Altijd mensen over de vloer...

09-05-2017 14:13 52 berichten
In de avond kan ik nooit eens normaal een boek lezen of iets dergelijks want er komen altijd doordeweeks wel onaangekondigd mensen op bezoek. We hebben best wat sociale contacten/grote familie en een paar keer is ook niet erg maar het wordt nu wel vervelend. Dan staat de buurman weer op de stoep voor een bak koffie, een oom, tante, vriend noem maar op. Heel aardig maar ik voel me dan verplicht om ze koffie te geven ook al ben ik met iets bezig. Wil ook geen asociale trut zijn die mensen de deur wijst. Even voor het beeld; er komen nu ongeveer 4 avonden per week onaangekondigd mensen over de vloer in de avond. Herkenbaar? Kan ik het maken om mensen de deur te wijzen als ik wat anders aan het doen ben?
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 09 mei 2017 @ 16:06:

Vind het ook niks als mensen te lang blijven plakken maar om dan te zegen dat men moet gaan zodat ik nog wat tijd heb voor mezelf doe ik dan ook weer niet.

Het helpt als je bij binnenkomst al zegt . Gezellig dat je komt maar ik wil het vanavond niet te laat maken want morgen veel te doen.

Dan kan je op de gegeven moment makkelijker zeggen dat je binnenkort weer wil afspreken maar dat je nu echt naar bed wil / nog wat moet doen voor morgen.

Omdat je het van te voren hebt gezegd krijgt de visite niet het gevoel dat je ze wegstuurt omdat je genoeg van ze hebt.
Heb je al besloten hoe je het gaat aanpakken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven