zwemmers: haar dat beschadigd is door chloor?

18-04-2018 17:24 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi hai! ik heb lang haar en ben regelmatig aan het zwemmen in het binnenbad. Nu merk ik dat het chloor niet goed is voor mijn haar; het wordt droog en gaat klitten. Wat doen jullie tegen de effecten van chloor op je haar?
Als ik in de zee zwem heb ik er ook last van, gebruiken jullie op het strand iets voor je haar om je haar mooi te houden?
Benieuwd naar jullie ervaring en tips!
pejeka schreef:
18-04-2018 19:23
Vind het wel grappig. Talloze vrouwen laten hun haar doodbehandelen en doodverven bij de kapper, tot het eruit ziet als een bos touw met een kleurtje, maar dat is dan helemaal OK. Maar een keer naar het zwembad is funest...
Is er ook weleens een topic waar je je niet mee bemoeit?
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog wedstrijdzwemmen deed en dus inderdaad dagelijks enkele uren in het water lag hield een badmuts mijn haren echt niet droog. Daar zijn ze ook niet voor. Een badmuts voor onder de is iets heel anders. Ik gebruikte toen een shampoo en cremespoeling speciaal voor zwemmers. Regulier merk maar weet echt niet meer elke. Zwemmen ligt al een tijd achter mij
Alle reacties Link kopieren
Ik zwem ook 2 keer in de week. Ik maak mijn haar nat en doe er dan een beetje conditioner in.
Na het zwemmen uitspoelen en wassen met alleen maar conditioner. Mijn haar blijft daardoor goed.
Herkenbaar probleem, wat je kunt doen:
Domweg Het onderste deel van je haar dik inwrijven met olijf- of kokosolie.
Dat stoot het water af, kan het chloor zich er niet invreten. Misschien een vettig gezicht maar je haar wordt toch nat dus niets van te zien. Je kunt ook proberen je haar heel hoog op een dot te doen, zodat je het droog houdt.
Alle reacties Link kopieren
Beste tip die ik kreeg op de zwemclub was het haar wassen met shampoo, conditioner erin wrijven en dit NIET uitspoelen. Hooguit wat droger deppen met een handdoek.
En thuis haren wassen, in het zwembad zit vaak chloor in het douchewater

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven