's Nachts aangebeld

30-01-2016 08:58 116 berichten
Vannacht om 2:40 uur ging ineens keihard de deurbel... Manlief met z'n slaapdronken hoofd meteen uit bed, en wil de deur open doen (wonen in een appartement, de bel voor de benedendeur ging, geen camera). Ik riep 'm terug, en nadat 'ie wakker was zei hij ook wel dat het niet zo slim is om de deur open te doen ;)

Minuut later weer 2x de bel. En daarna nog 2x, heel lang ingedrukt. M'n hart zat echt in m'n keel, alledrie de kinderen wakker..

Man heeft voor het raam gekeken, of hij iemand zag lopen, of er misschien iets met de auto was (ingebroken ofzo en dat iemand wilde waarschuwen) maar alles zag er rustig uit.

Ik heb nog ruim een uur wakker gelegen. En ook nu zit het nog een beetje in m'n hoofd. 6x doordringend aanbellen is niet iets voor een dronken gast die toevallig langsloopt lijkt me? (Ook niet echt uitgaansgelegenheden hier)

Bij de buren geinformeerd, maar behalve bij ons is er bij niemand anders aangebeld.

Man draait heel veel nachtdiensten, dan ben ik alleen met de kinderen. Heb ook eigenlijk nooit de voordeur op slot (stom, ik weet het!) Dat ga ik dus vanaf vannacht wel doen. Maar het idee dat er iemand 6x aanbelt wekt het vermoeden op dat diegene specifiek voor ons kwam. Het duurde zo'n 3 minuten, daarna niks meer gehoord. Maar het voelt toch niet prettig en het liefst zou ik weten wie het was.

Wat zouden jullie doen in dit geval? Hebben de lampen uitgehouden, maar misschien hadden we die beter even aan kunnen doen. Ondanks dat we dan niet reageren op de bel, toch even laten 'zien' dat we wel thuis zijn.

Als het een bekende is hadden ze vast wel even mobiel gebeld..

Pff ik ben helemaal niet zo bang aangelegd maar je hart slaat toch wel een paar keer over zo midden in de nacht :O
Wel een beetje schijterig hoor sorry

Als ze midden in de nacht aan je voordeur staan tja dan gaat de voordeur NIET open maar een raampje boven zou ik wel doen en jullie hebben vast een intercom toch? Ze liquideren je echt niet door de intercom...
Een spionnetje in je voordeur zetten of zelf een camera ophangen!

Ik zou zelf nooit de voordeur open doen zonder te weten wie er voor de deur staat.
Ik had gewoon gevraagd via de microfoon wie het was. En als dat niet kan, gewoon benedendeur open gedaan en gekeken wie het was in het trappenhuis ofzo. Als iemand 6 keer aan belt midden in de nacht, zou ik denken dat het dringend is. Een inbreker belt niet aan hoor, die breekt in.

Hier de voordeur ook nooit op slot, alleen op de knip. Ik wil niet bij brand ook nog eens naar een sleutel moeten zoeken in het donker.
Misschien was het Robert ten Brink met een videoboodschap?
Alle reacties Link kopieren
Misschien kom je er later achter wie het was, krijg je nog een berichtje. Klinkt inderdaad wel alsof het dringend was. Volgende keer (als het überhaupt nogmaals gebeurt) inderdaad via de microfoon vragen wie het is.
Don't just call me pessimist, try and read between the lines.
Er zijn hier de laatste weken meerdere gewapende woningovervallen geweest. Misschien schijterig inderdaad, maar de politie waarschuwt 's nachts de deur niet open te doen.

Ik verwacht niemand 's nachts ;) en iedereen waar ik mee om ga heeft mijn telefoonnummer dus dan neem ik aan dat ze wel bellen. Nouja, als het nog een keer gebeurd kan ik inderdaad allicht vragen wie het is. Die woningovervallen hebben me waarschijnlijk een beetje paranoide gemaakt ;)
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 30 januari 2016 @ 09:03:

Ik had gewoon gevraagd via de microfoon wie het was. En als dat niet kan, gewoon benedendeur open gedaan en gekeken wie het was in het trappenhuis ofzo. Als iemand 6 keer aan belt midden in de nacht, zou ik denken dat het dringend is. Een inbreker belt niet aan hoor, die breekt in.

Hier de voordeur ook nooit op slot, alleen op de knip. Ik wil niet bij brand ook nog eens naar een sleutel moeten zoeken in het donker.

Dit.

Oh. Ik lees nu over de gewapende overvallen. Dan zou ik ook wat banger zijn ja. Maar overvallers gaan toch niet 6 keer aanbellen, lijkt me?
Die info zet je niet in je OP. Nogal cruciale info in het hele verhaal. Als de politie afraad om open te doen, dan moet je dat natuurlijk niet doen nee. En dan snap ik dat je angstig bent als dit in de directe omgving gebeurt is. Al denk ik niet dat een gewapende overvaller eerst op zijn gemak gaat aanbellen. En in een appartementencomplex een gewapende overval doen is niet heel praktisch. Daar zijn gewone rijtjeshuizen beter geschikt voor, omdat daar de vluchtweg veel handiger is. Ik ben in onze flat nooit bang geweest voor inbrekers, is een totaal onlogische plek om op 5 hoog in te gaan breken namelijk
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 30 januari 2016 @ 09:03:

Hier de voordeur ook nooit op slot, alleen op de knip. Ik wil niet bij brand ook nog eens naar een sleutel moeten zoeken in het donker.Wij hebben geen knip op de deur, dus dat gaat helaas niet ;)
.
anoniem_268349 wijzigde dit bericht op 17-10-2017 23:14
99.10% gewijzigd
quote:lilyjo schreef op 30 januari 2016 @ 09:14:

[...]

Wij hebben geen knip op de deur, dus dat gaat helaas niet ;)Die kan je er natuurlijk gewoon op zetten
Ik herken het gevoel. Hart in je keel, nog wat versufd omdat je net wakker bent.

Ik heb gelukkig wel een camera bij benedendeur en daar stond om 5 uur 's nachts een dronken oud-collega......niet open gedaan, bel uitgezet en hem de volgende dag vriendelijk verzocht dat nooit meer te doen.

Het gebeurt hier trouwens wel vaker, maar dan zij het lui die onder invloed zijn en vanuit de stad komen. Belletje trekken. Heel vervelend, want je schrikt je dood.
Het lijkt mij ook niet dat die gasten 6x aanbellen.. Achteraf baal ik ook wel dat ik niet door de intercom gevraagd heb wie het was. Maar op dat moment was het denk ik vooral de schrik die nogal overheerste en man mocht van mij de deur niet open doen
.
anoniem_268349 wijzigde dit bericht op 17-10-2017 23:14
97.83% gewijzigd
Ik denk dat ze toch bij iemand anders moesten zijn.
quote:Cordial schreef op 30 januari 2016 @ 09:15:

Ik heb dit een keer gehad met een junk die in zijn waan dacht dat hij voor de deur van een dealer stond.

Hij belde alsof zijn leven er vanaf hing.

Schrok me ook het heen en weder.

Hopelijk was het niets ernstigs.

Idem dito. Hij zat er 2 woningen naast. Eerst aanbellen, uiteindelijk schelden, krijsen, tegen de deur aantrappen.

Door de verwensingen die hij hij uitkrijste was het mij na een tijdje duidelijk waar hij moest zijn... Was zeer boos/agressief. Politie gebeld, die hebben hem bij mijn voordeur weggehaald.
Known to cause insanity in laboratory mice
Je hebt gewoon een intercom?! Na, dan roep je daar toch wat in..

Jeetje zeg, wat een rare reactie.
quote:lilyjo schreef op 30 januari 2016 @ 09:14:

[...]

Wij hebben geen knip op de deur, dus dat gaat helaas niet ;)Knip op de deur lijkt me ook niet zo handig als je man van de nachtdienst thuis komt, kan hij er zelf niet in 😁. Maak er een gewoonte van hem 's avonds op het nachtslot te draaien.
Daar is nou de intercom voor. Volgende keer gewoon even vragen wie het is. Wij hadden het vroeger in het oude huis ook vaak, straat met een drugsdealer en huizen die allemaal op elkaar leken.
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 30 januari 2016 @ 09:13:

Die info zet je niet in je OP. Nogal cruciale info in het hele verhaal. Als de politie afraad om open te doen, dan moet je dat natuurlijk niet doen nee. En dan snap ik dat je angstig bent als dit in de directe omgving gebeurt is. Al denk ik niet dat een gewapende overvaller eerst op zijn gemak gaat aanbellen. En in een appartementencomplex een gewapende overval doen is niet heel praktisch. Daar zijn gewone rijtjeshuizen beter geschikt voor, omdat daar de vluchtweg veel handiger is. Ik ben in onze flat nooit bang geweest voor inbrekers, is een totaal onlogische plek om op 5 hoog in te gaan breken namelijk

Dat veilige gevoel had ik dus ook tot pas geleden ;) 2 woningovervallen in portiekflats. 1 beneden de deur open houden, en ze waren zo weer weg. Ook al een keer ingebroken maar dat was nadat de flat in de steigers gestaan had en er 's avonds maatjes van de werklui kwamen en de waardevolle spullen meenamen wat ze overdag mooi per huis konden zien via de steigers voor het woonkamerraam.

Het komt inderdaad vaker voor in rijtjeshuizen maar het zal vooral het idee van die overvallen zijn en dan nog versuft omdat je wakker schrikt... De volgende keer zal ik hopelijk helderder nadenken
Ik zou sowieso via de intercom gevraagd hebben wie er aanbelde.

Als het nu wel iets belangrijks was geweest? Iemand, een bekende, die in de problemen zat en misschien wel net beroofd was van zijn/haar telefoon...

Intercom geeft toch een veilige afstand tussen jou en degene die aanbelt?
Vannacht om 2:40 uur ging ineens keihard de deurbel

Ghe. Harder dan anders?
Deur wel op het nachtslot doen en dan sleutel met een touw er naast ophangen. Sommige deuren kun je ook openmaken als de sleutel er aan de andere kant inzit, als dat zo is (even testen), dan kun je de sleutel gewoon aan de binnenkant laten zitten.
Is zo Lys. Ik kom er achter dat ik gewoon een schijterd ben blijkbaar ;) Maar de schrik van de deurbel midden in de nacht in combinatie met 3 kinderen die schrikken van de keiharde deurbel maakt waarschijnlijk dat de angst er teveel inzat om logisch na te denken ;) Overvallen via de intercom gaat inderdaad niet lukken, haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven