Aanbouw op oprit

dinsdag 12 augustus 2025 om 16:19
En waarom meld je je hier speciaal voor aan op dit forum?gonniegijsje schreef: ↑12-08-2025 16:15Waarom bemoei je je op zo'n negatieve manier met buurtgenoten?
dinsdag 12 augustus 2025 om 16:26
Waarom zou dat niet mogen? Los van eventuele vergunning. Als het hun grond js mogen ze de oprit gewoon tuin maken. Of huis. Mogelijk heeft het wel gevolgen voor parkeervergunningen. Als je een oprit had en die ombouwt kan het zijn dat je geen vergunning krijgt voor straatparkeren. Maar waarom boeit dit je zo?
dinsdag 12 augustus 2025 om 17:22
dinsdag 12 augustus 2025 om 17:27
Als de garages halfsteens en ongeisoleerd aan elkaar zitten dan kun je geluidsoverlast krijgen. Een auto en een paar fietsen maken geen herrie. Een speelkamer of een werkruimte kun je mogelijk wel horen als contactgeluid. De OP is al weg dus geen idee wat er moet komen. Maar stel dat ze een bedrijfje aan huis in de garage willen maken, waardoor je meer loop krijgt van klanten die voor je deur gaan parkeren etc. dan is dat meer overlast dan van die grasmaaier die er eerst stond. Ik zeg niet dat TO gelijk heeft, maar dat je er geen "last" van kunt hebben, is ook niet waar.LemoosGaatDoor schreef: ↑12-08-2025 17:22Wat voor ‘last’ kun je nu helemaal hebben van het feit dat de buren een leefruimte van de garage maken vraag ik mij af.
dinsdag 12 augustus 2025 om 17:30
Voor een bedrijfje/kantoor aan huis heb je toch een vergunning nodig? En voor een leefruimte isoleer je de boel neem ik aan. Ik heb geen enkele geluidsoverlast van de keuken van de buren, ik heb alleen wat gehoord toen een hele servieskast tegen de grond ging.MrsDuck schreef: ↑12-08-2025 17:27Als de garages halfsteens en ongeisoleerd aan elkaar zitten dan kun je geluidsoverlast krijgen. Een auto en een paar fietsen maken geen herrie. Een speelkamer of een werkruimte kun je mogelijk wel horen als contactgeluid. De OP is al weg dus geen idee wat er moet komen. Maar stel dat ze een bedrijfje aan huis in de garage willen maken, waardoor je meer loop krijgt van klanten die voor je deur gaan parkeren etc. dan is dat meer overlast dan van die grasmaaier die er eerst stond. Ik zeg niet dat TO gelijk heeft, maar dat je er geen "last" van kunt hebben, is ook niet waar.
dinsdag 12 augustus 2025 om 18:16
Voor to zelf allemaal niet relevant. Het is iemand uit de wijk. Ik vul zelf maar vast in: waarschijnlijk niet eens in dezelfde straat, want anders zou je wel zeggen "bij mij in de straat". Dus hoe het in hemelsnaam haar probleem is....?MrsDuck schreef: ↑12-08-2025 17:27Als de garages halfsteens en ongeisoleerd aan elkaar zitten dan kun je geluidsoverlast krijgen. Een auto en een paar fietsen maken geen herrie. Een speelkamer of een werkruimte kun je mogelijk wel horen als contactgeluid. De OP is al weg dus geen idee wat er moet komen. Maar stel dat ze een bedrijfje aan huis in de garage willen maken, waardoor je meer loop krijgt van klanten die voor je deur gaan parkeren etc. dan is dat meer overlast dan van die grasmaaier die er eerst stond. Ik zeg niet dat TO gelijk heeft, maar dat je er geen "last" van kunt hebben, is ook niet waar.
dinsdag 12 augustus 2025 om 18:16
Ik wilde een inhoudelijke reactie typen die neer zou komen op “Mijn Google zegt dat het soms wel mag. Jij kent de situatie daar ter plekke beter dan wij hier op het viva-forum, het is lastig om op basis van jouw summiere informatie te beoordelen of het hier wel of niet mag zonder Google te herhalen of de hele relevante wetgeving te citeren.”
Maar ik was al te laat
Maar ik was al te laat
dinsdag 12 augustus 2025 om 18:18
En sowieso: ben ik nou gek of is wel/niet mogen niet aan de orde als er een vergunning is? Of snap ik dan iets niet goed? Geen vergunning = mag niet. Wel vergunning = mag wel.Bbubbels schreef: ↑12-08-2025 16:26Waarom zou dat niet mogen? Los van eventuele vergunning. Als het hun grond js mogen ze de oprit gewoon tuin maken. Of huis. Mogelijk heeft het wel gevolgen voor parkeervergunningen. Als je een oprit had en die ombouwt kan het zijn dat je geen vergunning krijgt voor straatparkeren. Maar waarom boeit dit je zo?
dinsdag 12 augustus 2025 om 22:17
Sommige dingen zijn vergunningsvrij (qua bouwen) maar mogen alsnog niet omdat het bijvoorbeeld in strijd is met de APV of de welstand. Maar idd, vergunning betekent “mag” (heel bijzondere uitzonderingen daargelaten).

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in