Als ik dat niet meer mag zeggen
donderdag 5 november 2009 om 20:30
Ik sta 's ochtends altijd als eerste op, met 2 kleine kids ( 1 en 3) verzorg ze, maak eten zet koffie etc. Al sinds ons 1e kindje gaat t eigenlijk zo. ( ook in t weekend) Ik sta soms tijden rond 5 uur al op of half 6. Ik ben t soms zo zat, en heb al een aantal malen mijn vriend te kennen gegeven dat hij meteen mee op moet staan niet eerst gaat douchen scheren, maar mij helpt. Met de kids, met de dieren etc. T lijkt me zo heerlijk om een keer beneden te komen, kids verzorgd, koffiepot die pruttelt.
Nu hadden wij daar vanavond ruzie over. Ik vind dat hij zijn best eens moet doen, moet laten zien met daden, dat hij zijn best doet. Maar dat moet ik niet zo zeggen grrrr.
Ik ben behoorlijk pissig, mijn vriend is de deur nu uit, zwak he. En tja..ik weet wel wie er morgen weer klaar staat om 6 uur snik.. Herkend iemand dit. Is het niet schandalig dat dit ruzie moet worden omdat ik het niet op een strelende manier gezegd heb... GRRR Ik zei al...je bent al bijna 4 jaar vader...mag t ... ik kook, sorry
Nu hadden wij daar vanavond ruzie over. Ik vind dat hij zijn best eens moet doen, moet laten zien met daden, dat hij zijn best doet. Maar dat moet ik niet zo zeggen grrrr.
Ik ben behoorlijk pissig, mijn vriend is de deur nu uit, zwak he. En tja..ik weet wel wie er morgen weer klaar staat om 6 uur snik.. Herkend iemand dit. Is het niet schandalig dat dit ruzie moet worden omdat ik het niet op een strelende manier gezegd heb... GRRR Ik zei al...je bent al bijna 4 jaar vader...mag t ... ik kook, sorry
dinsdag 10 november 2009 om 15:41
nee.. lekker zijn gang laten gaan en je vervolgens enorm irriteren aan zijn gedrag ..
Sommige dingen zitten in het karakter er krijg je er niet uit , om maar even bij de hond te blijven, maar bepaald gedrag kan je wel degelijk veranderen. En daar is niets mis mee. Alles uiteraard in het redelijke.. Je kan geen prins charming maken van een beroepshork
Sommige dingen zitten in het karakter er krijg je er niet uit , om maar even bij de hond te blijven, maar bepaald gedrag kan je wel degelijk veranderen. En daar is niets mis mee. Alles uiteraard in het redelijke.. Je kan geen prins charming maken van een beroepshork
dinsdag 10 november 2009 om 15:44
Daar zou ik al helemaal geen relatie mee aan gaan, zo'n hork. Ik ben toch zeker de pártner van mijn partner, en niet zijn moeder/baas of wat dan ook? Ik voel mij dan ook zeker niet geroepen om hem te veranderen, nooit gehad ook. Natuurlijk hebben we afspraken over dingen, maar 'gedrag veranderen' en 'vanaf het begin aanpakken' nee, dat klinkt mij echt te ongelijkwaardig in de oren. Dan blijf ik liever alleen.
En nee, ik erger mij eigenlijk nooit aan mijn man. Sorry. En dat zonder puppycursus.
En nee, ik erger mij eigenlijk nooit aan mijn man. Sorry. En dat zonder puppycursus.
dinsdag 10 november 2009 om 15:53
Ik zeg ook niet dat ik het zo aanpak in mijn eigen relatie, is niet nodig . Manlief heeft zijn eigenaardigheden en ikzelf ook. Ergeren doe ik soms en dan zeg ik er wat van. Niets mis mee, en hoe vaak lees je niet dat er na intensieve therapie het gedrag van 1 van de 2 verandert is ? Het m.i. normaal dat je er samen over praat over hoe je dingen gaat aanpakken, vanaf het begin wel te verstaan en dat geldt ook voor gedrag wat je niet aanstaat, als je er niets van zegt, kan je er later ook niet op terugkomen.. en dat bedoel ik met aanpakken..
Fijn dat jij je nooit ergert.. hoe lang ben je al samen ..
Fijn dat jij je nooit ergert.. hoe lang ben je al samen ..
woensdag 11 november 2009 om 13:18
quote:poldervrouw schreef op 10 november 2009 @ 14:44:
[...]
Het lijkt me sterk dat het heeft gelegen aan het feit dat de pil van een ander merk zou zijn.. Het gaat namelijk puur om het merk en niet om de samenstelling (werkzame stof). De werkzame stof in jouw merkloze mycrogynon is dezelfde als de dure van weet ik veel wat voor een merk.. Anders zouden honderden mensen hiermee problemen hebben. De pil is niet 100% veilig , geen enkel vb middel is dat (alhoewel.. geheel onthouding..).. !
Heeft heeft inderdaad niks te maken met de werkstoffen, dat klopt.
Het verschil zit hem in de hulpstoffen, doordat die niet 100% hetzelfde zijn, kan je anders op de pil reageren. Het is wel degelijk mogelijk dat je om die reden zwanger wordt terwijl je de pil slikt. Mijn lichaam heeft hier anders op gereageerd en er heeft een eisprong plaats gevonden.
[...]
Het lijkt me sterk dat het heeft gelegen aan het feit dat de pil van een ander merk zou zijn.. Het gaat namelijk puur om het merk en niet om de samenstelling (werkzame stof). De werkzame stof in jouw merkloze mycrogynon is dezelfde als de dure van weet ik veel wat voor een merk.. Anders zouden honderden mensen hiermee problemen hebben. De pil is niet 100% veilig , geen enkel vb middel is dat (alhoewel.. geheel onthouding..).. !
Heeft heeft inderdaad niks te maken met de werkstoffen, dat klopt.
Het verschil zit hem in de hulpstoffen, doordat die niet 100% hetzelfde zijn, kan je anders op de pil reageren. Het is wel degelijk mogelijk dat je om die reden zwanger wordt terwijl je de pil slikt. Mijn lichaam heeft hier anders op gereageerd en er heeft een eisprong plaats gevonden.
vrijdag 13 november 2009 om 10:19
Ik ben op pagina 6 gestopt met reacties te lezen, maar las daar dat TO vraagt wie dit herkent en of iemand tips heeft.
Ik herken het wel, zij het in mindere mate. Mijn man heeft slapen als hobby nr.1, dus zal nooit uit zichzelf vroeg opstaan voor onze zoon. Hem daarop aanspreken had als resultaat dat hij zich ging verdedigen - ja logisch, ik kom aan zijn hobby. Ik herken ook wel de neiging om er dan maar niet over te beginnen, want ruzie maken is niet mijn hobby.
Wat ik nu doe is bij tijd en wijle - op een goed moment - de agenda pakken en vragen "Wanneer slaap ik uit?" We prikken dan een paar data (man werkt meestal in het weekend, dus iets simpels als om de week of om de dag opstaan werkt niet) en verder is er geen gezeur.
Ik herken het wel, zij het in mindere mate. Mijn man heeft slapen als hobby nr.1, dus zal nooit uit zichzelf vroeg opstaan voor onze zoon. Hem daarop aanspreken had als resultaat dat hij zich ging verdedigen - ja logisch, ik kom aan zijn hobby. Ik herken ook wel de neiging om er dan maar niet over te beginnen, want ruzie maken is niet mijn hobby.
Wat ik nu doe is bij tijd en wijle - op een goed moment - de agenda pakken en vragen "Wanneer slaap ik uit?" We prikken dan een paar data (man werkt meestal in het weekend, dus iets simpels als om de week of om de dag opstaan werkt niet) en verder is er geen gezeur.