Advies: welk cappucino apparaat

20-08-2010 19:51 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs heerlijke koffie geproefd bij familie. Dat was dan een espresso automaat waar je ook cappuccino mee kon maken. Goeie melk schuimlaag erop, heerlijk. Prijs(je) euh 750 euro.

Dat gaat me iets te ver.

Nu zit ik zelf even online te kijken maar een apparaat van max 100 euro, maar ik zie zoveel keuzes en mogelijkheden.

Heeft er iemand een goeie tip van een merk/model oid? Lijkt me iig wel lekker als er een melkopschuimer inzit. Voor de rest heb ik eigenlijk geen idee waar ik naar moet kijken. Ja... dat ie lekker makkelijk in gebruik moet zijn :-)

Wie o wie maakt mij wat wijzer?

Mijn dank is groot!
.
Nespresso Delonghi! Mmmmm!
100euro voor een expresso-apparaat? Bel me even als je er een gevonden hebt!
anoniem_105991 wijzigde dit bericht op 20-08-2010 20:04
Reden: x moet een s zijn
% gewijzigd
Toevallig heb ik laatst wat marktonderzoek gedaan (wij hebben sinds vorig weekend een nieuwe) en ik zou zeggen, kijk vooral even bij kieskeurig op de site naar de vergelijkingen en recensies. Ook kwam ik veel aan de weet door te googelen op 'goed cappucino apparaat' e.d.

Ik vind zelf cappucino met verse melk altijd het lekkerst, maar er waren ook best goede recensies voor apparaten met cups waar de melk al bij in zat.

Maar of je een echt espressoapparaat met cappucino mogelijkheid voor onder de 100 euro kunt vinden, vraag ik me af hoor!
Voor 70 euro heb je er een bij Wehkamp. Of het wat is is de vraag natuurlijk.

Ik ga even googlen op de 2 andere tips!
Ik hoef niet de espresso functie erbij,enkel alleen cappuccino is ook prima.

Ben niet echt een koffie drinker, maar voor de keer dat we het drinken vind ik het wel lekker om een lekkere smaak te hebben dan senseo.
Maar cappuccino ís espresso (met melk en schuim). Dus als je echt lekkere cappuccino wil...
Onder de honderd euro kan je echt geen goed apparaat vinden die ook nog eens heerlijke cappuccino maakt. Ik zou zeggen, koop een melkopschuimer

Melk in een kopje en een minuutje in de magnetron. Dan met dat melkopschuimerje 15 seconden opschuimen en gooi het over in je cappuccinokop. Bij voorkeur op een espresso gieten. Het mooiste is als je dan een soort 'appel' kan maken op je schuim.

En dan sparen voor een goed apparaat.
quote:Snoekkie schreef op 20 augustus 2010 @ 20:07:

Ik hoef niet de espresso functie erbij,enkel alleen cappuccino is ook prima.

Ben niet echt een koffie drinker, maar voor de keer dat we het drinken vind ik het wel lekker om een lekkere smaak te hebben dan senseo.Echt meid, een goede cappuccino heb je alleen met espresso en goed, dik melkschuim die heel fijn is van structuur. Anders krijg je koffie verkeerd. Je melk moet op slagroom lijken zeg maar.
Ah, zie je.. ik heb er ook geen verstand van ook.

Ik heb ergens wat geproefd en denk "He dat wil ik ook"

Ik denk als ik het zo lees bij al die recensies dat goedkoop duurkoop is en dan inderdaad even kan sparen voor een betere
Ik heb de dolce gusto en ik ben laaiend enthousiast. Goed alles is dan wel in kuipjes, maar de koffie is lekker sterk en je kan zelf instellen hoe de cappu wordt. Ik ben verslaafd en je hebt veel variaties en smaken.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
Voordat wij onze nieuwe aanwinst kochten, gebruikten wij een Lattemento (klopt die naam?). Dat lijkt een soort van mini waterkoker maar dan bedoelt voor het opwarmen en opschuimen van melk. Die maakte ook best goede schuim.

En daarvoor warmden we de melk op in de magnetron en schuimden wij het op met een mini-melkschuimertje (die kosten geloof ik een euro of 3 bij Ikea). En ook dat werkte best.
Krups Citiz & Milk.

Super apparaat! Rond de 200 euro.
Ik werk in een zaak waar we zaken doen met Segafredo, dus ik weet veel van koffie, dus vandaar
Ik wil ook dolgraag een volautomaat, maar ja dan betaal je wel wat. De dolce gusto vind ik ook lekkere koffie hebben, maar ik vind die afhankelijkheid van cups zwaar flut. Ik heb hier de Puc gehad van AH. nou binnen een jaar waren die rotcups niet meer te krijgen en kon ik dat ding alleen nog als een Senseo gebruiken.

Met Nespresso en Dolce gusto heb je dus ook die afhankelijkheid van cups.

Zo'n melkopschuimertje op batterijen vind ik niet werken hoor.

Wat wél top werkt, is zo'n melkopschuimer-kannetje. Ik heb er één gekocht en helemaal content mee! Ik maak elke ochtend een latte macchiato (sterke espresso met heel veel melk en schuim) Heerlijk!. Verder haal ik voor een "gewone koffie" mijn neus op.

Maar toch wil ik ook wel een bonen-automaat, versegemalen bonen lijkt me wel wat..

En een apparaat onder de 100 euro? Bestaat niet volgens mij... Zeker niet met een cappucino functie.
.
Ik denk dat ik zo'n ding heb waar Rocky het over heeft, en dat is absoluut briljant. Ik moet alleen even bedenken hoe je het beschrijft. Je maakt gewone espresso (b.v. door een klein beetje hele sterke koffie te zetten of met een percolator o.i.d.). Dan heb je een soort beker, waar je melk in doet. Kijk, dit ding:

Vervolgens pomp je met het knopje bovenop de melk een keer of 30, daarna zet je de beker (zonder deksel) in de magnetron en let je op, dus niet weglopen (!), hoe het schuim omhoog komt totdat het net een ronde bol over de beker heen vormt... en dan heb je schuim. Ik vind het ideaal, zeker als je het niet zo vaak drinkt.
Ik heb laatst een 2e hands nespresso gekocht. zit een stoompijpje bij op en je kan er heel mooi schuim mee maken, werkt echt perfect! (bij de appie kan je cappuccino melk halen) Ik vond een nieuwe ook wat te duur dus ik heb op marktplaats gekeken; voor 40 euro was ik klaar.

Nespresso heeft echt heerlijke koffie (de senseo van mijn moeder vind ik nu niet meer te pruimen, hoezo verwend? :P ) alleen is deze wel redelijk aan de prijs. Alhoewel ik laatst ergens gelezen heb dat in 2011 het patent van de nespresso verloopt op de cupjes..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven