A house is just a house....

09-01-2016 19:03 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een wanstaltig tegeltje wat ik op Facebook tegenkwam met de braaktekst

"A house is just a house. Friends and family make it home"

Toen ik klaar was met braken bedacht ik mij, het is nog een belachelijke stelling ook.

Ben het er totaal niet mee eens. Mijn huis is mijn huis omdat het MIJN plek is. Omdat ik het ingericht heb, omdat ik er kan doen en laten wat ik wil, omdat ik daar helemaal mezelf kan zijn en omdat het de plek is waar ik zo héérlijk op de bank kan crashen na een zware werkdag.

Dus wat vinden jullie? Want maakt je huis echt jouw plekje?

Friends en family of vinden jullie dat net zo belachelijk als ik en hebben jullie een hele andere reden waarom juist je eigen huis zo fijn is? Bijvoorbeeld dat er van die fijne mooie originele lekker gekke tekstborden hangen?
668, the neighbour of the Beast
Ik zou nooit van die rare Engelstalige borden ophangen, dit om te beginnen. Zal best hip zijn, om het in het Engels te doen, maar volgens mij wonen we nog steeds in Nederland.

En mijn huis is mijn huis omdat ik me er thuisvoel, we het huis hebben uitgezocht op een sfeer die ons beiden aanspreekt en ingericht met spullen waar we blij mee zijn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Dan hang je een bordje op wat begint met "Een huis is alleen maar een huis"

Maar ik vond afgezien van het braakgehalte van dergelijke borden deze stelling ook ZO stom.

Alsof mijn huis pas mijn plekje is als ik een half miljoen vrienden over de vloer heb...
Ik las laatst te koop staan

Home is.....

Where the wifi connects automatically

Nou,

Daar kon ik me wel in vinden

Maar heb toch niet het bord gekocht
Marels, ik ben het he-le-maal met je eens.

Mijn huis is mijn huis JUIST OMDAT het MIJN huis is.

Het voelt goed, het voelt thuis, het voelt prettig, het voelt als mij.

Mijn inrichting, mijn spulletjes, mijn gezin. Sterker nog, het voelt het aller aller aller prettigst als ik (samen met mijn gezin) erin vertoef. En absoluut niet als vrienden, andere familie en/of kennissen erin vertoeven.

Het gaat om mij en mijn gezin in ons huis met onze vertrouwde heerlijke spulletjes.

En wij hebben echt geen duur design, geen overmatige luxe, geen tonnen erin gestopt. Met onze smaak, al dan niet van winkels zoals oa Ikea, Action, Xenos is het ons fijne warme thuis.

Huis=thuis.
quote:absor schreef op 09 januari 2016 @ 19:10:

Ik las laatst te koop staan

Home is.....

Where the wifi connects automatically

Nou,

Daar kon ik me wel in vinden

Maar heb toch niet het bord gekochtNeuj. Er zijn meer plekken (bij ouders, broers, zussen, werk) waar ik automatisch op de WiFi inlog, maar ik heb echt toch maar één huis. Dat ook zonder vrienden en familie mijn (t)huis is. Ik ben het dus helemaal eens met TO. En ik verafschuw die vreselijke borden, of ze nu in het Engels of in het Nederlands zijn.
Ik bedacht me er nog één; het is MIJN huis omdat ik me er elke maand blauw voor betaal

Dus dan mag ik ook lekker helemaal doen wat ik zelluf wil.

Overigens vind ik nog erger dan de Engelstalige tekstborden de Action-borden met "In dit huis...."

Daar ga ik echt accuut van aan de diarree.

Maar die Engelse zijn ook niet best nee.
JUIST zonder vrienden en familie is het thuis Prik.

Mijn man mag dan nog net binnen maar verder doe je pas lekker ongegeneerd waar je zelf zin in hebt (lees; een hele dag in je pyjama Netflixen, omdat het kán) als al die vrienden en familie eindelijk opgerot zijn
Ach, ik beken.....ik heb op toilet twee tekstbordjes hangen. Die twee vind ik lief en die hebben dat plekje verdiend.
Mijn huis is mijn thuis door de locatie met relatief veel groen. Het is ook mijn thuis omdat het verbouwd is naar mijn persoonlijke smaak door mijn vader. Een random dak boven je hoofd is op zeker niet je thuis.
Shoot first, ask questions later!
quote:Troelalaaaa schreef op 09 januari 2016 @ 19:16:

Ach, ik beken.....ik heb op toilet twee tekstbordjes hangen. Die twee vind ik lief en die hebben dat plekje verdiend.

Nu moet je bekennen wat er op staat ook
Marels, weet je waar wij echt van kunnen genieten?

Na een dagje weg de straat inrijden, elkaar aankijken en zuchtend bekennen dat het heerlijk is om thuis te komen.

Na een inspannende dag in ons heerlijke frisse warme bed in slaap vallen. Wat een genot.

'S avonds op de bank tegen elkaar aangeknuffeld een leuke film of serie kijken, om je heen kijken en stil staan bij het feit dat het voelt als heerlijk, knus en van ons.

Heerlijk om zo te mogen en kunnen genieten van ons eigen huisje.
Dat is het voor mij dus ook Troel.

Gewoon na een lange werkdag samen op de bank ploffen en domweg tv kijken.

Of inderdaad na een lange dag de oprit oprijden, lekker de kachel aan maken en weten dat je weer thuis bent

Ik heb het met dit huis ook veel meer. Het vorige huis was van mijn man, door hem ingericht en dat voelde toch anders.

Dit is veel meer.... mij.
Mijn partner en zoon zijn mijn "family" en in dat opzicht klopt zo een bordje wel voor mij. Dan is een huis wel een huis en geen thuis zonder hen.

Natuurlijk is mijn huis mijn thuis omdat ik het naar mijn smaak heb ingericht enzo maar denk dat je iets te veel nadenkt over iets wat als decoratie dient..
Ik zag vandaag bij de v&d verschillende artikelen waarop stond; collect memories, not things. Dat herinnerde me er even aan dat ik idd niks moet kopen omdat we gaan verhuizen over een paar maanden en ik juist aan het declutteren ben. XD

Maar on topic, vrienden en familie maken mijn huis niet thuis. Mijn huidige huis voelt ook niet als een thuis, maar als een plek waar ik nou eenmaal woon. Het wordt denk ik pas een thuis wordt als je ervan kan genieten. Daar heb je niet per se vrienden of familie voor nodig.
Ik ben meer van Paul Young. Wherever I lay my hat. That's my home.

Ik echt niet zoveel aan de stenen en spullen. Te veel verhuisd in mijn leven.

Maar ik ben wel blij met ons eigen huis (bijna eigen, groot deel afbetaald). Maar mocht ik morgen het huis uit moeten. Dan is dit geen enkel probleem.

Ik voel me eigenlijk overal wel thuis.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik denk dat dat wel een goeie is Amby, dat een huis pas thuis is als je er van kunt genieten.
Nonsens.

Mijn huis is mijn huis (of ons huis) omdat we er meteen verliefd op werden, dat dit het eerste en enige huis is wat we hebben gezien. Wat we meteen hebben gekocht. Ons eerste huis samen. Ondat we elke cm van het huis liefdevol hebben opgeknapt, met bloed zweet en tranen en veel liefde, jaar na jaar na elke keer een beetje gespaard te hebben. Omdat er zoveel plekjes zijn waar we herinneringen aan hebben. De eerste beschadiging in de nieuwe keuken, het vlekje op de vloer, ongelukje van de kat. Alle spulletjes die we samen verzameld hebben, erfstukken, design, kringloop, zelfgemaakte meubels. De vogelkooi die ik geweldig vind en mijn vriend afschuwelijk. Zijn lamp die hij al jaren geeft en niet weg kan doen en die ik gedoog. Een plek waar ik me veilig voel, waar ik kan zijn wie ik ben, in pyama op de bank met een masker op mijn hoofd met mijn geliefde katten om me heen. De plek waar ik met liefde een kamertje heb ingericht voor ons eerste kindje! DAT is mijn huis en niet Just a home.
quote:Troelalaaaa schreef op 09 januari 2016 @ 19:20:

Marels, weet je waar wij echt van kunnen genieten?

Na een dagje weg de straat inrijden, elkaar aankijken en zuchtend bekennen dat het heerlijk is om thuis te komen.

Na een inspannende dag in ons heerlijke frisse warme bed in slaap vallen. Wat een genot.

'S avonds op de bank tegen elkaar aangeknuffeld een leuke film of serie kijken, om je heen kijken en stil staan bij het feit dat het voelt als heerlijk, knus en van ons.

Heerlijk om zo te mogen en kunnen genieten van ons eigen huisje.Dit voelt voor mij ook zo, ik ben ook echt elke dag blij met ons huis. We hebben dit vijf jaar geleden gekocht en het is heerlijk rustig gelegen aan een doodlopend straatje. We hebben een fijne buurt zonder dat we overlopen en ik voel me hier altijd fijn. Ik ben ook een echte huismus, kan overdag echt verlangen naar een avond op mijn bank, naar een leuk tv programma kijken met een wijntje.
quote:hamerhaai schreef op 09 januari 2016 @ 19:26:

Ik ben meer van Paul Young. Wherever I lay my hat. That's my home.

Ik echt niet zoveel aan de stenen en spullen. Te veel verhuisd in mijn leven.

Maar ik ben wel blij met ons eigen huis (bijna eigen, groot deel afbetaald). Maar mocht ik morgen het huis uit moeten. Dan is dit geen enkel probleem.

Ik voel me eigenlijk overal wel thuis.Zou je dan ook overal kunnen aarden, van Amsterdam tot Friesland, of Gent? Ik kom uit Brabant en denk toch niet dat ik in een andere provincie zou kunnen wennen, al is het maar vanwege de harde G die me zo onwennig in de oren klinkt. Ik vind het ook fijn om even bij mijn vader en moeder aan te kunnen wippen tijdens het wandelen met de hond, denk dat dat ook het thuisgevoel geeft voor mij.
Mijn huis, waar ik nu woon, is niet mijn huis.

Komt door het feit dat het van vriend is.

Ons appartementje straks is wel "ons" huis. En dan niet door vrienden, maar door ons.
Ja, ik heb in bijna alle provincies in Nederland gewoond en in eental andere landen, ook niet westerse landen. En ik heb me eigenlijk overal wel thuis gevoeld. Maar er zijn grenzen, zuid Limburg was eens maar nooit meer. 🙃
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:Marels schreef op 09 januari 2016 @ 19:15:

JUIST zonder vrienden en familie is het thuis Prik.

Mijn man mag dan nog net binnen maar verder doe je pas lekker ongegeneerd waar je zelf zin in hebt (lees; een hele dag in je pyjama Netflixen, omdat het kán) als al die vrienden en familie eindelijk opgerot zijn

Nee hoor, dat had je prima kunnen doen als ik er was.

Ik vind niks relaxer dan dat!
Hoe komt het zo dat je al die provincies hebt gehad Hamerhaai? Ik vind dat wel interessant. Woonprogramma's en funa volg ik ook altijd.

Ik ben zelf wel een keer of 8 verhuisd, maar eigenlijk altijd wel binnen het dorp.
Thuis is waar mijn man en kinderen zijn. Ik kan op veel plekken aarden en ben vaak verhuisd. Het hele land door en ook naar het buitenland. Ik zie overal wel weer de charme van in.

Maar toen mijn man over het huis 4 huizen geleden zei: "we zouden hier tot ons pensioen kunnen wonen", kreeg ik het acuut benauwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven