AAAAAHHH!!! Muis in huis!!!

13-07-2011 21:53 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zit ik nietsvermoedend op de bank, laptop op schoot, schuin oog op de tv. Zie ik uit mijn ooghoeken iets bewegen in de buurt van de deur. Alsof er een donker balletje naar binnen rolt.

Dus ik kijk, en zie inderdaad iets donkers. Ik kijk weer terug naar de tv, tot ik het weer zie bewegen. En ineens valt het kwartje. Het wandelt, er zit een staart aan...

MUIS!!!!!!!

Nu woon ik in een jaren 30 huis (bovenwoning), we letten er altijd op dat we ons eten niet-toegankelijk opslaan, juist omdat mijn vriend in zijn studentenhuis wel eens last had van muizen. Al 4 jaar niks aan het handje.

En nu staat het huis van de onderburen al meer dan een half jaar leeg. Er komt niemand (staat te koop en weinig kijkers), het wordt niet schoongemaakt (wij lopen nog wel eens binnen om de kranen te laten lopen en de toilet door te spoelen, we hebben een sleutel), en nu hebben we het vermoeden dat ie daar vandaan komt.

Het rotbeest is spoorloos.

We hebben net alles in huis gezocht wat mogelijk eetbaar zou kunnen zijn. Ik had toevallig net een grote plastic doos bij de Ikea gekocht, dus die stond soort van 'klaar'. Alles is weg, en vriendlief is valletjes aan het zetten. Morgen de voorraadkast in, het mag daar wel weer eens schoongemaakt en opgeruimd.

En het stomme is... Nergens een muizenkeutel te vinden.

Grrrrr.... Voor het eerst in mijn leven een muis in mijn huis. En ik knijp m nu al voor morgen, als ik die kast ga schoonmaken. Stel je voor dat ie ineens ergens onder vandaan rent...

Of dat ie morgen ineens in de val zit en ik m daar vind. (Oke, dan is ie dood. Maar een dode muis is ook eng)

Adem in, adem uit... zo erg zijn muizen ook weer niet toch? Ik woon in een vergelijkbare woning, en af en toe een muis hoort er een beetje bij vind ik.

Toen ze met z'n allen kwamen overwinteren omdat de winkel beneden ging verbouwen vond ik het minder.. Toen heb ik een keer acht in één nacht gevangen (waarvan 1 in m'n rugzak en daarna de muis uit het raam gegooid )

Je kan ook een muisvriendelijke muizenval neerzetten en de muis de volgende ochtend een km of wat verderop in een parkje zetten als je dat minder eng vind..
Hahaha sorry hoor, maar ik moest gewoon even lachen om hoe jij je topictitel bracht. Voor het eerst vandaag dat ik kan lachen, dus ben je dankbaar.

Maar kan me voorstellen dat je niet op muizen in huis zit te wachten. Kan het niet gewoon een verdwaald veldmuisje zijn?

Alhoewel, even teruggelezen, maar zie dus dat je in een bovenwoning woont. Nou ja..heel erg ontzettend verdwaald veldmuisje dan misschien?
quote:nieuwemaan11 schreef op 13 juli 2011 @ 21:58:

Je kan ook een muisvriendelijke muizenval neerzetten en de muis de volgende ochtend een km of wat verderop in een parkje zetten als je dat minder eng vind..

Oh nee... Zo humaan ben ik nou ook weer niet!

Ik vind het gewoon vieze rotbeesten. En ik wil ze liever niet in mijn huis. Het idee van muizenkeutels en aangevreten dingen...

Ik vind het best dat ie even kwam kijken, maar echt, het idee dat ie zomaar ergens vandaan kan schieten... IIIIIEEEEEHHH!!!
Jeetje mina, het is maar een muisje hoor. Een doodsbang beestje dat bovendien 160 x kleiner is dan dat jij bent. Wat is er in godsnaam eng aan? Hij kruipt 's nachts echt niet in je haar of onderbroek ofzo.....
Ik voel met je mee.

Ik heb ook eens muizen gehad en toen ik van die gifdoosjes neerzette heb ik er geen last meer van gehad. Ook toen ik ging verhuizen geen muizenlijkjes gevonden.
Een verdwaalde veldmuis? Midden in de stad?

Neeee... Zo landelijk is onze buurt nou ook weer niet.

Hoewel, op de begane grond hebben we sinds kort nieuwe buren, heeft ruim een half jaar leeggestaan. En die hebben een kat. Wie weet is ie gevlucht...

(Oh, en nou niet gaan denken dat alle buren voor ons wegvluchten hoor... De buurvrouw van de begane grond is helaas overleden, en het stel wat daartussen zat is verhuisd naar een 'volwassen' woning ivm kindje op komst)
quote:SeptemberGirl schreef op 13 juli 2011 @ 22:00:

Jeetje mina, het is maar een muisje hoor. Een doodsbang beestje dat bovendien 160 x kleiner is dan dat jij bent. Wat is er in godsnaam eng aan? Hij kruipt 's nachts echt niet in je haar of onderbroek ofzo.....

Nu slaapt Karan vannacht vast niet meer! Maar serieus, ik ben het wel met je eens. Het is maar een lief klein zoogdiertje, niets engs aan!

En wbt gif: ik heb van een collega wel eens verhalen gehoord over luchtjes achter de koelkast waar je er niet bij kunt, dus dat zou ik iig niet doen.
hihihi.leuk verhaal. ik had hier ook muizen (oud huisje)

heb gifkorrels gestrooid in mn keukenkastje en eronder.een muizenval werkte hier niet.te slimme muizen denk ik!

alle voorraad zit nu in plastiek bakken.poosje geleden hoorde ik weer getippel tussen de wanden.de honden wezen de plek ook aan.en toen werd ut weer rustig.

achter de kliko buiten vond ik een dode rat.

nu is ut nog steeds rustig.
quote:Karan schreef op 13 juli 2011 @ 22:00:

[...]Oh nee... Zo humaan ben ik nou ook weer niet! Zo humaan is het ook niet altijd trouwens.. Ben een keer met de fiets gecrashed met zo'n muis in muisvriendelijke muizenval achterop... Dat was echt een minder humane dood voor Muis dan zo'n val..

Hij kruipt 's nachts echt niet in je haar of onderbroek ofzo.....

Wel onder je kussen... althans bij mij dan. En in het buitenland heb ik wel eens gehad dat ze over me heen liepen. Irritant wel.

Sorry Karan

Kom op zeg! Is het nou zo raar dat ik die beesten niet in mijn huis wil?

En dat zo'n beest banger is voor mij dan ik voor hem, dat weet ik ook echt wel. En ik sta echt niet gillend op een bank omdat ik zo'n ding zie lopen.

Ik vind het vieze beest, en ik vind het geen fijn idee dat ie ergens achter vandaan kan schieten als ik ergens in mijn huis sta. Die schrikreactie, daar gaat het mij om.
quote:nieuwemaan11 schreef op 13 juli 2011 @ 22:09:

Wel onder je kussen... althans bij mij dan. En in het buitenland heb ik wel eens gehad dat ze over me heen liepen. Irritant wel.

Dit heb ik niet gelezen, dat snap je wel he...

Gatsie! Ik ben niet bang voor muizen maar vind ze wel vies! Mijn moeder is er doodsbang voor. En dan kan je zeggen dat ze niks doen en dat ze heel klein zijn maar zij vind het echt vreselijk. Mijn man heeft de caravan van mijn ouders anti-muis gemaakt. Een muis kan door een gaatje met de doorsnee van een potlood. Ik zou zelf naast de vallen morgen ook nog even rattengif kopen. En een stukje spek in de vallen werkt beter dan kaas of iets anders. Ruiken ze eerder en bederft niet zo snel.
quote:nieuwemaan11 schreef op 13 juli 2011 @ 22:08:

Zo humaan is het ook niet altijd trouwens.. Ben een keer met de fiets gecrashed met zo'n muis in muisvriendelijke muizenval achterop... Dat was echt een minder humane dood voor Muis dan zo'n val..

Sorry, maar...

Ik heb trouwens ook wel eens gehoord dat die klapvalletjes ook niet altijd goed werken. Dat als ie er scheef voor staat, de muis dan niet in een keer dood is. Dat vind ik dan wel weer heel erg zielig...

Jeetje mina, het is maar een muisje hoor. Een doodsbang beestje dat bovendien 160 x kleiner is dan dat jij bent. Wat is er in godsnaam eng aan? Hij kruipt 's nachts echt niet in je haar of onderbroek ofzo.....Realistisch gezien heb je gelijk. Maar mensen hebben nou eenmaal onrealistische angsten. Als mijn man niet thuis is ben ik bang dat er iets/iemand onder mijn bed zit die me bij mijn enkels kan grijpen en laat ik het licht op de overloop aan. Vreselijk dom maar ja...
Ik vind het sowieso zielig, alhoewel ik tegenwoordig niet eens meer met voorbedachte rade een vlieg dood maak....:S

Ik zou hem vangen en als huisdier houden, hier lopen toch te veel katten.. kreeg gister nog een onthoofd kadootje van de buurpoes..
Gelukkig zijn muizen normaal gesproken geen ziekteoverdragers zoals ratten, dus heb je niet te vrezen.

Zie het gewoon als een lief klein pluizig diertje, met schattige kleine oortjes, schattige kleine pootjes en een schattig klein snoetje.

Huismuis
quote:kaetje schreef op 13 juli 2011 @ 22:15:

[...]

Realistisch gezien heb je gelijk. Maar mensen hebben nou eenmaal onrealistische angsten. Als mijn man niet thuis is ben ik bang dat er iets/iemand onder mijn bed zit die me bij mijn enkels kan grijpen en laat ik het licht op de overloop aan. Vreselijk dom maar ja...Ooohh daar heeft Theo Maassen een heel grappig stukje over!! Moet je eens kijken!
quote:iris1969 schreef op 13 juli 2011 @ 22:19:

Gelukkig zijn muizen normaal gesproken geen ziekteoverdragers zoals ratten, dus heb je niet te vrezen.

Zie het gewoon als een lief klein pluizig diertje, met schattige kleine oortjes, schattige kleine pootjes en een schattig klein snoetje.

HuismuisHelemaal mee eens!
Inderdaad, logisch dat je een schrikreactie hebt en niet wil dat ie gaat knagen maar het zijn zulke schattige beestjes. Zou zelf nooit een ouderwetse val kunnen gebruiken.

Een vriend van mij had muizen op zolder en dus van die klemmetjes gezet. Maar...hij durfde zelf niet te gaan kijken of ze erin zaten. Ik heb er nu nog een trauma van.. twee volwassen muizen en twee jonkies, duidelijk verhongerd want er zat alleen een pootje vast. Staat op mijn netvlies gegrift en ik neem het hem nog steeds kwalijk :S Zou ik dus zelf nooit doen.
quote:SeptemberGirl schreef op 13 juli 2011 @ 22:22:

[...]

Ooohh daar heeft Theo Maassen een heel grappig stukje over!! Moet je eens kijken!

Over monsters onder het bed? Ik weet niet of ik durf

Heb een half jaartje geleden eens een aflevering van CSI (of 1 van de vele varianten) gezien waarin een slangenmens zich weken in het huis van zijn slachtoffer verstopte. In een koffer op zolder of in een doos onder het bed. Ik vond het doodeng maar bleef kijken want ik wil wel weten dat hij gepakt wordt. Had die stomme aflevering een open einde waarbij de moordenaar ontkwam! Oooooh, daar wordt ik echt nerveus van. Zo stom en onnodig maar ik kan er niks aan doen...
quote:eefje1980 schreef op 13 juli 2011 @ 22:24:

Inderdaad, logisch dat je een schrikreactie hebt en niet wil dat ie gaat knagen maar het zijn zulke schattige beestjes.

Tsja, in een kooitje zijn ze best schattig.

Maar ik hoef dat geknaag niet, gekeutel en geplas ook niet, en dus wil ik m niet in mijn huis.

Overigens staat op wikipedia dat ze wel ziektes over kunnen brengen.
quote:Karan schreef op 13 juli 2011 @ 22:29:

[...]

Maar ik hoef dat geknaag niet, gekeutel en geplas ook niet, en dus wil ik m niet in mijn huis.

Overigens staat op wikipedia dat ze wel ziektes over kunnen brengen.Ik dacht in een terrarium. Met een leuke slang er bij
quote:Karan schreef op 13 juli 2011 @ 22:29:

[...]

Overigens staat op wikipedia dat ze wel ziektes over kunnen brengen.

Ja, maar meestal niet.

Morgen is hij vast weg, zo gaat dat meestal.

En in bijna ieder huis zitten muizen, ook als je ze niet hoort of ziet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven