Aso?

20-07-2011 09:39 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje.

Ik heb vrijdag middag vrij omdat o.a. de huishoudelijke hulp voor het eerst komt. Alleen nou is de tour rit naar de Alp d'huez.

Is het erg aso als ik de tv aan zet?

(volgens mij kan dit beter onder psyche )
ja
Beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.
Waarom zou dat aso zijn? Is het minder aso om te breien?
Ah know`t, tha shunt
K heb zo het gevoel dat ik ook wat moet doen.

K ga niet op de bank hangen om te kijken ofzo. Maar gewoon om te kunnen spieken als er wa gebeurt.
Nee
Ik heb geen idee hoe lang je de kennismakingbabbel wilt laten duren. Het is wel zo netjes om ónder die babbel de tv uit te laten omdat anders je blik toch voortdurend afdwaalt naar het scherm.

Daarna maak je de hulp even wegwijs in je huis en laat je zien waar de schoonmaakspullen staan.

Als zij aan het werk gaat mag jij gerust decadent op de bank tv gaan kijken, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Haar alles uitleggen en dan bij iemand anders gaan kijken?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nee hoor......gewoon lekker op de bank liggen.....de poets betaal je toch?
Nee. Ik kom veel bij cliënten over de vloer, en heel vaak hebben zij ook radio of tv aanstaan. Als je maar niet je hulp negeert als ze wat wil vragen of overleggen, maar dat lijkt me logisch. Gewoon op de achtergrond aan kan prima.
quote:peecee schreef op 20 juli 2011 @ 09:47:

Nee hoor......gewoon lekker op de bank liggen.....de poets betaald je toch?Nou ik betaal mijn poets, zij mij niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 juli 2011 @ 09:46:

Ik heb geen idee hoe lang je de kennismakingbabbel wilt laten duren. Het is wel zo netjes om ónder die babbel de tv uit te laten omdat anders je blik toch voortdurend afdwaalt naar het scherm.

Daarna maak je de hulp even wegwijs in je huis en laat je zien waar de schoonmaakspullen staan.

Als zij aan het werk gaat mag jij gerust decadent op de bank tv gaan kijken, hoor.Dit dus.
Hahahaha....

Nou, als je het even uitlegt dat je dit gewoon moet zien, zal de poets het wel begrijpen toch. Diegene zal je in het ergste geval raar vinden, is niet jouw probleem toch?
Misschien is ze wel blij dat je de tour de france op hebt staan, kan ze zelf ook beetje meespieken
We hebben al kennis gemaakt. (kende haar al) Maar k heb nog niet aangewezen waar alle schoonmaakprut verstopt is.

Maar k weet niet echt wat ik nou kan doen die middag. MOet nog wel het e.e.a. aan boodschappen doen enzo. Maar k voel me zo lullig om thus ergens neet te ploffen terwijl zij druk is.

Moet het maar van me afzetten.

Ben niet zo van het decadente
Je installeert jezelf op de bank, rechts zet je een enorme rij ordners neer, links een stapel papier van 50 cm hoog en tijdens het kijken ga je een beetje in die papieren rommelen. Lijkt net echt...
Maar eigenlijk zou je d'r schijt aan moeten hebben. Gewoon gaat zitten, jezelf omringen met thee en chocola en de hele middag kijken. Je betaald haar gewoon, ze kan vinden wat ze wil. (niet dat dat makkelijk is, ik zou het niet kunnen)
(net alsof) de administratie doen lijkt me een goeie. Je kunt aardappels gaan schillen op de bank. Of gehaktbaletjes rollen, boontjes doppen etc. Haal dus wat old school eten in plaats van kant en klare wokschotel en je hebt een mooi klusje wat je op de bank kunt doen.

Je kunt ook gewoon tv kijken hoor. Je betaalt haar toch??
quote:Maja82 schreef op 20 juli 2011 @ 09:39:

Vraagje.

Ik heb vrijdag middag vrij omdat o.a. de huishoudelijke hulp voor het eerst komt. Alleen nou is de tour rit naar de Alp d'huez.

Is het erg aso als ik de tv aan zet?

(volgens mij kan dit beter onder psyche )Tuurlijk niet. Of je nu terwijl je poets haar werk doet 'n dvdtje zit te kijken, aan 't forummen bent, of je kijkt naar die saaie fietsers, da's helemaal aan jou.
In principe betaal je haar ervoor dus kan je doen en laten wat je wilt..

Maar wat ik me dan eigenlijk afvraag, waarom heb je dan een huishoudelijke hulp? Mij lijkt het dat je zo iemand neemt omdat je zelf geen tijd genoeg hebt? Of is dat een hele rare gedachtengang van mij?
quote:summercocktail schreef op 20 juli 2011 @ 10:18:

Maar wat ik me dan eigenlijk afvraag, waarom heb je dan een huishoudelijke hulp? Mij lijkt het dat je zo iemand neemt omdat je zelf geen tijd genoeg hebt? Of is dat een hele rare gedachtengang van mij? Geen zin?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Net wat er hiervoor al wordt gezegd: even uitleggen waar alles staat, dan je eigen dingen gaan doen. Tv kan gerust zachtjes aan, en hulp niet negeren. Ik zou alleen niet weg gaan, eerst maar eens zien hoe het werken gaat. Is toch afwachten. En nee, je hoeft zelf niets te doen, daar is die poetsdame voor :-)
quote:nouschi schreef op 20 juli 2011 @ 10:20:

[...]

Geen zin?Haha ja dat is natuurlijk ook een hele goede reden!

Maar wat ik me dan eigenlijk afvraag, waarom heb je dan een huishoudelijke hulp? Mij lijkt het dat je zo iemand neemt omdat je zelf geen tijd genoeg hebt? Of is dat een hele rare gedachtengang van mij? Moah, godsgruwelijke hekel aan poetsen? Zodra mijn budget het ooit toelaat komt er bij mij ook iemand!

Maar wat ik me dan eigenlijk afvraag, waarom heb je dan een huishoudelijke hulp? Mij lijkt het dat je zo iemand neemt omdat je zelf geen tijd genoeg hebt? Of is dat een hele rare gedachtengang van mij?

Omdat ik 40 uur (en de rest) in de weekwerk met 2 uur reistijd per dag en mijn partner ook.

Rare gedachtegang dus.
Wanneer jij zoveel werkt dat je een poetshulp kan betalen om je huishouden te doen dan zal jij en je man daar genoeg voor werken, dus wat ik ermee wil zeggen is dat je op je vrije middag dan toch zeker zelf moet weten wat je doet met je tijd!

De tour is nu op zijn mooist dat laat je dan toch niet schieten omdat je poetshulp er is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven