Yoga docent opleiding in Nederland

maandag 14 april 2025 om 10:00
Hoi Allemaal,
Al een poos wil ik graag een yoga docenten opleiding doen. Ik heb twee kleine kinderen thuis en een man die onregelmatige werkdiensten heeft, dus ik was online aan het zoeken hoe en waar ik het beste een yoga docenten opleiding kan gaan doen die je kunt volgen tijdens de schooluren van mijn kinderen. Vaak kreeg ik te horen dat als ik het echt goed wil doen, ik moet reizen naar het buitenland om een opleiding te volgen. Maar dit is niet mogelijk.
Nu zag ik toevallig dat je ook online een opleiding kunt volgen. Een opleiding waar je een gecertificeerde yogaleraar wordt met Yoga Alliance geaccrediteerde 200-uur durende Hatha Yoga-lerarencertificeringscursus. En daarna ontvang je een geaccrediteerd certificaat waarmee je yoga kunt lesgeven. Helemaal wat ik graag wil!
Ze bieden dit aan omdat ze verzoeken kregen van mensen die niet naar hun ashrams konden reizen. Je leert o.a. ook hoe je les kan geven en kun je video's maken en deze opsturen zodat je lessen worden beoordeeld.
Heeft er iemand ervaring met een online yoga opleiding? Of heeft iemand een tip waar ik heen kan gaan tijdens de schooluren?
Alvast bedankt!
Al een poos wil ik graag een yoga docenten opleiding doen. Ik heb twee kleine kinderen thuis en een man die onregelmatige werkdiensten heeft, dus ik was online aan het zoeken hoe en waar ik het beste een yoga docenten opleiding kan gaan doen die je kunt volgen tijdens de schooluren van mijn kinderen. Vaak kreeg ik te horen dat als ik het echt goed wil doen, ik moet reizen naar het buitenland om een opleiding te volgen. Maar dit is niet mogelijk.
Nu zag ik toevallig dat je ook online een opleiding kunt volgen. Een opleiding waar je een gecertificeerde yogaleraar wordt met Yoga Alliance geaccrediteerde 200-uur durende Hatha Yoga-lerarencertificeringscursus. En daarna ontvang je een geaccrediteerd certificaat waarmee je yoga kunt lesgeven. Helemaal wat ik graag wil!
Ze bieden dit aan omdat ze verzoeken kregen van mensen die niet naar hun ashrams konden reizen. Je leert o.a. ook hoe je les kan geven en kun je video's maken en deze opsturen zodat je lessen worden beoordeeld.
Heeft er iemand ervaring met een online yoga opleiding? Of heeft iemand een tip waar ik heen kan gaan tijdens de schooluren?
Alvast bedankt!

woensdag 16 april 2025 om 11:34
Als je daar mogelijkheid voor hebt is dat inderdaad beter, dat geloof ik, maar dan kom je al gauw bij een taalreis als volwassene. Ik heb zelf geen tijd om weken/maanden in Spanje of Italie te zijn ivm werk. Al zou het mij wel leuk lijken om meer verdieping te krijgen dan alleen de taal.Lila-Linda schreef: ↑15-04-2025 14:35jij bent de 2e die een taal leren, wel als online prima optie vindt
Maar ik heb toch echt mijn talen het best en snelst offline geleerd
Liefst in het juiste land. Taal is ook gevoel, emotie, intonatie, non-verbaal etc.
Wat ik bedoel is als je taal met yoga vergelijkt is online voor taal passender dan yoga. Yoga is als je het verkeerd doet echt foute boel voor je lichaam. Als je les geeft dan is het helemaal belangrijk dat je leert hoe in de houdingen te gaan en wat opties zijn.
woensdag 16 april 2025 om 11:37
Beetje lastig tips geven als we niet weten waar je ongeveer woont ook. Want als je binnen die schooluren ook nog eens het halve land door moet...
TAFKAPML
woensdag 16 april 2025 om 12:23
er is nog een wereld aan grijstinten tussen je zolderkamertje en een halfjaar in hartje-Parijs
Maar volledig online een taal leren... ik denk dat dat prima kan, als je de taal ook volledige online wil gebruiken
woensdag 16 april 2025 om 12:33
Helemaal eens hoor!Ginevra schreef: ↑16-04-2025 10:51Om de beginselen van een taal te leren kun je prima online lessen, boeken etc gebruiken en dan zul je best een redelijk begrip kunnen verwerven.
Maar als jij zelf leraar Frans wil worden, verwachten je leerlingen wel dat jij meer hebt gedaan dan een online cursus en dat je bijvoorbeeld wel zelf in Frankrijk geweest bent en echte Franse mensen gesproken hebt.
Het is me ook niet duidelijk of TO zelf al enig niveau aan yoga doet, ik heb de indruk van niet, want dan zou ze misschien daar misschien kunnen informeren.
woensdag 16 april 2025 om 12:57
Hopelijk lees je toch nog mee: want je kinderen kunnen gewoon naar de BSO/opvang als jij je opleiding volgt.
Als je een erkende opleiding (mbo/hbo/etc) volgt heb je recht op kinderopvangtoeslag.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... -opleiding
U kunt kinderopvangtoeslag krijgen als u een opleiding volgt die erkend is door het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW). Het is een erkende opleiding als u naar een middelbare school, mbo, hbo of universiteit gaat. Of als u voortgezet algemeen volwassenonderwijs (vavo) volgt. Het gaat niet om cursussen of workshops, maar om volledige opleidingen. U kunt uw school vragen of de opleiding die u volgt erkend is.
Als je een erkende opleiding (mbo/hbo/etc) volgt heb je recht op kinderopvangtoeslag.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... -opleiding
U kunt kinderopvangtoeslag krijgen als u een opleiding volgt die erkend is door het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW). Het is een erkende opleiding als u naar een middelbare school, mbo, hbo of universiteit gaat. Of als u voortgezet algemeen volwassenonderwijs (vavo) volgt. Het gaat niet om cursussen of workshops, maar om volledige opleidingen. U kunt uw school vragen of de opleiding die u volgt erkend is.
You can be anything you want to be, just turn yourself into anything you think that you could ever be. - Freddie Mercury

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in