7 kleine eendjes gered.

06-06-2012 09:21 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik net samen met man naar het werk reed en uit de tunnel kwam zag ik in mijn ooghoek een platgereden moedereend liggen.

Even verderop renden 7 zwaar gestresste baby eendjes vlak bij een druk kruispunt en gingen elke keer bijna de weg op.

Wij zijn gestopt en ik heb ze naar het tankstation wat vlakbij was kunnen drijven in een hoekje alwaar man ze 1 voor 1 heeft gepakt en in de achterbak heeft gezet.

Nu zitten ze in een doos met een dekentje en een kruikje op ons werk en komt de dierenbescherming (vogelklas) ze straks ophalen.

Ik ga ze zo hardgekookt eigeel voeren (dat mocht na overleg met de vogelklas) ze hebben een bakje water en zitten lekker tegen elkaar aan.

Hoop dat ze allemaal blijven leven maar ben er erg van onder de indruk.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Wat lief!

Je bent mijn held van de dag!!
Wat ontzettend fijn dat er mensen zijn zoals jij en je man.

Held!!
Wat zielig voor die moedereend en die pulletjes. Geweldig dat je ze hebt weten te vangen en dat ze iig goed terecht komen.

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Kuzu schreef op 06 juni 2012 @ 09:24:

Wat lief!

Je bent mijn held van de dag!!

En de mijne!

Lief van je!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Wat lief!

Met zijn zevenen blijven ze wel beter warm dus dat is wel iets positiefs.

Ik had een aantal jaar geleden twee gansjes 'gered' die hun moeder kwijt waren. Ik vind kleine vogels zo cute

Soms kun je, als je weet waar ze geplaatst worden, nog wel langsgaan om te kijken. De medewerkers snappen dat meestal wel omdat ze zelf helemaal gek zijn van dieren.
Ach jezus wat zielig, en wat lief van jullie!!
Goed gedaan
Wat zijn jullie top zeg!!
Ach wat lief zeg!
quote:Kuzu schreef op 06 juni 2012 @ 09:24:

Wat lief!

Je bent mijn held van de dag!!Mijne ook! Wat supergoed van je!!!
Ze liggen nu lekker tegen elkaar aan te slapen, af en toe een piepje. De kruik houdt ze warm en ze leven nog allemaal.

Zal er straks moeilijk afstand van kunnen doen denk ik.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
picture!!!
Foto!

Goed gedaan hoor!!!
Aah wat zielig ! En wat goed dat je ze gered hebt! Zo erg die hulpeloze beestjes met een dode mama.... Krijg er bijna tranen van in m'n ogen.
Wat lief. Als je kleine eendjes redt gaan ze al heel snel denken dat jij hun moeder bent, ze lopen je dan overal achterna.
verba volant, scripta manent.
Lief! Hoop ook dat ze t redden
Heeeeeel lang geleden, toen ik nog een klein pimpelmeesje was, hadden wij ooit 3 eendekuikens gevonden naast een dode moeder.

1 kuikentje was de volgende dag al dood, de volgende 2 weken later, maar nummer 3 is jarenlang bij ons gebleven. Hij vloog wel weg natuurlijk, maar kwam altijd 'thuis', toen ie groot was zelfs met vrouw en kinderen... Zooooo leuk!
Foto!
Ahh.. how cute!!
Ohhhhh, mijn dag is goed!!!!
quote:pimpelmeesje67 schreef op 06 juni 2012 @ 09:46:

Heeeeeel lang geleden, toen ik nog een klein pimpelmeesje was, hadden wij ooit 3 eendekuikens gevonden naast een dode moeder.

1 kuikentje was de volgende dag al dood, de volgende 2 weken later, maar nummer 3 is jarenlang bij ons gebleven. Hij vloog wel weg natuurlijk, maar kwam altijd 'thuis', toen ie groot was zelfs met vrouw en kinderen... Zooooo leuk!

Heb je goed gedaan!

Doet me denken aan deze bankier die ook kuikens redt (vanaf 00:36), al was de moeder daarvan nog wel in leven.
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Wat goed van jullie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven