar de finale voelt wat geflatteerd voor mij. Ondanks de vele goals. Het was zeker niet saai, maar ik heb er een rare smaak aan overgehouden in mijn mond. De Kroaten hadden in de kleedkamer alweer lachende selfies gepost met hun medailles dus ik hoop dat daar na het verdriet vooral de trots zal overheersen.

Dit Frankrijk kan trouwens niet tippen aan het Frankrijk van 1998 met Zidane en consorten. Die speelden pas echt mooi voetbal.
Maar wat ga ik nu met mijn tijd doen al die weken tot het echte voetbal weer begint? Oh ja bibberen dat Neymar niet naar Madrid komt. Mbappe zal zeker komen nu, na die finale.

P.S. ik zei toch dat het Frankrijk werd! Dat stomme volkslied ging maar niet uit mijn hoofd! Dit was de enige keer dat ik hoopte dat ik ongelijk had. :proud: :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Wat Madrid87 zegt :P

Over 2 jaar weer voor het EK :cheer:
En dan Kroatie voor de winst! Het zou zomaar kunnen. :cheer:
Madrid87 schreef:
16-07-2018 10:06
En dan Kroatie voor de winst! Het zou zomaar kunnen. :cheer:
Dan hoop ik toch dat Nederland weer meedoet en dan ben ik toch echt voor Nederland en niet voor Kroatie ;-)
Wat ontzettend jammer dat veel Fransen het op zo'n geweldadige manier hebben 'gevierd'. Wat een schande.
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
16-07-2018 14:57
Wat ontzettend jammer dat veel Fransen het op zo'n geweldadige manier hebben 'gevierd'. Wat een schande.
Ja.

Te idioot voor woorden om het aan te grijpen als excuus om te gaan rellen. Verwerpelijk gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Heel idioot inderdaad zeg! Las het vanmorgen op het nieuws! Dan spoor je toch niet?
Madrid87 schreef:
16-07-2018 07:59
plop ....
Tekst is weg einde plop

P.S. ik zei toch dat het Frankrijk werd! Dat stomme volkslied ging maar niet uit mijn hoofd! Dit was de enige keer dat ik hoopte dat ik ongelijk had. :proud: :facepalm:
https://www.youtube.com/watch?v=dsxtImDVMig
FOR YOU

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven