Andijvie: Krassen wegwerken op RVS achterwand
dinsdag 23 maart 2010 om 15:44
Ik kom via Google diverse tips tegen, maar dé tip zat er nog niet bij, daarom probeer ik het hier nog even.
De achterwand van ons gasfornuis is een RVS plaat. Deze maken wij al jaren op dezelfde manier schoon. Eerst een sopje met allesreiniger om de vette aanslag weg te halen en daarna napoetsen met RVS beschermer (A46 van Alco, dit alles met een schone doek.
Nou is mijn moeder van de week zo lief geweest de keuken te poetsen en nu zitten er allemaal krassen op het RVS. Ik heb net geprobeert met de A46 te poetsen, maar dit helpt niet. Het zijn echt krassen... Het lijkt wel of er een doek gebruikt is waar 'iets scherps' aan zat. De krassen zitten niet overal, maar zijn wel duidelijk zichtbaar.
Weet iemand een manier om deze krassen weg te krijgen?
In het ergste geval kunnen we de plaat nog wel vervangen, maar ik wil eerst maar kijken of we het afkunnen met minder rigoreuze maatregelen.
Alvast bedankt voor de tips!
Aukje
(die ma normaal nooit laat poetsen, maar die dikke buik zit zo in de weg)
De achterwand van ons gasfornuis is een RVS plaat. Deze maken wij al jaren op dezelfde manier schoon. Eerst een sopje met allesreiniger om de vette aanslag weg te halen en daarna napoetsen met RVS beschermer (A46 van Alco, dit alles met een schone doek.
Nou is mijn moeder van de week zo lief geweest de keuken te poetsen en nu zitten er allemaal krassen op het RVS. Ik heb net geprobeert met de A46 te poetsen, maar dit helpt niet. Het zijn echt krassen... Het lijkt wel of er een doek gebruikt is waar 'iets scherps' aan zat. De krassen zitten niet overal, maar zijn wel duidelijk zichtbaar.
Weet iemand een manier om deze krassen weg te krijgen?
In het ergste geval kunnen we de plaat nog wel vervangen, maar ik wil eerst maar kijken of we het afkunnen met minder rigoreuze maatregelen.
Alvast bedankt voor de tips!
Aukje
(die ma normaal nooit laat poetsen, maar die dikke buik zit zo in de weg)
dinsdag 23 maart 2010 om 15:54
Als laatste redmiddel (dus als je alles geprobeerd hebt) zou ik een schuursponsje of een staalborsteltje pakken en zo netjes mogelijk heen en weer gaan, totdat de kras weg is. Kan zijn dat je eerst haaks moet 'krassen' om de kras te verwijderen. Misschien eerst op een klein stukje proberen? En anders kan je die achterplaat vrij makkelijk vervangen, bij de praxis of gamma moeten ze die achterplaten hebben.
Succes!
Succes!

dinsdag 23 maart 2010 om 17:03
http://www.overtoom.nl/se ... vezeldoeken_09948101.html
Hiermee gaat het weg. En anders de boel vervangen.
Ik verkocht dit altijd toen ik nog heule exclusieve Italiaanse keukens verkocht. Lekker spulletje.
Hiermee gaat het weg. En anders de boel vervangen.
Ik verkocht dit altijd toen ik nog heule exclusieve Italiaanse keukens verkocht. Lekker spulletje.
dinsdag 23 maart 2010 om 23:42
quote:moi_eva schreef op 23 maart 2010 @ 15:54:
zou ik een schuursponsje of een staalborsteltje pakken en zo netjes mogelijk heen en weer gaan, totdat de kras weg is. Kan zijn dat je eerst haaks moet 'krassen' om de kras te verwijderen.
Succes!
Oohhww, NEE, Niet doen!!
Dan veroorzaak je alleen maar kleine plekken met nog meer kleine krassen!
Ik lees voorzichtig mee, want ik heb ook wat kleine krassen hier en daar..
zou ik een schuursponsje of een staalborsteltje pakken en zo netjes mogelijk heen en weer gaan, totdat de kras weg is. Kan zijn dat je eerst haaks moet 'krassen' om de kras te verwijderen.
Succes!
Oohhww, NEE, Niet doen!!
Dan veroorzaak je alleen maar kleine plekken met nog meer kleine krassen!
Ik lees voorzichtig mee, want ik heb ook wat kleine krassen hier en daar..