2 kamer appartement kopen??

13-06-2020 23:04 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon nu in een tussenwoning met 3 slaapkamers. Echter voelt mijn huis niet fijn en de plek is ook niet helemaal mijn ding.
Ik zie een klein 2 kamer appartement in een plaats verderop waar ik ook opgegroeid ben en eigenlijk ben ik super enthousiast. Heb gekeken en het plekje en de ruimte maakt dat ik serieus aan het overwegen ben. Qua maandlasten scheelt het ook behoorlijk. Het enige minpunt is dat er maar 1 slaapkamer inzit. Mijn zoon van 14 woont 2 a 3 nachten per week bij mij. Twijfels dus. Ik vind het prima om die nachten in de kamer te slapen. Maar hoe denk ik daar over een paar jaar over. Hoewel ik denk dat hij ook niet tot zijn 30e thuis blijft wonen.
Meer ervaring hier met kleine woonruimte? En tips?
Je schreef ergens dat de verwachte behandeltermijn12 tot 24 maanden is. Dan is het toch niet reëel om te denken dat jij volgend voorjaar weer aan het werk kunt?
Ik snap dat je graag uit dit huis weg wilt, maar ik denk dat je nu geen nieuwe hypotheek aan zou moeten gaan. Dit is niet het juiste moment daarvoor. Helaas.
Ik heb je ook even geloept.
Zoals al geschreven is: nu geen grote beslissingen nemen.
Ga eerst in therapie en zorg dat je wat steviger in je schoenen staat.
Je hebt al genoeg stress en een huis kopen zorgt voor nog meer stress.
Cum non tum age
Even afgezien van je persoonlijke situatie neemt het aanbod huizen op funda de laatste maanden toe. Niemand kan natuurlijk in de toekomst kijken. Maar als dit zo doorzet zijn er misschien volgend jaar meer appartementen in die prijscategorie te koop. En dan is je persoonlijke situatie misschien ook wat stabieler.

Daarnaast denk ik niet zozeer dat je je nu naar voelt in het huis. Maar dat je in het geheel niet lekker in je vel zit en daarvan weg probeert te komen. Maar dat is wel een beetje psychologie van de koude grond ;)
Kimm811 schreef:
14-06-2020 01:22
Dankjewel voor het zoeken. Zal ze gaan bekijken. 😊
Vergeet niet dat je ook nog de maandelijkse kosten hebt van de VvE. Die zijn soms best hoog.

En eventuele overname van het reservefonds. Die kosten komen er ook nog bij.
tickel wijzigde dit bericht op 14-06-2020 10:12
14.77% gewijzigd
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Veel te klein. Je zoon is nog maar 14. Die woont voorlopig nog deels thuis. Je kind heeft een plek nodig en jij ook een slaapkamer. Dus ik zou het niet doen. 1 slaapkamer is sowieso heel klein.
1 slaapkamer is in mijn optiek echt te weinig voor een moeder met een kind op die leeftijd.
Ik had het op die leeftijd echt nodig in ieder geval. En heel erg, ik had me toen ook geschaamd als mn moeder in de woonkamer zou slapen...
Heb je daarnaast wel plek voor kleding van 2 personen, (school) boeken, administratie, de was, hobbyspullen, sportspullen, beddengoed, spelletjes, herinnering spullen van kind e.d.? Geen idee natuurlijk wat voor jou van toepassing is..
Ik zou het niet doen. Heb zelf 5 jaar in een tweekamerappartement gewoond. De laatste 1,5 jaar samen met vriend. Vond het echt te klein, vooral de opbergruimte viel me erg tegen. Bedenk ook dat je zoon ook veel spullen heeft die bij jou zullen liggen. Ook als hij er niet is. Als hij een eigen kamer heeft heb je één slaapkamer waar je ook als zijn spullen kwijt kunt en waar hij zich even kan terugtrekken.
Mag je wel een handtekening zetten als je ontoerekeningsvatbaar bent? Het lijkt me dat je in deze situatie helemaal niet zulke stappen mag maken.
Om over je verzekering nog niet eens te spreken.

Wij hebben 3 jaar terug een woning gekocht. Hadden flink wat eigen geld en waren met zn tweeen. De regels zijn zo vreselijk streng tegenwoordig. Zelfs als je gezond was en geen problemen met je werkgever is het bijna onmogelijk om een hypotheek te krijgen als je alleen bent icm een tijdelijk contract zeker tijdens deze crisis.

Verder zou ik je willen adviseren aan je herstel te werken en daar al je energie aan te geven. Je zit flink in de problemen en hebt een puber in huis. Knap dat je het red in deze situatie voor hem te zorgen. Zorg dat het voor hem zo stabiel mogelijk blijft.
Hey Kim, ik sluit me ook aan bij het nee-koor. Ik denk dat je bewustzijn je beschermt tegen het doordringen van je nieuwe werkelijkheid: de premie voor je overlijdensrisicoverzekering wordt torenhoog met jouw diagnose. Via icz.nu kun je laten onderzoeken of je uberhaupt nog kans maakt op een verzekering.

Aan de andere kant weet ik dat je ook in een huis waar je doodongelukkig bent geweest weer een soort van gelukkig kunt worden. Het is niet zozeer het huis, je bent het zelf, die herinneringen zitten in jouw psyche en die is niet onveranderlijk. Richt je op je herstel, niet op een nieuwe ingrijpende gebeurtenis als een verhuizing.
Je zegt dat je na afloop van je contract recht hebt op ww. Je weet natuurlijk intussen dat 1 van de harde eisen is dat je dan beschikbaar moet zijn voor de arbeidsmarkt, dus in staat om te werken. Ga je dat zijn tegen die tijd, gezien je behandeling?
En je advocaat gaat in onderhandeling met je werkgever over je VOG? Daar gaat je werkgever toch niet over? Zolang jij dit op je strafblad hebt staan is een VOG heel twijfelachtig. Een verklaring van je werkgever en behandelaar zal dat niet anders maken, tenzij de behandelaar t.z.t. de garantie kan geven dat je genezen bent. Dat lukt niet, garanties bestaan niet in de zorg!
Daarnaast helemaal eens met iedereen die eraan twijfelt dat je je hypotheek rond kan krijgen in deze omstandigheden en dat verhuizen stress oplevert die je nu niet kan gebruiken. En je zoon en jij moeten ieder een eigen slaapkamer hebben, ga daar niet op inleveren.
Het zou niet ideaal zijn om een slaapkamer te missen als je met zijn 2 bent, alshet echt moet kan het natuurlijk, maar in jou geval zou ik eerst kijken of er andere mogelijkheden zijn.

Is de woonkamer zo ingedeeld dat je een deel ervan als ''slaapkamer'' voor jezelf zou kunnen maken? doormiddel van een muurtje/gordijn/afsluiten met een hoge kast oid?
Heel vervelend dat je die nare herinneringen hebt in/aan dit huis. Toch denk ik dat het meer vluchten is dan iets anders want die herinneringen en je trauma's neem je mee. Ook denk ik dat het heel onverstandig is om nu zo'n grote beslissing te nemen. Ik zou juist kijken of je hulp kunt krijgen bij beter omgaan met wat je nu voelt.
Kimm811 schreef:
13-06-2020 23:25
Slaap jij op een slaapbank in de woonkamer? Dat was ik aan het overwegen inderdaad. Om dan maar helemaal in de woonkamer te trekken zolang hij in huis is...

Nee, ik heb een tweepersoonsbed dat half in de nis en half in de woonkamer staat. Maar dit was ooit een 2e slaapkamer, ze hebben de helft van de muur doorgebroken. Dit kan ik dus weer herstellen, mocht dat ooit nodig zijn (als zoon inderdaad ouder wordt en 's avonds de woonkamer wil bezetten met vrienden of een vriendinnetje). Voor nu is dit heerlijk, want twee grote raampartijen aan de achterkant en de woonkamer lijkt 3x zo groot. Bed in de kamer is totaal niet storend :)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven