Andijvie: Vloerverwarming monteur oid?

30-09-2017 13:48 9 berichten
Wij hebben vloerverwarming via blokverwarming. Deze staat al jaren uit omdat we een heel goed geïsoleerd huis hebben. Verder hebben we geen verwarming. De warmte van het huis komt terug via een wtwsysteem.

Omdat de verwarming al 6+ jaar uit staat hebben we niet opgemerkt dat deze überhaupt niet aan gaat. Maar we gaan het huis verkopen en we willen dit netjes hebben. Waarschijnlijk is de 'stop' in het kastje gesprongen toen er tijdens behangen/verven de draadjes van de thermostaat tegen elkaar kwamen. Maar ook missen er twee thermostaten omdat die tijdens het klussen vermist zijn geraakt. We willen in alle kamers nieuwe thermostaten & de verwarming weer netjes draaiende. Een onderhoudsbeurt ofzo.

Ik heb echt geen idee wie zoiets kan maken? Bij wat gegoogle kom ik uit bij CV monteurs maar we hebben geen CV. Bij navraag in de omgeving kwam ik ook niet verder. Het merk van de vloerverwarming googelen heeft weinig opgeleverd omdat dit een Duits merk is wat niet gangbaar blijkt te zijn in Nederland.

Hebben jullie een idee wie je hier voor moet laten komen? Hoe heet dat beroep?
Gewoon een installatiebedrijf laten komen. Die hebben vaak elektriciens, loodgieters etc rondlopen.
Bel er eentje uit je stad en leg je vraag voor.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het over blokverwarming. Woon je in een appartement? In dat geval de vereniging van eigenaren benaderen. Die hebben vast ergens het verwarmingssysteem in onderhoud. En anders weet het bedrijf waaraan betaald wordt wel wie de verwarming kan maken.
gizzmo-returns schreef:
30-09-2017 14:26
Gewoon een installatiebedrijf laten komen. Die hebben vaak elektriciens, loodgieters etc rondlopen.
Bel er eentje uit je stad en leg je vraag voor.

Ik heb er drie gebeld nav je tip :) 1 zegt dat vloerverwarming een apart vak is. 1 zou nog terug bellen.. en 1 snapte niet wat blokverwarming is. :-D
sugarmiss schreef:
30-09-2017 18:24
Je hebt het over blokverwarming. Woon je in een appartement? In dat geval de vereniging van eigenaren benaderen. Die hebben vast ergens het verwarmingssysteem in onderhoud. En anders weet het bedrijf waaraan betaald wordt wel wie de verwarming kan maken.

Ja klopt we wonen in een appartement. De VVE geeft aan dat verwarming in de appartementen zelf de zaak van de bewoner is. De warmteleverancier zegt exact hetzelfde. En ze mogen niet zeggen wie zoiets kan fixen want dat zou belangenverstrengeling zijn :-[

Ik heb bijna de neiging om een monteur van de warmteleverancier langs te laten komen voor een storing en die het hemd van het lijf te vragen. Dan riskeer ik wel de voorrijkosten maar goed.. zo kom ik ook niet verder :-(
Vaak hebben ze bij tegelzetbedrijven ook wel contacten met installateurs van vloerverwarming, omdat dit vaak in combinatie wordt aangelegd.
Alle reacties Link kopieren
Dit al gelezen? https://www.vloerenverwarming.nl/vloerv ... erwarming/
nina1966 schreef:
04-10-2017 09:31
Dit al gelezen? https://www.vloerenverwarming.nl/vloerv ... erwarming/

Verrek.. daarom waren er net na de bouw hele grote problemen met de verwarming bij alle buren :idee: Wij hadden hem nooit aan dus waren verbaast dat er iets vervangen werd terwijl we er net woonde. Maar bij de buren vlogen de tegels door de badkamer.

Dankjewel :thumbsup:
Eames6 schreef:
04-10-2017 09:22
Vaak hebben ze bij tegelzetbedrijven ook wel contacten met installateurs van vloerverwarming, omdat dit vaak in combinatie wordt aangelegd.

Bedankt voor de tip! :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven