3 kittens tegelijkertijd adopteren?

01-12-2011 13:41 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben mij zo goed geholen met kattentips, dus ik vroeg me af of hier misschien ook iemand advies over heeft?

Een vriendin van me gaat ook kittens adopteren, maar dan uit het asiel. Zij mag ze volgende week al ophalen, maar nou blijkt dat het derde en laatste kitten nog 'over' is. Nu vindt ze het zo zielig om die alleen achter te laten en twijfelt ze of zij het katertje niet met de 2 zusjes mee moet nemen.

Maar is 3 kittens tegelijkertijd wel handig? Qua opvoedbaarheid, derde wiel aan de wagen enzo?

Iemand ervaring hiermee? Bedankt alvast!
Als ze er het geld (vooral voor de DA!) en de ruimte in huis voor heeft is er niets aan de hand, want die kittens zullen het samen prima naar hun zin hebben.

Ze moet dan wel het katertje vroeg castreren om ongelukjes met de poesjes te voorkomen.
Voor de katten lijkt het me alleen maar beter.

Mits ze voldoende ruimte hebben, en je zal er iets meer handen vol aan hebben (kattenbak/spelen/extra kosten/in de gaten houden in het begin etc.)
Ik zou het doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik heb al eens 2 kittens gehad, en ook wel 3. Is superleuk. Spelen met de staart van je broertje is nog leuker dan spelen met je eigen staart. En als ze met z´n drietjes in 1 mandje kruipen zijn ze om te knuffelen.

Hier zijn ze inmiddels allemaal groot en gaan hun eigen gang. Alleen de kater poetst het neusje van de jongste nog wel eens.
Ik weet het niet. In het verleden heb ik wel vechtende broertjes en zusjes meegemaakt die het samen helemaal niet zo leuk leken te hebben. Na de castratie werd dat knokken wel minder, overigens.

Mensen adviseren vaak dat het gewenst is dat katten samen geplaatst worden, maar ik vermoed sterk dat er heel wat einzelgängers onder de katten zijn!

Ik probeer het je niet af te raden, want voor hetzelfde geld wordt het wel een succes.
Dat is ook weer waar Artpiraat want je hebt soms knokkende broertjes en zusjes, aangezien ze in de natuur uit elkaar gaan als ze ouder worden en nu niet.

En dan heb je nog de einzelgängers, maar als katten van jongsaf aan samen zijn wennen ze meestal wel volledig aan elkaar (als ze tenminste niet gaan vechten, wat dus soms ook kan).
Ik geloof dat het asiel ze gecastreerd plaatst, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Hmm, lastig. Vrouwtjeskatten leven in de natuur geloof ik wel samen, dus dan zou juist de aanwezigheid van een (jeweetwel)kater dat kunnen verstoren?
Ik heb destijds mijn katertjes als kitten gekocht. (Ze worden in Spanje verkocht in de winkel). Ze zaten met hun twee zusjes en de katertjes waren dus broertjes van elkaar. De winkeleigenaresse zei toen dat ze altijd zo leuk met elkaar speelden. Dus nam ik ze beide.

En het gaat heel goed thuis. Natuurlijk hebben ze wel eens ruzie /vechten ze met elkaar, maar ik zie ze ook vaak genoeg samen in een mandje liggen of naast elkaar op de krabpaal zitten.

Ze hebben beide een ander karakter, maar omdat ze elkaar vanaf het begin kennen gaat het goed.

Als jouw vriendin het financieel kan redden ,dan zou ik ze alle drie meenemen. Het is toch sneu als er eentje alleen achterblijft. Zorg er wel voor dat het katertje op tijd gecastreerd wordt en laat de vrouwtjes eventueel ook helpen.
quote:iris1969 schreef op 01 december 2011 @ 14:05:

Dat is ook weer waar Artpiraat want je hebt soms knokkende broertjes en zusjes, aangezien ze in de natuur uit elkaar gaan als ze ouder worden en nu niet.

En dan heb je nog de einzelgängers, maar als katten van jongsaf aan samen zijn wennen ze meestal wel volledig aan elkaar (als ze tenminste niet gaan vechten, wat dus soms ook kan).

Een van de katten die ik gehad heb, bloeide op na de dood van zijn broertje. Het geknok was misschien best vermoeiend voor hem.

Daarentegen hebben mijn ouders ook weer katten gehad die wel samengingen met broers/ zusters.

Zoveel karakters, zoveel mogelijkheden.
En het kan ook anders, bij mij niet meerdere uit 1 nestje maar die waren er niet omdat ik verwaarloosde katten heb opgevangen. Maar die 2 kleintjes van mij zijn net een liefdesstelletje. Die ene is de schaduw van de andere, wat de ene doet, doet de ander ook. Echt billemaatjes. Ze zijn helemaal verliefd op elkaar. Slapen, spelen, wassen, alles doen ze samen. Uit mijn situatie kan ik het echt aanraden. Ook hiervoor was ik voor meerdere katten ipv 1.

Als die vriendin het kan betalen zou ik ze dus alle drie nemen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:naira1986 schreef op 01 december 2011 @ 14:13:

Ik geloof dat het asiel ze gecastreerd plaatst, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Hmm, lastig. Vrouwtjeskatten leven in de natuur geloof ik wel samen, dus dan zou juist de aanwezigheid van een (jeweetwel)kater dat kunnen verstoren?Dat hoeft niet, want bij zwerfkatten in de stad leven mannetjes en vrouwtjes ook bij elkaar in 1 groep, maar soms zie je wel vechtende nestgenootjes als ze later groter zijn, maar ze kunnen ook dikke vrienden zijn.
quote:Mylene_Valerie schreef op 01 december 2011 @ 14:26:

En het kan ook anders, bij mij niet meerdere uit 1 nestje maar die waren er niet omdat ik verwaarloosde katten heb opgevangen. Maar die 2 kleintjes van mij zijn net een liefdesstelletje. Die ene is de schaduw van de andere, wat de ene doet, doet de ander ook. Echt billemaatjes. Ze zijn helemaal verliefd op elkaar. Slapen, spelen, wassen, alles doen ze samen. Uit mijn situatie kan ik het echt aanraden. Ook hiervoor was ik voor meerdere katten ipv 1.

Als die vriendin het kan betalen zou ik ze dus alle drie nemen.Mijn katers zijn ook zo klef en echt reuze lief samen, maar die kwamen pas later bij elkaar. Het is dus lastig te zeggen wat er gaat gebeuren in de toekomst.
[quote]iris1969 schreef op 01 december 2011 @ 14:34:

[...]

Mijn katers zijn ook zo klef en echt reuze lief samen, maar die kwamen pas later bij elkaar. Het is dus lastig te zeggen wat er gaat gebeuren.[/quote]

Waarom zeg je dan eerst "want die kittens zullen het samen prima naar hun zin hebben."
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb 3 katten. De 2 jongsten komen niet uit 1 nest, ze schelen 2,5 mnd. De 1 is een mannetje, de ander een vrouwtje.

Ook hier, waar de 1 is is ook de ander (inmiddels zijn ze ruim 1 jaar). Ook met de oudere kat gaat het prima. Deze speelt echt de "grote broer".

Eigenlijk zijn ze met z'n alleen een erg klef stel.....
Kosten en ruimte zijn geen probleem. Het gaat er echt om of het wel leuker is voor de katten.

Bedankt voor de reacties in ieder geval! Op dit moment verwacht ik eigenlijk dat het kleine snoetje zo onweerstaanbaar zal zijn dat ze gewoon alledrie meekomen ;)
quote:naira1986 schreef op 01 december 2011 @ 15:46:

Kosten en ruimte zijn geen probleem. Het gaat er echt om of het wel leuker is voor de katten.

Bedankt voor de reacties in ieder geval! Op dit moment verwacht ik eigenlijk dat het kleine snoetje zo onweerstaanbaar zal zijn dat ze gewoon alledrie meekomen ;)En als dat niet gebeurt vindt de kleine man vast snel een ander huis, want schattige kittens blijven gelukkig nooit lang hangen in een asiel.
Ik ken helaas zo'n verhaal waarbij de katers vechten. Ik heb er 3. (1 is inmiddels l 16, dus geen broer). 2 van de 3 zijn broers van elkaar, geen dag alleen geweest en toch moeten ze elkaar niet. Vechten, blazen etc.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Doen! Ik heb ooit zelf 2 kittens uit het asiel gehaald, en heb er nog steeds spijt van dat ik dat leuke zwart-witte kreltje niet meegenomen heb... en dat is al weer 19 jaar geleden!!
Doen! Ik heb 12jr geleden 2 poesjes uit n nest gehaald en katertje. (Broertje) achtergelaten. Hoorde later dat hij is weggelopen, nooit meer teruggezien. Had er later spijt van. Waar plek is voor twee... Wel op tijd (!) Laten castreren-steriliseren! En katten zijn zO leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven