Advies gevraagd aan mensen met "groene vingers"

30-09-2010 15:05 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo'n driekwart jaar geleden kocht ik bij de Appie een kamerplant. Op het etiket stond "grote groene plant", maar geen naam. Die weet ik dus niet.

De plant heeft grote appelgroene bladeren, met inkepingen erin. Vanuit de stengels komen regelmatig nieuwe bladeren tevoorschijn en aan de onderkant lange, houtachtige wortels. Die hangen nu gewoon als slierten naar beneden, maar ik neem aan dat ze eigenlijk in de aarde moeten....Wie weet hoe deze plant heet?

De plant groeit enorm hard, en ik wil 'm graag verpotten. De wortels zijn echter heel lang (groeien zo'n 10 cm. per maand!) en passen onmogelijk in een pot. Kan iemand me vertellen of ik deze gewoon af kan knippen?
Kun je niet even 'n fotootje plaatsen?
Hoi! stuur me eens een foto? misschien weet ik het wel. groetjes Roos.
Zou het de vingerplant kunnen zijn?
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Deze plant heet de Monstera.
Vingerplant / Fatsia Japonica?

Ja, binkie, die issut! Het is idd een monster ja
aah! dan zijn het luchtwortels.

http://www.monstera.nl/
Monstera inderdaad, gatenplant in het Nederlands. Ik woon in de tropen en dat is de plek waar hij van nature voorkomt....hij wordt 30 m. hoog en omslingert bomen.

Het is een mooie en makkelijke plant. Zet hem in een grote bloempot of kuip met twee bamboestokjes aan de zijkant voor steun, eventueel kun je hem ook opbinden. Hij groeit erg snel en heeft daarom graag 1x per week pokon of een andere meststof. Het is een tropische plant, dus het moet minstens 15 C. graden zijn. Wel verdraagt hij goed schaduw of een vrij donkere plek, omdat het op de bodem van het oerwoud, waar hij ontkiemt, ook best donker is. Bij een goede verzorging (rijkelijk water gieten) ga je hier veel plezier van hebben, hij is echt heel decoratief.
jeeeeeeeh! Dank je wel allemaal, ik ben hier erg mee geholpen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven