Andijvie... GROTE spin gevangen

07-04-2013 00:19 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tien x voor mezelf

Mega dikke grote zwarte spin gevangen die bij de trap op de muur zat,

Jaaaaaaaaaa I know, dat beest doet niks, is banger voor mij etc.

Glas, papiertje en hup naar buiten.

Maar toch... Voel me heel dapper ;)
Je bent zelf een theepot
@femselien

Als er 'andijvie' in de topictitel staat, is het meestal een "mutserige huishoudvraag" :-)
Ik heb zo'n spinnenvanger. Dat is echt een geweldig ding. We gebruiken hem ook om de door de kat binnengebrachte levende muizen mee te vangen en weer buiten te zetten.
Haarlak werkt ook prima! Dan loopt ie niet zo hard weg, want hoe groter de spin hoe harder ze rennen.
Ja en?
Ik hou zelfs een vogelspin vast in mijn handen.

* Snapt niks van de angst voor inieminie kleine spinnetjes *
quote:Houston77007 schreef op 07 april 2013 @ 07:38:

Bij mij had hij het niet overleefd. Of doodgemept (heb geen stofzuiger), of tussen de kaken van een van mijn katten verdwenen. Doen ze niet moeilijk over.

Ik wil ze wel laten leven, maar durf dat simpelweg niet.Geen stofzuiger? Wat grappig.
Mijn heldendaad van afgelopen week. Dochter van 13 kwam om 06.30 uur (als het voor mij nog nacht is) vertellen dat de grootste spin die ze ooit had gezien in haar kamer zat. Ik heb haar gevraagd om de stofzuiger te pakken en een prop keukenpapier en heb me half in coma naar haar kamer gesleept. Stofzuiger op spin, je hoorde zelfs 'toktoktok' in de stang en prop keukenpapier in de stang. Vervolgens weer lekker verder geslapen

Tot mijn 30e ging ik altijd hyperventileren als ik zo'n grote spin zag (met een lijf van 3 centimeter lang ofzo, en met van die gebogen poten, brrr), maar toen ik eenmaal geen man in huis meer had moest ik toch iets anders verzinnen. Ik heb nog een tijd het telefoonboek van Amsterdam in huis gehad. Dan mepte ik de spin van de muur, telefoonboek erop en dan heel hard stampen. Je kon dan de achterste vellen afscheuren en al gruwend in de vuilnisbak gooien. Sinds een paar jaar durf ik ze dus op te zuigen, maar het blijft altijd schrikken en ik voel mijn hart in mijn keel bonzen.
Ik heb mijn dochter zo opgevoed dat zij de spinnen voor me vangt.
De tegenaria atrica oftewel de gewone huisspin :-) er zijn er twee van en je komt ze meestal in de lente of in de winter tegen in huis. Wij hebben ze ook weer. ik wordt ook steeds stoerder en heb er laatst een zelf buiten gezet!
Spinnen zijn erg nuttig in huis zo heb je verder niet te veel last van ander gevleugelde ongedierte,maar eentje buitenzetten haalt ook niet aan, een gemiddelde woning heeft zeker 200 a 300 spinnen:)
Ze zeggen dat die grote spinnen altijd met zijn 2en zijn hè....

Haha nee hoor, ik vind het heel heldhaftig en zou het zelf dus echt nooit durven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven