Afdruiprek schoonmaken
donderdag 21 september 2017 om 15:38
Dat zou je denken, maar het valt erg tegen... Ik vind het er ook vies uit zien na een paar maanden. Maar voor 4 € vervang ik hem dan maar. Helaas geen mogelijkheid voor een vaatwasser hier.MinkeDeWit schreef: ↑21-09-2017 15:32Het is lang geleden dat ik een afdruiprek had, maar die dingen worden toch niet vies?
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
donderdag 21 september 2017 om 15:53
Wel eens de randen van een vaatwasser schoongemaakt? Dat is pas goor! Het schijnt dat de schimmels die daar overleven, de extra sterke schimmels zijn.
En een afwasmachineschoonmaakmiddel komt dus echt niet achter die rubberrand.
Overigens heb ik dus een afwasmachine (met rubber randen die ik niet moet vergeten schoon te maken), maar er zijn nog zat dingen die ik daar niet in wil doen en in een afdruiprek zet. Zoals extra scherpe schilmesjes met houten handvaten, tefal bakpannen, etc.
Het afdruiprek maak ik regelmatig schoon met een wegwerp schoonmaakdoekje. Vooral het deel waar het bestek in kan afdruipen is een uitdaging.
Trouwens, hout is hygienischer dan plastic, hout heeft een anti-bacteriële werking:
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... n-plastic/
Glas is denk ik ook heel hygienisch, maar mijn handigheid kennende, wordt dat regelmatig glasresten vegen op mijn plavuizen vloer...
En een afwasmachineschoonmaakmiddel komt dus echt niet achter die rubberrand.
Overigens heb ik dus een afwasmachine (met rubber randen die ik niet moet vergeten schoon te maken), maar er zijn nog zat dingen die ik daar niet in wil doen en in een afdruiprek zet. Zoals extra scherpe schilmesjes met houten handvaten, tefal bakpannen, etc.
Het afdruiprek maak ik regelmatig schoon met een wegwerp schoonmaakdoekje. Vooral het deel waar het bestek in kan afdruipen is een uitdaging.
Trouwens, hout is hygienischer dan plastic, hout heeft een anti-bacteriële werking:
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... n-plastic/
Glas is denk ik ook heel hygienisch, maar mijn handigheid kennende, wordt dat regelmatig glasresten vegen op mijn plavuizen vloer...