Afdruiprek schoonmaken

21-09-2017 13:48 31 berichten
Is er een snelle manier om een afdruiprek schoon te maken? Het vuil hoopt zich in die vervelende kieren op en daar kan ik slecht bij. Is er een trucje voor om dat ding goed schoon te krijgen? Die van mij is zo groot dat hij niet in de wasbak past.
Koop 'n nieuwe, of beter: koop 'n vaatwasser!
Het is lang geleden dat ik een afdruiprek had, maar die dingen worden toch niet vies?
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
21-09-2017 15:32
Het is lang geleden dat ik een afdruiprek had, maar die dingen worden toch niet vies?
Dat zou je denken, maar het valt erg tegen... Ik vind het er ook vies uit zien na een paar maanden. Maar voor 4 € vervang ik hem dan maar. Helaas geen mogelijkheid voor een vaatwasser hier.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Wel eens de randen van een vaatwasser schoongemaakt? Dat is pas goor! Het schijnt dat de schimmels die daar overleven, de extra sterke schimmels zijn.
En een afwasmachineschoonmaakmiddel komt dus echt niet achter die rubberrand.
Overigens heb ik dus een afwasmachine (met rubber randen die ik niet moet vergeten schoon te maken), maar er zijn nog zat dingen die ik daar niet in wil doen en in een afdruiprek zet. Zoals extra scherpe schilmesjes met houten handvaten, tefal bakpannen, etc.
Het afdruiprek maak ik regelmatig schoon met een wegwerp schoonmaakdoekje. Vooral het deel waar het bestek in kan afdruipen is een uitdaging.

Trouwens, hout is hygienischer dan plastic, hout heeft een anti-bacteriële werking:
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... n-plastic/

Glas is denk ik ook heel hygienisch, maar mijn handigheid kennende, wordt dat regelmatig glasresten vegen op mijn plavuizen vloer...
Alle reacties Link kopieren
greenbean schreef:
21-09-2017 14:19
Dat droogt dan toch niet?
En daarna afdrogen met een theedoek.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
vivaratje schreef:
21-09-2017 14:54
Ik heb de Fintorp van Ikea, ga je zo met een afwasborstel alle vuil eruit halen

Afbeelding
Bedankt voor de tip, die ga ik deze week even halen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven