Andere woning, maar hoe plan je e.e.a.?

18-06-2013 15:10 34 berichten
We willen graag verhuizen, maar ik zie er even geen gat meer in hoe we dat moeten plannen.

We hebben nu een koophuis dat we echter heel scherp in de markt kunnen zetten zonder een schuld eraan over te houden (op papier hebben we zo'n 40.000 overwaarde).

Maar dan.....we zijn helaas allebei werkeloos geraakt dus een ander koophuis zit er niet in. We zijn ongeveer 3 jaar ingeschreven bij de woningbouw maar ik ben bang dat dat te kort is. Het aanbod is erg schaars en op een woning komen zo 250 reacties.

Particuliere huur gaat ook niet lukken. Eveb bij familie intrekken ook niet (wonen allemaal ver en ze hebben geen ruimte).

Ik.wil graag ervaringen horen hoe anderen dit geregeld hebben.

Oja, op dit moment willen we nog verhuizen, binnenkort zal het moeten worden als de werkeloosheid nog lang aanhoudt.
quote:Starshine schreef op 18 juni 2013 @ 16:42:

We gaan natuurlijk pas serieus naar (huur)woningen kijken aks we ons georienteerd hebben op verkoop e/o meenemen van hypotheek. Als dat mogelijk is zie ik mogelijkheden voor koophuizen en met de overwaarde wonen we uiteindelijk goedkoper

Dan is het beter om te kopen natuurlijk, als je de hypotheek mee neemt. Ik neem aan dat als je huurt, de hypotheek gewoon door loopt en je dus met dubbele lasten zit, als je huis nog niet verkocht is.

Ik snap wel dat ik geen villaatjes voor je heb gevonden, maar dat gaat natuurlijk ook niet voor dat geld en ik dacht dat je haastig was.
Haha nee, villa's had ik ook niet verwacht (tenzij thomas berge met me wil ruilen).

Tja haast...als het kan verhuisde ik gisteren maar zo werkt het natuurlijk niet. Dubbele lasten kunnen we echt niet opbrengen dus het ideaal zou zijn dat we ons huis verkopen en dan meteen aansluitend in een ander huis kunnen.
Ja, zoiets dacht ik al.
Hypotheek meenemen houdt in dat je de voorwaarden en rente meeneemt.

Er zal wel getoetst worden op inkomen en onderpand.

En tijdelijk een charlet huren op een camping?
Alle reacties Link kopieren
Heb net gelezen dat de gemiddelde wachttijd voor een woning in Den Helder korter is dan 1 jaar.

De zomer vakantie komt eraan en dan reageren er minder mensen, dus als je je nu inschrijft bij Woonstichting Den helder maak je redelijke kans snel een huurwoning te krijgen.
Ik begrijp de reden van de verhuizing niet goed....

Is het om financiele redenen? Denk je dat jullie goedkoper uit zijn in een huurhuis?
Ik wil verhuizen omdat de buurt me drie mijl de strot uitkomt.

Verder zit m'n man al een jaar in de ww en ik verlies volgende maand m'n baan. We hebben nu al grote moeite om rond te komen dus met 2 ww-uitkeringen houdt het gewoon op. Bovendien stopt de ww van m'n man binnenkort ook. Liever nu verkopen dan dat het gedwongen moet en je de evt overwaarde in je betalingsachterstand kan stoppen.
Heb je de makelaar van Thomas al gebeld?

Je zit daar tenminste lekker rustig.
Haha, ik blijf ook het liefst in het westen.;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven