7 kleine eendjes gered.

06-06-2012 09:21 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik net samen met man naar het werk reed en uit de tunnel kwam zag ik in mijn ooghoek een platgereden moedereend liggen.

Even verderop renden 7 zwaar gestresste baby eendjes vlak bij een druk kruispunt en gingen elke keer bijna de weg op.

Wij zijn gestopt en ik heb ze naar het tankstation wat vlakbij was kunnen drijven in een hoekje alwaar man ze 1 voor 1 heeft gepakt en in de achterbak heeft gezet.

Nu zitten ze in een doos met een dekentje en een kruikje op ons werk en komt de dierenbescherming (vogelklas) ze straks ophalen.

Ik ga ze zo hardgekookt eigeel voeren (dat mocht na overleg met de vogelklas) ze hebben een bakje water en zitten lekker tegen elkaar aan.

Hoop dat ze allemaal blijven leven maar ben er erg van onder de indruk.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Een vriendin van me had ook eens pulletjes gered. Ze zag een moedereend, blijkbaar een niet al te intelligente, over een rooster lopen. De pulletjes er natuurlijk achteraan. En een voor een, plop, plop, vielen ze door het rooster in de put.

Gelukkig zag die vriendin het, en heeft het rooster geopend en de pulletjes er weer uit gehaald (verdere details weet ik niet meer).

Alsof het leven van een pulletje niet al gevaarlijk genoeg is zonder een moeder die je in een put laat vallen, pffff...
Wat lief!
Update:

ze slapen lekker nu. Andere collega en ik brengen ze straks naar de vogelopvang.

ophalen wordt lastig aangezien ze daar maar de beschikking hebben over 1 auto en met vrijwilligers werken.
GElukkig bestaan ze nog, mensen die zich ergens om kunnen bekommeren, die niet achteloos ergens overheen stappen en alleen maar "ach, jammer" denken.

Nu hebben ze een kans en ik denk ook wel dat ze het redden. Heb je een warmtelamp om over te te hangen, of misschien een rubberen kruikje met warm water en een handdoekje om op te liggen?
Wat een fijn bericht.

Ik heb op dit moment een jong musje boven, in afwachting van de dierenambulance. Die werd belaagd door een kat. Gelukkig heeft hij geen wondjes en hij maakt behoorlijk wat herrie. Zal dus wel goedkomen.
Wat een topwijf ben jij :-)
quote:iones schreef op 06 juni 2012 @ 12:09:

GElukkig bestaan ze nog, mensen die zich ergens om kunnen bekommeren, die niet achteloos ergens overheen stappen en alleen maar "ach, jammer" denken.

Nu hebben ze een kans en ik denk ook wel dat ze het redden. Heb je een warmtelamp om over te te hangen, of misschien een rubberen kruikje met warm water en een handdoekje om op te liggen?

ze liggen op een deken in een doos met twee kruikjes.

Warmelampen hebben we niet.
quote:Ikbenanoniem schreef op 06 juni 2012 @ 12:20:

Wat een fijn bericht.

Ik heb op dit moment een jong musje boven, in afwachting van de dierenambulance. Die werd belaagd door een kat. Gelukkig heeft hij geen wondjes en hij maakt behoorlijk wat herrie. Zal dus wel goedkomen.ahhhh lief, succes, hoop dat het goed komt.
Ik zag een paar dagen geleden ook een vrouw een auto uitstappen om een stel ganzen met kuikens van de weg af te drijven. Die beesten wilden het zebrapad oversteken, maar dat is op een druk kruispunt inclusief trambaan niet zo'n goed idee.

Het was een deftige dame, met keurig gekapt haar en een sjiek sjaaltje, en wapperend met een map heeft ze alle ganzen weer op de kant gekregen. Het kon haar niets schelen dat het ondertussen groen was en ze drie rijen verkeer ophield.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Wat een goed nieuws! Fijn dat er nog mensen zijn zoals jullie!
quote:tyche schreef op 06 juni 2012 @ 12:56:

Ik zag een paar dagen geleden ook een vrouw een auto uitstappen om een stel ganzen met kuikens van de weg af te drijven. Die beesten wilden het zebrapad oversteken, maar dat is op een druk kruispunt inclusief trambaan niet zo'n goed idee.

Het was een deftige dame, met keurig gekapt haar en een sjiek sjaaltje, en wapperend met een map heeft ze alle ganzen weer op de kant gekregen. Het kon haar niets schelen dat het ondertussen groen was en ze drie rijen verkeer ophield.

Helemaal mooi! Met dit soort dingen maak je het verschil. Je niet mee laten slepen door de haast en het individualisme van de maatschappij. Gewoon te allen tijde je bekommeren om je hulpbehoevende medemens of dier.

Misschien vinden mensen dat ik overdrijf, maar ik liep net het station in voor een treinreis van een uur, en toen zat er ineens een klein rupsje op mijn krant. Totaal kansloos zou hij natuurlijk zijn in een station of trein. Heb ik hem een uur lang over mijn krant laten lopen en in de gaten gehouden en bij aankomst in een rij planten gezet (hoop dat het planten waren die hij lust). Ook zo'n rupsje is voor mij belangrijk, die moet gewoon ook een mooie vlinder kunnen worden.
Fijn om te lezen dat een hoop mensen het verschil nog willen en kunnen maken al is het diertje nog zo klein.
Fijn nieuws inderdaad, ik hoop dat het goed met ze komt
quote:wdr schreef op 06 juni 2012 @ 13:24:

[...] Totaal kansloos zou hij natuurlijk zijn in een station of trein. Heb ik hem een uur lang over mijn krant laten lopen en in de gaten gehouden en bij aankomst in een rij planten gezet (hoop dat het planten waren die hij lust). Ook zo'n rupsje is voor mij belangrijk, die moet gewoon ook een mooie vlinder kunnen worden.

Ja, zo eentje ben ik ook wel ja

Mijn man word helemaal gek van me omdat ik de slakjes die ik weleens tegenkom op de weg voor ons tussen onze plantjes zet
Heel herkenbaar. Ik vang bijen die binnen zitten en zet ze buiten. Idem met spinnetjes ineen winkelcentrum. En ja, ik zet slakken ook meestal uit de gevarenzone van voetpad, weg of fietspad.

En hoeveel vogels ik al niet richting vogelopvang heb gebracht. Met verdwaalde katten heb geleurd. Zwerfkatten een nieuw huis heb bezorgd.

De lijst is lang.
Wat een hoop lieve mensen hier. Ik moet toegeven dat ik een grote spin, een kakkerlak of een vlieg niet dezelfde behandeling had gegeven. Maar ja, die redden zich vast wel in een trein of station.

Zitten tussen deze dierenweldoeners veel vegetariërs of zelfs PvdD stemmers?
Wat schattig

Fotootje?
Heb je al een foto?!!

Ik google op afbeeldingen van `pulletje´...
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Geweldige actie Sprokkelientje. Ook de andere mensen die zo met dieren begaan zijn. Voor iedereen een
hopelijk redden ze het! goede actie iig!

Hier zag ik vanmorgen een dood jong eendje... die was goed aangereden want zn ingewanden lagen naast um... en dat in een gebied waar je max 5 km per uur mag + iedereen hier weet dat die beestjes daar lopen... zo sneu
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Zo, vanmiddag de eendjes naar de vogelopvang gebracht alwaar ze lekker warm en op temperatuur liefdevol opgevangen zijn...alle 7 levend en wel.

Volgens de medewerkster waren ze een dag of 4 oud en zagen ze er weldoorvoed en levendig uit. Ze worden in een warmtehok geplaatst en daar verder grootgebracht. Als ze volwassen zijn worden ze in de natuur (singel of sloot) uitgezet.

Eind goed al goed.

Enne...dames sorry dat ik geen foto kan plaatsen, lukt mij echt niet, heb geen smartphone en dus geen foto's gemaakt.

Een dag om met veel warme gevoelens op terug op te kijken in elk geval.

Altijd al een zwak gehad voor kleine eendjes en nu heb ik ze van heel dichtbij mee mogen maken.
Wow!!! Serieus wat goed dat jullie dit gedaan hebben!! Wat een helden!!

Hopen dat de kleintjes het halen!!

Supergedaan!!
Spinnen gaan bij mij naar buiten, vliegen, wespen, bijen ook. Er ligt een dode hommel in de slaapkamer en dat vind ik zo jammer, ik vind hommels enorm gezellig. Eet geen vlees, stem geen PvdD.

Super TO, goed gedaan!
Update:

Net gebeld met de vogelopvang. De eendjes leven nog en hebben de nacht goed doorgebracht. Het gaat zelfs zo goed met ze dat ze in de loop van de ochtend bij de groep andere eenden geplaatst zijn.

En dat ze nog maar lang en gelukkig mogen leven...
quote:sprokkelientje schreef op 07 juni 2012 @ 11:57:

Update:

Net gebeld met de vogelopvang. De eendjes leven nog en hebben de nacht goed doorgebracht. Het gaat zelfs zo goed met ze dat ze in de loop van de ochtend bij de groep andere eenden geplaatst zijn.

En dat ze nog maar lang en gelukkig mogen leven...

Foto! Foto! Foto! Foto! Foto! Foto! Foto! Foto!

Foto! Foto!

Foto! Foto! Foto! Foto!

Wat zeg ik? FOTO!
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven