Aaaarrggghhh!!! Vliegen!!!

08-08-2010 13:29 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word helemaal compleet en totaal strontziek van die klerevliegen overal. Net kon ik een paar parende vliegen van mijn mouw afjagen. Bah bah bah! Alles wat eetbaar is heb ik allang weggeruimd en weggeborgen. Waar leven die beesten van en hoe kom ik van ze af?

Ook zo'n last van vliegen

Totaal aantal stemmen: 39

Ja, grrrrrrrrr!! (64%)
Nee, gelukkig niet (21%)
Leuk joh, die beessies (3%)
Ze houden mijn vlooien gezelschap (8%)
Jammer genoeg niet (3%)
Nee, maar wel van.... (3%)
Ik dacht er net over om hier een topic over te openen, maar dat hoeft dus niet meer.

Ik heb gisteren zeker 10 dikke grote glimmende (stront)vliegen gevangen, met de stofzuiger.

Dat een van mijn katten er de hele dag achteraan loopt te rennen en te springen is wel grappig en goed voor zijn conditie, maar ik vind het niet zo fris als hij ze opeet, want kan hij daar dan weer geen worminfectie van krijgen?

Gisteren in de tuin rizzelde het van die vieze beesten, en ik gaf mezelf al de schuld ervan, omdat ik vergeten was om afgelopen week de kliko bij de stoeprand te zetten. Voorzichtig even de klep omhooggelift, maar ik zag daar alleen een paar kleine fruitvliegjes, en helemaal geen maden ofzo. Wel een enorme meur kwam eruit, want vol is hij wel.

Vanavond even samen met mijn kinderen de lekkere klus klaren door allemaal een of twee zakken eruit te halen en in de betonnen container voor huisvuil over te hevelen, want anders is over veertien dagen het leed in mijn tuin niet meer te overzien.

Maar waar al die vele vieze gore dikke vliegen vandaan komen, is mij ook een raadsel. Nou ja, wel van buiten dus.
Ja, het is me echt een raadsel... Heb toch maar de deur opengezet, dat is wel lekker fris. Maar straks wordt het nog erger
Er bestaan antivliegpennen. Een soort prittstift waarmee je langs de kozijnen strijkt. Je ziet of ruikt er niets van, maar vliegen blijkbaar wel en die zouden rechtsomkeer maken.
Ik vind hier dingen van.
Er is net eentje verdronken in mijn thee
quote:minny schreef op 08 augustus 2010 @ 14:34:

Er is net eentje verdronken in mijn thee

Oh bah!

Ik heb net een andere deur open gezet, daar zit wel een hor voor.

Die deur boven niet en ik heb gisteren gekeken voor een hor boven.

Komt tussen de 300 en 400 euro, ga nog maar eens verder kijken denk ik.........
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Oh ik dacht bij de titel dat je last had van vliegangst

Ja smerig zijn die beesten, ik heb zon elektrisch tennisracket mep ding staan. Dan wordt het nog een beetje leuk als ik die krengen uit de lucht sta te meppen. Mijn dochter lacht zich suf in ieder geval.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Wij hebben vee ,dus helaas ook veel vliegen! Ik word er helemaal gek van!

Maar er zijn dit jaar hier ook geen wespen. Wat wel heel fijn is, maar die schijnen veel vliegen te eten. Mischien dat we er daardoor meer last van hebben.

Maar ik heb liever een paar vliegen in huis dan wespen!
Wij hebben hier ook last van vliegen, tenminste, als de wind uit het westen komt.

Ten westen van ons huis, op ongeveer 1km afstand, zit een kippenboerderij. Als de wind oostelijk is, hebben we véél minder last van de vliegen. Vandaag, met dit pokkenweer geen last overigens.
Vliegen ruiken op twee kilometer afstand of er ergens iets lekkers te vinden is en al is het maar een kleinigheidje, ze komen er geheid op af.

Eucalyptusolie branden helpt overigens erg goed.
quote:Babsjuh schreef op 08 augustus 2010 @ 13:39:

Beste oplossing bleek een kat in huis te nemen met een ernstige voedselallergie. Die mag bijna niks eten en jaagt achter de vliegen aan alsof die ècht de enige voedselbron in dit huis zijn...

Maar afgezien daarvan: luchten, luchten en luchten. En boterhamzakjes met water in het raamkozijn hangen. Idioterie, maar het schijnt te werken.

Mijn katten zijn vaak te lui om de vliegen echt te vangen.

Ik heb ze ook in grote getale (en mijn vriend ook al) en bij mij komen ze van buiten door de open balkondeur.

Zwaar vervelend die beesten!
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Ik dacht dat alleen muggen eitjes leggen in stilstaand water. Maar de gewone zwarte huisvlieg dus ook?
quote:suikervrij schreef op 08 augustus 2010 @ 15:48:

Ik dacht dat alleen muggen eitjes leggen in stilstaand water. Maar de gewone zwarte huisvlieg dus ook?Het klopt wat je zegt. Vliegen leggen hun eitjes in een voedselbron voor hun larven, maden dus, dan kunnen ze zich nog voor de geboorte helemaal volvreten.
iewwwww, ik dacht overigens dat zware vliegen onschadelijk waren, en alleen die met een groene of blauwe waas vies waren.
ik snap ut nie ik snap ut nie ik snap ut nie ik snap ut nie ik snap ut nie ik snap ut nie ik snap ut nie ik snap ut nie ik snap ut nie ik snap ut nie ik snap ut nie ik snap ut nie ik snap ut nie ik snap ut nie ik snap ut nie ik snap ut nie ik snap ut nie ik snap ut nie ik snap ut nie ik snap ut nie ik snap ut nie ik snap ut nie ik snap ut nie ik snap ut nie ik snap ut nie ik snap ut nie ik snap ut nie ik snap ut nie waar komen die hufters vandaaaaaaaaaaaan!

Ik snap gewoon niet hoe ze binnen komen, vooral die gore ranzige kloterig groene vlieghufters. Gatver wat goor en hoe de fuck komen ze in mijn huis???

Daarbij ligt er hier geen kruimel dus waaróm komen ze in mijn huis?? En niet 1tje neee ik sla er per dag hysterisch rennend zo'n 6 dood en de kat vangt er ook nog wel 2. Met m'n opgevoerde elektrische tennisracket raas ik door mijn huis om die huftertjes te vangen.
Hier ook van die vieze vliegen. En maar poepen tegen mijn ramen grrrr. Wij hebben ook geen etenswaren open oid.

En steeds maar rond me heen blijven hangen. Erg irritant.

Ik zit hier met een gewone én electrische vliegenmepper, maar het blijven rotbeesten.
De buren de afgelopen tijd nog gezien of gesproken?
Vliegen komen binnenvliegen zodra ik mijn balkondeuren opendoe.

Ik heb thuis een elektrische insectenvanger en een elektrische vliegenmepper om vliegen op te ruimen. Die elektrische insectenvanger werkt bovendien ook tegen muggen. Ik heb een elektrische insectenvanger van de Blokker voor vijf euro.
Het helpt echt hoor, een boterhamzakje gevuld met water in de deuropening hangen.
quote:Mieomij schreef op 08 augustus 2010 @ 19:29:

De buren de afgelopen tijd nog gezien of gesproken?hehehehe
Ik woon in een op de bovenste verdieping in een flat in de stad, mijn huis is schoon en ik word tureluurs van de vliegen als ik mijn raam open zet. Maar ik zal eens wat tips uitproberen.
Semper ubi sub ubi
Ik heb de achterdeur een aantal uur open gelaten, tot het hier brrrrr koud was. Er zijn nog steeds vliegen, maar het lijken er minder te zijn.
Hier ook een ramp... En ze zitten continue op/ om mijn laptop dus ook op mij. Net alsof ze weten dat ik niet zomaar op mijn laptop ram.

Zitten ook op mijn adapter, en dan sla ik zo 5 vliegen in 1x, gna gna.

Ze komen op warmte af, maar wat je daar nou tegen kunt doen..

Heb zelf al zakjes water, elektrolamp, vliegenmeppers en bakjes water met kruidnagel geprobeerd, maar echt helpen doet t niet.

Wespen nu ook minder last van, maar denk dat die nog moeten komen...
elektrische vliegenmeppers, geweldige uitvinding!

Fascinerend gewoon als je die vliegen hoort knetteren en ziet elektrocuteren
Nou, wij zijn hier op het platteland "gezegend" met vliegen en wespen... Ik heb de lavendeltip uitgeprobeerd en kan vertellen dat dit dus echt niets uithaalt. Wat ik merk dat het beste werkt, is meerder deuren/ramen tegen elkaar open zetten. Maar dan nog mep ik er gemiddeld zo'n 15 per dag dood. En mijn man ook nog een handje vol. De hond rent er ook achter aan, maar die is lang niet snel genoeg om ze te pakken te krijgen. De katten wel, die beschermen de bovenverdieping, dus daar heb ik alleen last van dode vliegen. (Dat doen de katten niet vanwege de honger trouwens, maar gewoon "voor de lol").
Hier ook tussen de paarden, varkens, kippen en geiten, maar 15 per dag? Die slaan we hier in het uur dood...

Mijn oppaskindjes van 2+ hebben allemaal een eigen vliegenmepper en dan gaan ze op vliegenjacht. De lijkjes worden dan keurig aan de vleugeltjes opgepakt en gaan in suprise ei dopje. Of ze slaan er 1 half lam en zetten er een glaasje over heen om te zien hoe gek ie doet.

Is weer eens wat anders dan zandkastelen bouwen of knikkeren

We hebben ook in elke hoek van die plakstrips, als je een goed merk hebt, is ie zo vol.

De meeste vliegen heb ik in de woonkeuken, daar staat de zon de hele dag op, loeit de laptop en liggen de lekkerste kruimeltjes.

Muggen ook nog niet gespot trouwens.

Die vliegen hier die bijten trouwens ook wel eens, bij jullie dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven