alle honden in een bench?

18-12-2009 20:51 401 berichten
Was vandaag op een ander topic aan het lezen, en wat me opviel, is dat (haast) iedereen die een hond heeft, aangaf een bench voor zijn/haar hond te hebben. Mischien vergis ik me wel, maar een bench is toch zo'n ijzeren hokje, waarom stop je daar een hond in?
Alle reacties Link kopieren
.
quote:mamalief schreef op 18 december 2009 @ 22:49:

Mijn hond is zo groot dat ik tralies op mijn muren heb geschilderd, nu denkt ie dat ie in een bench zit en is er heel tevreden mee.
Ik hoef jou ook niet te overtuigen maar je kan niet zeggen dat een bench een mishandling is.

Dat is het pertinent niet, ja er zijn mensen die de bench misbruiken maar om iedereen over 1 kam te scheren is gewoon kortzichtig
Ach ik denk dat een bench een heel goed hulpmiddel kan zijn, maar lang niet altijd nodig is.

Als je nooit een sloper als hond hebt gehad kan je je niet voorstellen hoe het is als hondjelief bankstel nr. 3 aan stukken gekauwd heeft. En nee, dat ligt niet altijd aan hoe het alleen-laten aangeleerd is (hoewel daar wel vaak iets fout gegaan is).

Maar ik denk wel dat het een beetje overdreven is dat een bench tegenwoordig bij de standaard honden-uitzet hoort. Want je kan de meeste pups ook gewoon leren alleen te blijven zonder iets op te vreten en zindelijk worden ze ook heus zonder bench. Gewoon de eerste tijd geen kostbare spullen laten slingeren en niet te lang alleen laten.

Maar als de hond dus gaat slopen is benchtraining erg handig.

Mocht je ooit met de hond willen vliegen of showen of wedstrijden doen, dan is het ook erg handig als hij gewend is aan in een bench zitten. En een bench in de auto (vastgezet) is ook erg veilig.

Kortom: er zitten heus voordelen aan een bench. Maar ik heb er nooit een gehad.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:zusenzo schreef op 18 december 2009 @ 22:49:

Als ze pup zijn dan wel het deurtje dicht.

Om te voorkomen dat ze oververmoeid raken etc.Maar je leert de hond toch om op zijn plaats te blijven? Waarom dan deurtje dicht?

Mijn hond is zo groot dat ik tralies op mijn muren heb geschilderd, nu denkt ie dat ie in een bench zit en is er heel tevreden mee.

Zo kan je mannen ook foppen, hoor. Teken een dartbord op de muur en zeg dat hij in de kroeg zit, maak je slaapkamer bordeelrood en zeg dat hij op de wallen is ( laat hem wél betalen ).
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
.
Veel mensen denken dat een bench zielig is omdat het net een kooi is. Een bench, ook wel kamerkennel of draadkooi genoemd, kan echter een handig hulpmiddel bij de opvoeding en een veilige plek zijn voor de hond.

Een pup die in een bench zit 's nachts of als u overdag even weg bent, kan niets slopen in huis. Het is niet alleen prettig dat uw spullen heel blijven, slopen kan ook gevaarlijk zijn. Een elektriciteitssnoer doorbijten bijvoorbeeld kan een (dodelijke) schok opleveren. Pups eten graag dingen op. Ze kunnen stikken in dingen die ze slopen en vervolgens opeten.
quote:petra1985 schreef op 18 december 2009 @ 22:52:

[...]

Maar je leert de hond toch om op zijn plaats te blijven? Waarom dan deurtje dicht?

Als je tegen je kids zegt, dat ze maar 1 snoepje mogen pakken, doen ze dat dan altijd

Nee, dusssssss
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King

[...]

Maar je leert de hond toch om op zijn plaats te blijven? Waarom dan deurtje dicht?Als je er niet bent en ik heb het over een pup tot 4 maanden, als die s'nachts iets ziet gaat die lopen.

[...]

Maar je leert de hond toch om op zijn plaats te blijven? Waarom dan deurtje dicht?

Petra een pup die je net 2 dagen in huis hebt, kent het commando *af * & *blijf* nog niet ...

tenminste de mijne niet ...
.

quote:lindy schreef op 18 december 2009 @ 22:52:

[...]

Jij hebt een fokwanprodukt dat zover van de wolf afstaat dat je natuurlijk gedrag niet eens meer herkent.

Product

Nee , een hond
quote:diaantje1971 schreef op 18 december 2009 @ 22:53:

[...]

Als je tegen je kids zegt, dat ze maar 1 snoepje mogen pakken, doen ze dat dan altijd

Nee, dusssssssJa dusss... Omdat ze niet luisteren sluit je ze op? Dat is de wel de makkelijke weg. Je kan je hond ook leren dat hij op zijn plek moet blijven. En tja, dat gaat vast wel eens fout. Dat hoort bij opvoeding.
Pup is nu half jaar en kent gelukkig vele commando's.. ook het commando *hier* maar alleen als er verder niemand in het park of bos loopt

quote:petra1985 schreef op 18 december 2009 @ 22:54:

[...]

Ja dusss... Omdat ze niet luisteren sluit je ze op? Dat is de wel de makkelijke weg. Je kan je hond ook leren dat hij op zijn plek moet blijven. En tja, dat gaat vast wel eens fout. Dat hoort bij opvoeding.

Ik sluit mijn hond NIET op

deurtje staat OPEN

Mn kids sluit ik wel op, 10 hangsloten en een pincode
quote:Zespri79 schreef op 18 december 2009 @ 22:54:

[...]

Petra een pup die je net 2 dagen in huis hebt, kent het commando *af * & *blijf* nog niet ...

tenminste de mijne niet ...

Maar waarom moet hij opgesloten zitten? Snap ik echt niet. Buurvrouw heeft net een nest gehad met nu 6 pups, vorige keer 10. Is geen dichte bench aan te pas gekomen en alles is nog helemaal heel.

Ook bij nieuwe eigenaren geen dichte bench en geen klachten over slopende honden gehad.

[...]

Ja dusss... Omdat ze niet luisteren sluit je ze op? Dat is de wel de makkelijke weg. Je kan je hond ook leren dat hij op zijn plek moet blijven. En tja, dat gaat vast wel eens fout. Dat hoort bij opvoeding.

Mijn pup kende met 2 dagen in mijn huis nog niet het woordje EH en FOEI... Oefende ik wel , nu weet ie drommels goed wat het betekend..

Maar toen ik hem 1 week had nog niet en wanneer ik dan even een kopje koffie ging drinken bij de buren (onder het mom van hond moet leren af en toe alleen te zijn) deed ik hem een half uurtje in de bench met deurtje dicht.. Zodat wanneer ik thuis kwam niet mijn pup dood in huis had liggen omdat ie electriciteitskabels door had gevreten.

[...]

Ja dusss... Omdat ze niet luisteren sluit je ze op? Dat is de wel de makkelijke weg. Je kan je hond ook leren dat hij op zijn plek moet blijven. En tja, dat gaat vast wel eens fout. Dat hoort bij opvoeding.Jouw kinderen gaan dus ook nooit in de box?
.
quote:diaantje1971 schreef op 18 december 2009 @ 22:56:

[...]

Ik sluit mijn hond NIET op

deurtje staat OPEN

Mn kids sluit ik wel op, 10 hangsloten en een pincodeEen open bench, helemaal prima. Ik doelde op een dicht bench.
quote:Zespri79 schreef op 18 december 2009 @ 22:53:

Veel mensen denken dat een bench zielig is omdat het net een kooi is. Een bench, ook wel kamerkennel of draadkooi genoemd, kan echter een handig hulpmiddel bij de opvoeding en een veilige plek zijn voor de hond.

Een pup die in een bench zit 's nachts of als u overdag even weg bent, kan niets slopen in huis. Het is niet alleen prettig dat uw spullen heel blijven, slopen kan ook gevaarlijk zijn. Een elektriciteitssnoer doorbijten bijvoorbeeld kan een (dodelijke) schok opleveren. Pups eten graag dingen op. Ze kunnen stikken in dingen die ze slopen en vervolgens opeten.

Ik ben van mening dat je nooit elektriciteitssnoeren in de buurt van een kauwgrage hond moet hebben... Ook als je overdag thuis bent, zit je toch niet continue naar je hond te staren???

Ach, een bench is gewoon in en voor slopers ontzettend handig. Maar wat zijn het lelijke dingen!!!! Dan liever een mand om te zien dan.

Voor een nestje puppies (2x gehad) hadden mijn ouders een grote werpkist, en daar liet je de puppies ook toen ze wat groter een groot deel van de dag in, totdat ze groot genoeg waren om er zelf weer in te kruipen.

Maar ik ben vooral blij dat ik geen hond heb... leuk bij mooi weer om mee te wandelen, maar ik haat honden uitlaten in de regen... Dus nee, ik neem er geen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven