APK - advies garage Amsterdam?

13-01-2011 08:54 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Binnen nu en 2 maanden moet onze 10 jaar oude VW Polo weer een APK. Vorig jaar lieten we onze auto keuren bij de Kwik-Fit, met gemengde gevoelens (want erg moeilijk in te schatten of je nou wordt afgezet of niet) en het jaar daarvoor bij een beunhaas in de straat die op zich aardig waren maar zó slecht Nederlands spraken en schreven dat het me nog steeds niet helemaal duidelijk is welke klussen ze toen uitgevoerd hebben

Heeft er iemand wellicht tips voor een betrouwbare garage voor VW polo in Amsterdam (liefst aan de westkant van de stad)? Verder nog tips voor wat ik precies moet vragen als de garage mij belt om mee te delen wat zij menen dat er moet gebeuren?
Er bestaan keuringsstations die alleen maar keuren en niet maken. Hun levert het dus geen voordeel op om gebrekken te verzinnen of grootser te maken. Met de uitslag kun je dan naar de kwikfit of de beunhaas.
Ik weet een goeie in Krommenie. Kan je gewoon wachten. Ze bekijken het eerst dus als er iets gerepareerd moet worden betaal je geen dubbele kosten voor het keuren. Ze zijn qua prijs iets omhoog gegaan maar het kost nu 30 euro. Ik kom er al jaren en ze zijn zeer betrouwbaar. Laten je ook zien waarom iets evt. vervangen moet worden. Een keer moest er 1 band vervangen worden. Maar ik heb een goedkopere banden"man", geen probleem, band dus elders laten vervangen en een nieuwe afspraak bij hun. Maar dus niet de dubbele kosten. En je kan er gewoon op wachten met de keuring.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hoi ikbenik, dank je voor je reactie! Ik las eerder op het forum iets over de keuringsstations van de RDW, doel jij daar ook op? Het klinkt alsog het zeker het onderzoeken waard kan zijn!
mylene_valerie, dank je voor de tip! als ik een tip in Amsterdam krijg zou dat mooi zijn, anders moet ik misschien maar een tripje naar krommenie wagen... zie op google maps dat het 22 minuten naar ons huis rijden is, dat is nog wel te doen. Mag ik bij je terugkomen voor de naam van de garage als ik geen tip in Amsterdam krijg?
quote:anna1983 schreef op 13 januari 2011 @ 09:19:

mylene_valerie, dank je voor de tip! als ik een tip in Amsterdam krijg zou dat mooi zijn, anders moet ik misschien maar een tripje naar krommenie wagen... zie op google maps dat het 22 minuten naar ons huis rijden is, dat is nog wel te doen. Mag ik bij je terugkomen voor de naam van de garage als ik geen tip in Amsterdam krijg?

Geen probleem Anna. Ik kan je zeggen dat het echt een super goedkope garage is. Ik ben maar alleen en in het verleden dus wel door garages belazerd. Dus ik weet waar ik over praat. Ik ben door een aktie van hun in het zondagskrantje jaren geleden bij hun gekomen en het is echt zo'n betrouwbare garage.

Bij de keren dat er iets vervangen moest worden laten ze ook zien waarom. En geven je zelf de mogelijkheid of zij het vervangen of dat je het elders doet. Gewone onderdelen doe ik daar altijd want ze zijn de goedkoopste. Alleen banden heb ik een adresje in Oostzaan die nóg goedkoper is (bandenbedrijf).

Maar ik was vroeger altijd de pineut en ben dikwijls belazerd maar met 100% vertrouwen kan ik je dit bedrijf aanbevelen. En nee, ik heb geen aandelen hahahaha.

Ik moet even kijken wanneer ik mijn auto weer moet laten keuren. Dat is een paar keer hier vergeten, nou te laat. Gelukkig geen bekeuring.

Maar geen probleem, als je het adres wilt dan hoor ik het wel.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
@Anna

Wat je over de Quickfit schrijft begrijp ik niet. Iedere garage kan je toch afzetten als ze willen. Quickfit lijkt me juist eerder 1 die het niet doet, grotere club, meer naamsbekendheid die geen slechte reclame kan gebruiken, en die monteurs worden er denk ik persoonlijk niet beter van om jou af te zetten, een kleine zelfstandige steekt de winst zelf in zijn zak.. Ik heb zelf in ieder geval goede ervaringen met Quickfit in Oud-West, die op de Overtoom, tegenover supermarkt MARQT (begin Overtoom dus, de kant bij het Leidseplein).

PS Wat je anders ook kan doen, is eerst naar 1 garage en dan naar een andere voor de second opinion.

Succes.
Ha Iwannalive, ik zeg ook niet dat we door de Kwik-fit afgezet zijn, alleen maar dat ik het niet in kan schatten en dat er toen wel érg veel vervangen moest worden. Na afloop hebben we de onderdelen die vervangen zijn ook niet gezien, realiseerden we ons later. Dat zegt dus niks over kwik-fits in het algemeen, maar dat maakt wel dat ik het nu dus veel prettiger zou vinden om naar een garage te gaan waarvan tenminste één iemand zegt dat ze betrouwbaar zijn... Vandaar dat ik nu om tips vraag! :-)

In elk geval bedankt voor je tip van de kwik-fit aan de Overtoom!
Mijn auto moet binnenkort ook weer voor APK. Ik kom vaak in Krommenie, dus dat zou een hele goede optie zijn voor mij.
Okay dan, nu begrijp ik je beter, las het blijkbaar wat verkeerd. Yep Overtoom werkt voor mij echt prima. Goede service ook. Ik kom er ook altijd om een nieuwe lamp in te zetten of van die kleine dingen en dan helpen ze snel tussendoor even en zelfs gratis. Betaal ik alleen voor het lampje, niet voor de arbeidstijd. Erg aardig.
PS ik verschijn dan wel in hotpants met jarretels, maar da's bijzaak toch
haha, iwannalive, dat verandert de zaak, dan zou ik eerst nog hotpants en jarratels moeten aanschaffen om hetzelfde service-niveau te krijgen, als je dat verdisconteerd in de onderhoudskosten is het wellicht goedkoper om naar krommenie te rijden...
quote:anna1983 schreef op 13 januari 2011 @ 09:46:

haha, iwannalive, dat verandert de zaak, dan zou ik eerst nog hotpants en jarratels moeten aanschaffen om hetzelfde service-niveau te krijgen, als je dat verdisconteerd in de onderhoudskosten is het wellicht goedkoper om naar krommenie te rijden...
andere tips voor garages in en om amsterdam zijn trouwens nog steeds welkom...! :-)
Ik zie dat je als je online een afspraak maakt voor een APK bij kwikfit dat dat maar 14,95 kost!

Wel heel weinig..
dat is inderdaad niet duur, maar ik weet vrijwel zeker dat er ook wel iets gerepareerd zal moeten worden (begreep vorig jaar dat remschijven achter binnenkort vervangen zouden moeten worden, bijvoorbeeld) en dan wil ik vooral graag naar een betrouwbaar bedrijf. De kosten voor de keuring zijn waarschijnlijk toch laag in vergelijking met wat we wellicht kwijt zijn aan reparaties...
Van Zundert in Amsterdam Noord. Niet meteen handig voor West, maar wel heel betrouwbaar. Jarenlang mijn auto daar in onderhoud gehad.
Ha Liza, dank je voor de tip! Noord is zeker te doen. Jij had daar goede ervaringen mee qua betrouwbaarheid etc, begrijp ik?
Aalsmeer , uithoorn zitten er meerdere en daar ging ik altijd heen. Mij is nl verteld dat ik in Adam zelf geen garage moet gaan zoeken veel te duur en onbetrouwbaar .. Of dit echt zo is durf ik niet te zeggen , heb de gok nooit genomen.
hm, zespri, dat is dus ook waar ik bang voor ben... heb je een specifieke die je kunt aanbevelen in aalsmeer of uithoorn?
quote:ramiaatje schreef op 13 januari 2011 @ 09:35:

Mijn auto moet binnenkort ook weer voor APK. Ik kom vaak in Krommenie, dus dat zou een hele goede optie zijn voor mij.

Je zal er geen spijt van krijgen.

Je moet even vragen of ze nog die kortingsbonnen hebben in de Zaanse zondagskrant. Zoja en krijg je die zondagskrant niet dan stuur ik je wel een bon op.
MV, ik heb de bon in de online editie gevonden! zie hier! top!
quote:anna1983 schreef op 14 januari 2011 @ 10:46:

hm, zespri, dat is dus ook waar ik bang voor ben... heb je een specifieke die je kunt aanbevelen in aalsmeer of uithoorn?Autobedrijf Baarse Oosteinderweg Aalsmeer
quote:anna1983 schreef op 14 januari 2011 @ 10:57:

MV, ik heb de bon in de online editie gevonden! zie hier! top!Ah geweldig, mocht je er gebruik van maken!
dank zespri ook, voor de tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven