Andijvie: hoe waterkoker ontkalken?
donderdag 31 december 2009 om 10:58
Ik wil mijn waterkoker ontkalken. Via Google lees ik overal over schoonmaakazijn. Kan je dat echt gebruiken? Dat is toch meer voor sanitair en vloeren? Kan het echt geen kwaad om het ook voor waterkokers te doen? Er moet tenslotte op een later moment toch weer water in voor thee.
Ik kom misschien wat onzeker over, maar ik wilde het toch graag even zeker weten.
Ik kom misschien wat onzeker over, maar ik wilde het toch graag even zeker weten.
donderdag 31 december 2009 om 16:55
Ik doe het altijd met schoonmaakazijn en dan idd koken (alleen azijn) en een paar keer koken met alleen water.
Werkt trouwens ook goed bij het koffiezetapparaat en de douchekop. (Die laatste leg ik dan in een bakje met pure schoonmaakazijn.)
Verder gebruik ik natuurazijn voor:
- het eten (soms);
- de was (scheutje erbij en de was blijft langer mooi);
- het douchegordijn (wassen met alleen een scheutje azijn)
Werkt trouwens ook goed bij het koffiezetapparaat en de douchekop. (Die laatste leg ik dan in een bakje met pure schoonmaakazijn.)
Verder gebruik ik natuurazijn voor:
- het eten (soms);
- de was (scheutje erbij en de was blijft langer mooi);
- het douchegordijn (wassen met alleen een scheutje azijn)

donderdag 31 december 2009 om 22:39

vrijdag 1 januari 2010 om 17:12
Goeie tip van die kunstgebit reinigingstabletten. Ik doe ze wel in de witte was maar nooit bij stilgestaan dat ze ook daarvoor gebruikt kunnen worden. Ontkalken met schoonmaak azijn heb ik een keer gedaan maar vond het toch geen pretje. Ontkalken ging prima maar die geur bleef voor mijn gevoel te lang hangen.