Afmeting hoeslaken

26-10-2012 10:52 13 berichten
X
Je kunt het beste alleen de toplaag doen en daarvoor kun je, naar mijn ervaring, het beste de hoeslakens van de Wibra nemen, die zijn voor dunne matrassen en blijven bij zo'n topmatras altijd goed zitten. Ze hebben gewoon katoen, flanel en jersey. De laatste vind ik het fijnst voor de winter, ze zijn heerlijk warm.
Alle reacties Link kopieren
Idd alleen een hoeslaken voor je "topper" gebruiken. Of koop een hoeslaken voor een waterbed (elastiek rondom) of een gewoon hoeslaken met extra hoge hoeken. Hoekhoogte 30 cm.
en van die hoeslaken-spanners? Heb ik van de week bij de Hema gezien. Weet niet of dat een optie is..
Meestal staat ook aangegeven voor welke matrasdikte dit geschikt is. Hoe dik is je matras?

Uiteraard is een afmeting van 140 cm geschikt voor een matras van 140 cm x 200 cm. Je hebt ook hoeslakens geschikt voor matrassen 140/160 cm en lengtemaat 200/220 cm. Ik heb er een van Tarrington House. Als dus je matras wat dikker is, past die ook. Op mijn bed van 160x 210 zit ie strak.

Alleen de toplaag is inderdaad ook een optie.
Wij hebben geen toplaag, maar wel hele dikke matrassen. Ik heb laatst hoeslakens bij Neckerman besteld voor dikke matrassen. Ze waren niet goedkoop, maar ze blijven wel goed zitten.
Ik heb hotelserie hoeslakens van de Hema voor extra dikke matrassen. Blijven perfect zitten en nog betaalbaar.
We hebben hier dezelfde matrassenlaag alsjij omschrijft en we hebben hoeslakens van de makro. Was een aanbieding en echt helemaal niet duur en zitten prima over beide matrassen. Weet niet of het hoeslakens waren met extra hoekhoogte, maar denk het wel.
Je moet er een van 140 x 200 kopen, en dan met 30 cm hoogte.
Die van de Hema zijn dacht ik geschikt voor diktes tot 25 cm.
@nevyn81 die katoenen van de Hema hotelserie zijn volgens mij voor 30cm
Die van de Hema idd, 30 cm hoog,zit perfect
Ooh wat een handige tips! Ik ga morgen meteen even bij de Hema kijken. Dan wil ik graag die voor een 30 cm dik matras proberen! Dankjewel allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven