2 kamer appartement kopen??

13-06-2020 23:04 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon nu in een tussenwoning met 3 slaapkamers. Echter voelt mijn huis niet fijn en de plek is ook niet helemaal mijn ding.
Ik zie een klein 2 kamer appartement in een plaats verderop waar ik ook opgegroeid ben en eigenlijk ben ik super enthousiast. Heb gekeken en het plekje en de ruimte maakt dat ik serieus aan het overwegen ben. Qua maandlasten scheelt het ook behoorlijk. Het enige minpunt is dat er maar 1 slaapkamer inzit. Mijn zoon van 14 woont 2 a 3 nachten per week bij mij. Twijfels dus. Ik vind het prima om die nachten in de kamer te slapen. Maar hoe denk ik daar over een paar jaar over. Hoewel ik denk dat hij ook niet tot zijn 30e thuis blijft wonen.
Meer ervaring hier met kleine woonruimte? En tips?
Ik zou het niet doen, vanwege je zoon. Die wil ook wel chillen met zijn vrienden op zijn kamer, maar moet dat dan doen op jouw slaapkamer. Of in de woonkamer, maar dan moet jij naar je slaapkamer en later terug naar de bank om te slapen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou het niet doen. Dat is toch niks joh? Je wilt toch gewoon je eigen kamer hebben en niet steeds je spullen moeten verhuizen naar de woonkamer?
Ik zou het ook niet doen. Maar nu je weet dat je zo blij wordt van de gedachte aan die richting op verhuizen kan je natuurlijk wel gericht op zoek naar iets daar met een slaapkamer meer.
Nope, niet doen.
Tenzij je wil dat je kind binnen 't jaar definitief 100 % bij de andere kant woont.

Hij zal zich nooit thuisvoelen in die kamer.
En het is ook niks dat hij niet in de living kan blijven gamen op zijn 16de of vrienden kan meenemen - laat staan een vriendin - omdat zijn moeder daar slaapt.
wissewis wijzigde dit bericht op 13-06-2020 23:10
9.48% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Eens met voorgaande reacties. Nu denk je er misschien luchtig over, maar dat kan nog tegenvallen.

Niet doen dus.
Ik zou het ook niet doen. Al heb je er maar een kamertje bij waar net een bed in past.
Je gaat, als zoon uit huis is, echt een "rommelkamer" missen.
tickel wijzigde dit bericht op 13-06-2020 23:11
0.68% gewijzigd
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Het lijkt mij ook wel wat krap met een kind, zelfs als dit maar 3 nachten per week is. Hij word straks groter, krijgt een vriendin/vriend en kan nergens iemand ontvangen. Ook jij kan je eigen ding niet doen op die manier. Mijn 2 zoons van 12 en 14 hebben bij hun vader ook geen slaapkamer voor zichzelf maar een slaapbank in een extra kamertje dat als rommel hok gebruikt word. Dat vind ik ook niet echt geschikt, laat staan helemaal geen eigen plek. Ze ontvangen hun vrienden dus ook altijd bij mij.
Als je alleen was geweest, dan had je veel plezier gewenst in je nieuwe woning. Alleen met een kind, die de komende jaren nog 1/3 van de week bij je woont, zou ik het niet doen met maar 1 slaapkamer.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Ja dat is zeker een groot nadeel naast de vele voordelen. Maar moet ik wel als prioriteit gaan zien. Mijn zoon is het belangrijkst voor mij. Dan nog maar even verder rondkijken.
Ik woon in een tweekamerappartement met mijn zoontje (4 dagen en 3 nachten bij mij). De master bedroom (oftewel: de enige slaapkamer) is van hem. Ik slaap in een soort nis in de woonkamer. Ook als hij er niet is. Bevalt me prima :)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Slaap jij op een slaapbank in de woonkamer? Dat was ik aan het overwegen inderdaad. Om dan maar helemaal in de woonkamer te trekken zolang hij in huis is...
mcsteamy schreef:
13-06-2020 23:21
Ik woon in een tweekamerappartement met mijn zoontje (4 dagen en 3 nachten bij mij). De master bedroom (oftewel: de enige slaapkamer) is van hem. Ik slaap in een soort nis in de woonkamer. Ook als hij er niet is. Bevalt me prima :)
Zo zou je het idd ook op kunnen lossen TO? Dat jij voor jezelf bijvoorbeeld een slaapbank met een extra goed matras koopt dat degelijk slaapt en van de slaapkamer zijn kamer maakt?
Kimm811 schreef:
13-06-2020 23:25
Slaap jij op een slaapbank in de woonkamer? Dat was ik aan het overwegen inderdaad. Om dan maar helemaal in de woonkamer te trekken zolang hij in huis is...
Ja zoiets idd? Dat de slaapkamer tot hij uit huis gaat zijn “domein” word? Als jij dat zelf geen probleem vind ?
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
13-06-2020 23:26
Zo zou je het idd ook op kunnen lossen TO? Dat jij voor jezelf bijvoorbeeld een slaapbank met een extra goed matras koopt dat degelijk slaapt en van de slaapkamer zijn kamer maakt?
Maar dan kan zoon nog altijd niet in de leefruimte blijven zitten met vrienden, blijven gamen tot 12 uur 's nachts, ... want mam wil slapen.
En hoort elk woord dat zoon vertelt tegen zijn vrienden.

En als kind 's ochtends om 6u30 moet opstaan voor school en jij bent vrij omdat je een dagje verlof hebt ben je geheid mee wakker.
Terwijl een 14 à 15-jarige perfect zijn plan kan trekken 's ochtends.

En kind voelt zich waarschijnlijk ook nog eens schuldig dat hij de enige slaapkamer in huis "afneemt".
Dus blijft na een tijd maar bij pa, zodat mam tenminste een fatsoenlijk slaapkamer heeft.
Is dit nu later?
Ik denk dat ik nog een keer ga kijken en zoon meeneem. De plek, midden in centum, ten opzichte van nu rand klein dorp, zal hem sowieso aanspreken.
Stof tot nadenken.
En je kan zelf ook nooit eens iemand mee naar huis nemen.

Want je wil niet dat je zoon je ziet en hoort ketsen in de living :-D.
Laat staan dat er ooit sprake kan zijn van een serieuze vaste relatie de komende jaren.
Is dit nu later?
Ik doe dat soort dingen niet als hij er is. Haha. Tegen de tijd dat het serieus wordt, wordt het tijd dat we ons een nachtje inhouden. 😉
Maar over hoeveel vierkante meter hebben we het eigenlijk? Hoe 'klein' is het appartement?

De slaapbank constructie werkt voor jou met een nog geen 2 jarig kind, maar dat lijkt mij niet vergelijkbaar met TO en een 14 jarige puber.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Of voor zoon een bed (of goede slaapbank) in de woonkamer?

En dan de afspraak maken dat je je vaker terug trekt op je eigen slaapkamer als hij er is en wil gamen of zijn vrienden wil ontvangen - mits jouw slaapkamer groot genoeg is om daar in voorkomende gevallen de avond door te brengen.

Zowel zoon als jij zullen niet altijd tegelijk thuis zijn?

Wel een lastig moment nu: als zoon gaat studeren en op kamers gaat, is het maar van tijdelijke aard. Blijft hij tot zijn 30e thuis wonen is het weer wat anders.
Kimm811 schreef:
13-06-2020 23:30
Ik denk dat ik nog een keer ga kijken en zoon meeneem. De plek, midden in centum, ten opzichte van nu rand klein dorp, zal hem sowieso aanspreken.
Stof tot nadenken.
Je zoon is loyaal naar jou toe en zal daarom waarschijnlijk om jou te pleasen meegaan in jouw voorkeur. Maar een kind van die leeftijd heeft, zeker omdat hij elke week verkast, een eigen plek nodig. En een zonder dat zijn moeder daarvoor in de woonkamer slaapt. Gun je kind een eigen plek. Juist deze jaren zijn belangrijk voor hem om zich terug te kunnen trekken of om in zijn kamer zij eigen identiteit te kunnen laten spreken. Voor het zelfde geld gaat hij over 4 jaar op kamers en dan kun je kijken naar een andere woonplek.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
Eh. Nee natuurlijk niet.
De slaapkamer voor je zoon en een bedstee voor jou?

Afbeelding
Afbeelding
Ik zou zelfs voor mij alleen 1 slaapkamer te weinig vinden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
60 m2 is de oppervlakte. Met een slaapkamer van 4x3,5

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven